Fødsel etter konisering

Fru Lale

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Arrvev fra konisering kan gjøre åpningsfasen mer langsom. Det stemmer med min fødsel etter konisering. Nå er jo arrvevet borte, dermed spent på hvor fort det åpner seg neste gang. Noen som har hatt to fødsler etter konisering og vil fortelle sin erfaring?

Spent på første fødsel etter konisering. Hadde en konisering i september i fjor, og er i grunn spent på både graviditeten og fødselen. Håper alt går helt fint:nailbiting:

Spent på første fødsel etter konisering. Hadde en konisering i september i fjor, og er i grunn spent på både graviditeten og fødselen. Håper alt går helt fint:nailbiting:
Min erfaring er at åpningsfasen drar ut litt, men når det først har åpnet seg gir det etter ganske fort. Syns også selve åpningsfasen var mer smertefull, men jeg har ikke funnet noe teori som bekrefter dette

Er en del år siden jeg hadde konisering, trodde det at jeg kom til å få en rask fødsel, da jordmor sa at fødsel kunne være enklere etter en konisering. Men jeg endte opp med en lang og tung fødsel. Tror det er litt forskjellig fra person til person. Også har det jo også veldig mye å si hvor mye de opererte bort.

Hadde konisiering i 2016 og første fødsel 2021, så var en del år imellom. Ble satt igang, så vet ikke om det hadde en påvirkning på åpningsfasen eller ikke. Fikk først ballong som ble tatt ut etter 12t. Den hadde ikke særlig virkning. Fikk så tabelett 1t senere og fra den var satt så tok det kun 3.5t til ungen var ute :p. Heftig, men fin fødsel!
Er selv veldig spent på fødsel nr 2 nå i februar.

Noen som er redd for at livmorhalsen skal åpne seg for tidlig/gi etter etter konisering? Det er jeg :o Spesiellt når tyngden kommer etter uke 20..
Jeg er straks i uke 13 og har blødd siden uke 4(trodde det va mensen) legen og jordmor sier det er normalt, og ikke pga konisering gjort for 5 år siden.
"Jeg ska bare ta det helt med ro"
Men må innrømme dette bekymrer meg jo litt da..
Noen som har erfaring med graviditet etter konisering? :)
Takker for alle svar :)

Noen som er redd for at livmorhalsen skal åpne seg for tidlig/gi etter etter konisering? Det er jeg :eek: Spesiellt når tyngden kommer etter uke 20..
Jeg er straks i uke 13 og har blødd siden uke 4(trodde det va mensen) legen og jordmor sier det er normalt, og ikke pga konisering gjort for 5 år siden.
"Jeg ska bare ta det helt med ro"
Men må innrømme dette bekymrer meg jo litt da..
Noen som har erfaring med graviditet etter konisering? :)
Takker for alle svar :)
Sniker fra januar her :) Jeg gikk i spontan fødsel i uke 28 sist gang. (etter konisering). De klarte heldigvis å stoppe det, men jeg hadde sengeleie resten av svangerskapet. Han kom i uke 38. Da mente legene at det trolig ikke har noen sammenheng med konisering. Jeg fikk første barn i uke 35. Spent på hva som skjer denne gangen. Vet noen får et sting i livmorhalsen for å forhindre tidlig åpning.

Sniker fra januar her :) Jeg gikk i spontan fødsel i uke 28 sist gang. (etter konisering). De klarte heldigvis å stoppe det, men jeg hadde sengeleie resten av svangerskapet. Han kom i uke 38. Da mente legene at det trolig ikke har noen sammenheng med konisering. Jeg fikk første barn i uke 35. Spent på hva som skjer denne gangen. Vet noen får et sting i livmorhalsen for å forhindre tidlig åpning.
Hm ok, bra dere fikk stoppet fødselen fra å skje i uke 28 da ♡ dem prøver vel å redde babyen fra uke 25(?) Tror jeg. Kanskje tidligere,men klsrt best å være i livmoren sålenge som mulig ♡

Søkte etter tråder om konisering, og da kom denne opp. :) Håper det er greit at jeg sniker litt og spør: Hvordan gikk det med fødselen for dere som fødte for andre gang etter konisering? Hadde selv en tre dager lang og tung fødsel med lite fremgang sist pga. arrvev (før det plutselig løsnet), og er spent på neste gang. :nailbiting: Og kan arrvevet "forsvinne"? Setter stor pris på svar. :joyful:

Back
Topp