Fødsel i badekar etter ks sist?

sussi86

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Har hørt rykter om at man ikke får lov til det.. Noen som vet om dette er fakta? Har veldig lyst til å føde i badekar men kjipt om det ikke går. Noen som har tenkt på fødestillinger? Jeg lurer på om jeg skal prøve på kne på gulvet mens jeg støtter meg til sengen hvis ikke badekar blir aktuelt. Kan jo være jeg ender på rygg i sengen for alt jeg vet også :)

Termin 16 Juli

Dette har jeg dessverre ingen erfaring med. Har du spurt jm?
Jeg fødte i badekar denne gangen og er veldig glad for at jeg fikk oppleve det. Jeg endte opp med å føde "på alle fire", men med arme oppå kanten. Mye bedre stilling enn den jeg hadde med storebror. På skakke, på rygg i sengen.

Dette har jeg dessverre ingen erfaring med. Har du spurt jm?
Jeg fødte i badekar denne gangen og er veldig glad for at jeg fikk oppleve det. Jeg endte opp med å føde "på alle fire", men med arme oppå kanten. Mye bedre stilling enn den jeg hadde med storebror. På skakke, på rygg i sengen.

Høres fantastisk ut!!! Det er det jeg har lyst til.. Har helt glemt å spørre jm så jeg tenkte å gjøre det på onsdag når jeg skal til henne :)

Termin 16 Juli

Jeg vil også gjerne føde i kar, men får ikke lov pga blodtap sist... Vel, så får man vel heller ikke føde i karet om man blir satt i gang pga overtid, så det utgår jo uansett.. Suuuukkkkkkkk :-P

Har hørt rykter om at man ikke får lov til det.. Noen som vet om dette er fakta? Har veldig lyst til å føde i badekar men kjipt om det ikke går. Noen som har tenkt på fødestillinger? Jeg lurer på om jeg skal prøve på kne på gulvet mens jeg støtter meg til sengen hvis ikke badekar blir aktuelt. Kan jo være jeg ender på rygg i sengen for alt jeg vet også :)

Termin 16 Juli
Du må ha hatt en normal første fødsel, etter hva jeg vet.
Jeg fødte i kar med første, og kan gjøre det igjen, om jordmødre nå i sommer er komfortable med det, og det er ledige kar da... ;)

Men har du/har hatt komplikasjoner tidligere tar man ikke sjansen. Det kan jo også være risiko ved fødsel i vann, så viktig at alt er bra, og at jordmor er trygg på det. :)

Men kan jo hende det varierer rundt omkring.

Back
Topp