Fødsel før termin og klesstørrelse

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg får forhåpentligvis igangsettelse før termin, og da forhåpentligvis mellom uke 37/38. Har født 3 barn, hhv 3720, 4250 og 3800 gram - 10-10-0 dager etter termin.
Kan jeg da «regne» med at lille blir litt mindre?? (skal på 32 ukers ul om 2 uker så får jo vite ca terminvekt)

Jeg lurer nemlig på om jeg bør kjøpe inn litt i str 50.. har hver gang bare brukt 56 og brettet opp litt i starten. :shy: Men blir han litt mindre enn brødrene sine kan det jo hende han trenger mindre størrelse:wacky:

Noen med erfaring eller tanker å dele? ❤️

Jeg får forhåpentligvis igangsettelse før termin, og da forhåpentligvis mellom uke 37/38. Har født 3 barn, hhv 3720, 4250 og 3800 gram - 10-10-0 dager etter termin.
Kan jeg da «regne» med at lille blir litt mindre?? (skal på 32 ukers ul om 2 uker så får jo vite ca terminvekt)

Jeg lurer nemlig på om jeg bør kjøpe inn litt i str 50.. har hver gang bare brukt 56 og brettet opp litt i starten. :shy: Men blir han litt mindre enn brødrene sine kan det jo hende han trenger mindre størrelse:wacky:

Jeg har blitt satt igang i starten av uke 38 med to stk. De har vært på 50percentilen og veid 3,3 og 3,4, runde 51cm lange begge to. Vi har brukt 50 med begge, bortsettfra de geniale omslagsbodyer til nøstebarn som vi brukte fra fødsel og til typ 3 mnd :) det var vel str 56. De var store i starten men de sitter tett i halsen og rundt håndledd, så dermed gjorde det ikke noe at de var romslige. Mine har lagt på seg ganske fort og vært rundt 5kg på 6-ukerskontrollene, men absolutt brukt bare 50 de første ukene.

Er jo logisk å tenke at han blir det, samtidig vet jeg mange som har fått større og større barn da.

Min gutt ble født 37+5 og veide 3,3 kg. Vi brukte str 50 i ca 2 mnd.

Villa hatt litt i 50 ja :)

Er jo logisk å tenke at han blir det, samtidig vet jeg mange som har fått større og større barn da.

Min gutt ble født 37+5 og veide 3,3 kg. Vi brukte str 50 i ca 2 mnd.
Hehe ja, logisk å tenke sånn. Men er vel typisk at det blir en termin-stor baby før termin denne gangen :hilarious: Da håper jeg ihvertfall det blir igangsetting:wacky:

Jeg ville kjøpt str. 50. Mine 3 har vært født 1-2 uker over termin og hatt omtrent samme størrelse som dine(3500-3800) og 56 var veldig stort og måtte brettes. Guttene(født 7 og 12 dager over termin) passet riktignok bare 50 i 3 uker, men jenta født 11 dager over og som var 3700g. og 51cm. brukte 50 i 7 uker.

Jeg har lovet meg selv at kommer nr. 4, så kjøper jeg mer i 50 neste gang, selv om jeg alltid går overtid! Du føder jo før tiden denne gangen så ville gått for 50 ja :)

Jeg fødte i uke 37. Hadde kun en body i str 50. Han veide litt over 3 kg og var 50 cm. Han svømte i 56. Så vi kjøpte inn noe til i str 50 etter fødsel. Brukte det vel ca i en måned. Du kan jo kjøpe inn litt i 50 bare for å ha noe klart. Kjekt å ha hvertfall 2 eller 3 antrekk som passer i starten :)

Jeg ville kjøpt str. 50. Mine 3 har vært født 1-2 uker over termin og hatt omtrent samme størrelse som dine(3500-3800) og 56 var veldig stort og måtte brettes. Guttene(født 7 og 12 dager over termin) passet riktignok bare 50 i 3 uker, men jenta født 11 dager over og som var 3700g. og 51cm. brukte 50 i 7 uker.

Jeg har lovet meg selv at kommer nr. 4, så kjøper jeg mer i 50 neste gang, selv om jeg alltid går overtid! Du føder jo før tiden denne gangen så ville gått for 50 ja :)
Jeg fødte i uke 37. Hadde kun en body i str 50. Han veide litt over 3 kg og var 50 cm. Han svømte i 56. Så vi kjøpte inn noe til i str 50 etter fødsel. Brukte det vel ca i en måned. Du kan jo kjøpe inn litt i 50 bare for å ha noe klart. Kjekt å ha hvertfall 2 eller 3 antrekk som passer i starten :)
Takk for svar :D da kjøper jeg inn litt i 50 hvis jeg får planlagt igangsetting ❤️ Får vite det om 2-3 uker ish :love7
Hvis ikke er det nok gaaanske sikkert fødsel etter termin og da tipper jeg han blir stor som brødrene :hilarious:

Min var nesten 4,6 kg. Vi brukte 50 et par uker tenker jeg, men kunne nok fint klart oss med 56 fra starten om vi ikke hadde hatt noe i 50 allerede.

Fødte i uke 37+4, frøkna var rett under 3000 gr. Og vi brukte str 50 i hvertfall 6 uker før vi begynte med noe 56. Så ville kjøpt inn litt i 50 ja.

Back
Topp