Fødsel, fortalte dere familien før eller etter?

LittleBambi96

Første møte med forumet
Fortalte dere familiemedlemmer at nå skal vi føde eller ventet dere til fødselen var over før dere delte nyheten?

Jeg og barnefar er uenig! Jeg vil vente til etter fødselen med og si noe.. og ønsker kun at de som skal være med på selve fødselen skal være de som vet det før!

Han sier da at han vil fortelle moren sin og at jeg stenger henne ute hvis hun ikke får vite det før jeg har født..

En fødsel kan jo ta mange timer, og da syns jeg det er stress å vite at folk utenfor sykehuset skal vite at jeg er i fødsel og kanskje drive å ringe/ sende meldinger å spørre om hvordan det går og sånn.. er jeg urettferdig fordi jeg ønsker det på denne måten?
 
Vi fortalte det når vannet gikk, så familien fikk altså vite det før. Fødsel tok litt tid før den kom ordentlig i gang, men da var det godt med støttende meldinger fra familie (som jeg ikke trengte å svare på). Når fødselen kom ordentlig i gang ga vi beskjed om at de ikke skulle sende meldinger underveis. Det respektere de :)
 
Vi sendte sms om at vi var på vei til sykehuset da vi fikk første. Han er født en time etter at vi kom frem til sykehuset, men det visste vi jo ikke da. Skrev vel kanskje noe om at de ville bli oppdatert når han var født. Og neste melding som var sendt var et bilde av gutten, med opplysning om navn, lengde og vekt.

Når vi skulle ha de to neste var det jo behov for barnevakt så noen måtte vite det.
 
Ble satt i gang, så jeg fortalte datoen jeg skulle settes i gang og at det kunne ta flere døgn (tok 2,5 døgn). Sendte oppdateringer når jeg orka, de maste ikke heldigvis :)
 
Back
Topp