Fødsel i arv?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg spør dere som har født før: Har fødselen deres vært lik den mammaen deres har hatt? Med tanke på varighet, smerter osv...

lengden? Nei, ikke i det hele tatt..
Jeg fødte på under 3 og en halv time på termin.. min mor ble satt igang 11 dager over termin klokka 9.00 på morgen og jeg er født 17.47.
men sånn smertemessig var det ganske likt tror jeg.
Jeg trudde det skulle være MYE MYE MYE vondere å føde.
mamma har alltid sagt at det ikke var så vondt å føde meg.

Mamma sin fødsel:
Vannet gikk i 3-tiden om natta. Jeg ble født 10:26. Ingen smertestillende tror jeg.

Min fødsel:
Riene begynte 21:30, men jeg skjønte ikke arvet var rier før i tolv-tiden. Kom inn til sykehuset med 7 cm åpning. Vannet gikk da jeg fikk klyster ca 02:30. Jenta var ute 04:15. Lystgass i en halvtimes tid, men måtte få oksygen under pressriene, så ikke noe mer da.

Så konklusjonen er at begge våre fødsler har vært kjappe, men litt forskjell i vannavgang f.eks.. Mamma revna masse fordi det gikk så fort, jeg ble klippet fordi det gikk så fort.

Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3

Forresten så fødte mamma 2 uker før termin og jeg fødte 1 uke før termin.

Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3

Korte fødsler å begynte to uker føre termin hos mg å mamma så kan vel si dethar vært likt :P

lillemann skal bli storebror <3

Ikke i nærheten av noen likhet her. Min fødsel var rask og grei, eneste smertelindring var lystgass. Mamma hadde en lang og tung fødsel med meg hvor jeg til slutt ble tatt ut med hjelp av sugekopp.

mamma har hatt styrtfødsel med alle 4 mens jeg brukte 10 timer med snupp :) men det med smerte er nok litt likt. smerte er det selvfølgelig men har en smerteterskel som er høy, men fikk heller ingen smertelindring så kanske si det er det værste je har opplevd :)

Sniker fra januar her... Jeg og mamma hadde helg like fødsler. Helt skremmende. På meg: Vannet gikk kl 0515, var på sykehuset 0545. Missfarget fostervann, innlagt lå med rier konstant men ingen ting åpnet seg nesten. Fikk 5cm da ble det akutt på operasjonsstua for hjertelyden til oss begge gikk drastisk ned. Når jeg fødte hadde det ikke vært så akutt siden 86 og det var mammas fødsel med meg...

Nja.. kanskje smerte å revning. Mamma har født 5 ganger, alle sammen ulike.

Men vi begge klarte oss uten smerte lindring, kun lystgass, vi begge revna ikke ;-)

♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Mamma har født fire, og slik hun hadde fortalt at en fødsel var var det absolutt ikke for meg. Hun hadde greie og normale fødsler, jeg hadde en lang med komplikasjoner.. Når det gjelder termin så tror jeg alle søskna var sånn passelig i nærheten, samme var mi datter. Tror alle kom litt etter termin.

Mamma hadde også "normal" vekt og lengde på oss fire, mens hun mi var stor (4,5kg og 55cm lang)

og ja, jeg har fødselsangst etter første fødsel..

Ikke i det hele tatt :) Tror hun hadde greie fødsler med oss alle. Min første var veldig langvarig, trolig trangt bekken så han sto skjevt med hodet. Andre ble keisersnitt pga seteleie.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Absolutt ikke, heldigvis. Jeg hadde mye kortere fødsel enn mamma. Smerte er vanskelig å sammenligne.

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!

Nei ikke så mye likhet her.. Men kankje det er fordi min eldste var en gigant baby :p.. Ble en litt anerledes fødsel da ja :p
Minsten kom 5 uker før tiden og det gjorde jeg også - så det er vel den eneste likheten.. Mamma mista 2 ganger under fødsel så derfor fikk hun ks på meg og mine søsken - ingen andre i familien som har opplevd det.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nei her var det heller arv fra tanta mi :P 27 timer lang fødsel... Pressrier på 24 minutt før hun var ute.. Konstante rier fra start til slutt...

Tja... Jeg ble født på tre timer... Og har bare hatt raske fødsler selv... Jeg ble født 5 dager over termin... Mine har kommet på termin, litt før eller 3 dager etter termin... :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

nei i veldig liten grad.. en del likheter ved åpningsriene er det eneste..
jeg har hatt to normale, relativt raske fødsler uten smertelindring.
mamma har smalt bekken, og med to stjernekikkere som første gang endte med dramatisk tangforløsning, og et hasteks når jeg ble født hvor det var snakk om få minutters margin at de klarte redde livet hennes.

så kan trygt si de var forskjellige heldigvis:)

nr 3 ventes 21.02.14♥

Back
Topp