Fødsel i gang og periodevis stengte veier pga veiarbeid

Bkno2262672

Flørter med forumet
Jeg lurer på om noen har hatt lang reisevei til sykhuset, hvor det også har vært veiarbeid/ med nattestengte veier og kjøring med ledebil på dag ?


Jeg har 4 timers reisevei til sykehuset jeg ska føde på. Mannen vil bruke en halvtime på å komme seg hjem for å hente meg hvis han er på jobb før vi kan starte på turen.

På tur til sykhuset er det veiarbeid to plasser hvor de kjører med ledebil ca hvert 20. Minutt..

Om natten er der nattestengt på disse plassene.

Stiller man seg pent i kø å venter :facepalm:?


Ved forrige fødsel ble jeg satt i gang så aner jo ikke hvordan dette vil starte naturlig heller. Men aktiv fødsel var på 3,5 ca så vi har kanskje ikke allverdens med tid heller :dontknow
 
Jeg lurer på om noen har hatt lang reisevei til sykhuset, hvor det også har vært veiarbeid/ med nattestengte veier og kjøring med ledebil på dag ?


Jeg har 4 timers reisevei til sykehuset jeg ska føde på. Mannen vil bruke en halvtime på å komme seg hjem for å hente meg hvis han er på jobb før vi kan starte på turen.

På tur til sykhuset er det veiarbeid to plasser hvor de kjører med ledebil ca hvert 20. Minutt..

Om natten er der nattestengt på disse plassene.

Stiller man seg pent i kø å venter :facepalm:?


Ved forrige fødsel ble jeg satt i gang så aner jo ikke hvordan dette vil starte naturlig heller. Men aktiv fødsel var på 3,5 ca så vi har kanskje ikke allverdens med tid heller :dontknow
Jeg ville kanskje ringt en ambulanse da, de kan kjøre utrykning, og da vil det jo ta kortere tid. Regner med at de ikke nekter å hente en som er i fødsel med såpass lang reisevei.
 
Jeg ville kanskje ringt en ambulanse da, de kan kjøre utrykning, og da vil det jo ta kortere tid. Regner med at de ikke nekter å hente en som er i fødsel med såpass lang reisevei.


Nei håper ikke de nekter.
Men dette er en liten plass med to ambulanser på ett stort område så håper de er ledig :smiley-ashamed004
 
Høres ut som du burde legges inn på pasienthotell eller føde/barsel i påvente av fødsel eller bli igangsatt i trygge omgivelser. Dette ville jeg snarest tatt opp med jordmor.

Må diskutere alle mulighetene med jordmor.
Hun virka heller ikke så gira på å legge meg inn selv om jeg har «krav» på det, men det var før noen av oss har tenkt på reiseveien nå på vintern med vegarbeid å trailere som kan ligge strødd over alt.
Men har en gutt fra før så å bli innlagt så langt vekk fra han er nesten ikke akutelt.
Jeg ble lagt inni påvente av fødesel med han men det gikk jeg 14 dager på overtid.


Tanken på å være 14 dager vekke fra han er hard men, vi skulle nok klart det men i tilegg komme hjem med en ny lillebror etter så lang tid tror jeg ikke blir motatt på noen god måte:smiley-ashamed004
 
Med så lang reise vei har du vel krav på følgetjeneste? At du har jordmor med i ambulanse? Bor 1 time og 10 minutter (1 time ved fødsel ) unna sykehuset. Men vet de som bor 20 minutter unna meg (lengre reisevei, får tilbud om følgetjeneste- jordmor i ambulanse). Er i hvertfall en ekstra trygghet om det skulle bli fødsel i ambulansen. Ellers ville jeg nok vurdert en mer planlagt fødsel. 4 timer + ekstra i reisevei er ikke optimalt. Hadde snakket med jordmor på sykehuset du skal føde på, si å at dette stresser deg og er noe du bekymrer deg for. Lykke til med fødselen :)
 
Dette ville jeg tatt opp med jm / lege er jo litt av en reisevei:/
 
Med så lang reise vei har du vel krav på følgetjeneste? At du har jordmor med i ambulanse? Bor 1 time og 10 minutter (1 time ved fødsel ) unna sykehuset. Men vet de som bor 20 minutter unna meg (lengre reisevei, får tilbud om følgetjeneste- jordmor i ambulanse). Er i hvertfall en ekstra trygghet om det skulle bli fødsel i ambulansen. Ellers ville jeg nok vurdert en mer planlagt fødsel. 4 timer + ekstra i reisevei er ikke optimalt. Hadde snakket med jordmor på sykehuset du skal føde på, si å at dette stresser deg og er noe du bekymrer deg for. Lykke til med fødselen :)

Ja skal prate med henne, reiste denne veien nylig å plutselig gikk det opp for meg at dette kan bli litt av en tur:dead:

Men regner me det ordner seg på ett vis.
De sier at virker det som fødselen går fort så kan jeg føde her lokalt, men pga bmi så kan vi bare ikke planlegge det. Så vi har heldigvis en reserveplan:)
 
Bodde 1,5 t fra sykehuset med nr. 1. Ingen jordmor i kommunen.
Fikk bo hos noen jeg kjente fra overtidskontrollen og frem til fødsel (10 min fra sykehuset) pga lang reisevei og veiarbeid.

Kanskje dere har noen i nærheten av sykehuset dere kunne bodd hos? Som også kan passe gutten deres?
 
Ja vi får nok ordnet barnevakt til han nært sykehuset hvis d viser seg at det går overtia.

Men starter det før så vet jeg ikke helt. Har ikke lyst å dra han 14 dager vekk fra hjemmet i påvente av fødsel.


Men skjønner at her må d vurderes nøye hva som vil blir den beste løsningen for storebror å fødsel:)

Om kanskje jeg å han må ta oss en storbyferie før lillebror kommer, så får pappa eventuelt komme når det starter.
 
Back
Topp