Fødsel kurs

Lilleanda

Første gang
Mailykke <3
Dette er første gang jeg er gravid. Og har ikke før nå tenkt på om man burde dra på sånn fødselsforberedende kurs?

Første gang for oss også :) bestilte kurs i går til mars, de har kurs en gang i mnd og det var de som ga oss mars og ikke april for å vær sikker på at vi rakk det. Det var jordmor som tipset oss om kurs og sa at det kunne vær noe med at vi er førstegangsfødende. Det var ikke noe som alle gikk på, men noe som kunne hjelpe mot fødselsangst og forberede oss :)

Må undersøke litt tror jeg. Samboeren mener det ikke er noe å stresse med, for er jo verdens naturligste ting. Men ikke han som må presse ut en unge...

Jeg trengte det ikke første gangen, og fødselen gikk helt fint for det, men så hadde ikke jeg fødselsangst eller noe slikt heller. Noen synes vel slike kurs er betryggende.

Syntes det kurset var veldig dyrt jeg 1500 kr :/ ingen av mine venniner var heller ikke på det kurset , så lurer på om å droppe det jeg

Vi var på kurs når vi fikk første, syntes det var fint å ha med i bagasjen :) men blir ikke med på noe denne gangen. Var gratis her jeg bor :k)

Vi gikk på det når vi skulle ha førstemann. Jeg hadde lest meg veldig opp på absolutt alt, men syntes det var fint å ta kurset. Men mannen min han hadde veldig mye igjen for at vi tok kurset. Han ble mye roligere i forhold til alt som skulle skje etter at vi tok kurset. Så for oss var det kjempe bra:-)

Skulle tatt kurset me kommunen, men det ble fulbooka, det koster ca 500 kr for 5 kvelder. Har meldt meg på kurs/trening med fysioterapeut over 12 uker pluss 5 tema kvelder, med kurs fra ernæringsfysiolog, barnesikkerhet i bil, kurs med fysio, omvisning føden med jordmor med mer... Men koste 2250kr då. Men snakket med andre førstegangsfødende som hadd tatt det, som mente det var absolutt verd det. Så jeg er spent.

Vi får en kveld på Abc til 400,-, men tror ikke det er så mye pusting og slikt der, så lurer på å høre med helsestasjonen også

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Melder meg på 2 kurs nå :D Er kanskje litt sent, i forhold til stor pågang, men håper å komme inn :) dyrt er det jo, men min søster og hennes mann fikk mye godt ut av et lignende kurs på Lillehammer.
For oss blir det på Ullevål, 4 timer med kurs om fødsel, smertelindring og omvisning, og så et kurs på 4 timer med barseltid, barnet og amming :) 750 per kurs, men rabatt for flere kurs.

Må undersøke litt tror jeg. Samboeren mener det ikke er noe å stresse med, for er jo verdens naturligste ting. Men ikke han som må presse ut en unge...
Må le litt, sånn er min mann også.

Jeg gikk ikke sist, det gikk vell fint men vi har ikke noe tilbud om det her jeg bor.. Måtte ha reist i 1,5 t om vi skulle vært med. Men jeg ønsker meg å lære forskjellige teknikker med en person på to(+sambo?) manns hånd. Tenker på "meditasjon" og pusting og besvistgjørelse osv :) Hadde gledelig betalt for det!

Må le litt, sånn er min mann også.

Jeg gikk ikke sist, det gikk vell fint men vi har ikke noe tilbud om det her jeg bor.. Måtte ha reist i 1,5 t om vi skulle vært med. Men jeg ønsker meg å lære forskjellige teknikker med en person på to(+sambo?) manns hånd. Tenker på "meditasjon" og pusting og besvistgjørelse osv :) Hadde gledelig betalt for det!
Høres ut som at det kan være aktuelt med yoga for gravide for din del. Jeg husker jeg gikk på det og der var det en del sånt som du beskriver. Siste timen kunne man ha med partner. Men jeg var kommende alenemor så følte meg ganske utafor da :-(

Høres ut som at det kan være aktuelt med yoga for gravide for din del. Jeg husker jeg gikk på det og der var det en del sånt som du beskriver. Siste timen kunne man ha med partner. Men jeg var kommende alenemor så følte meg ganske utafor da :-(
Problemet er jo bare at vi må kjøre 1,5 t for å få et slikt tilbud.. Sånn er det når man bor på landet i nordnorge... Utrulig dumt da..

Såpass ja. Det var jo dumt. Burde vært flere slike tilbud rundt omkring.

He he den samboeren din er litt som meg egentlig! Tenker at jeg er skapt til å føde og har hele tiden dyktige folk rundt meg. Ble ikke stressa under forrige fødsel, rolig, fint og vondt-slik det skal være.
Men vi ble med på en omvisning på sykehuset før fødsel så mannen min skulle være litt kjent der før fødsel. Det var fint for han. Jeg jobber der så viste jo det meste

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt usikker. Jordmor har filmer ol som hun pleier å kjøre et lite minikurs med. Filmen er til hjemlån. Det avholdes kurs i kommunen men hun sier vi får best utbytte av å få samme info i fred og ro fra henne.

Ellers skal vi på omvisning på fødeavdelingen, håper det kan roe nervene litt.

Back
Topp