Fødsel; er det sammenheng..??

Tjukkabollafeiten

Flørter med forumet
Har tenkt på noe i det siste...Sist jeg var gravid sjekket jordmor åpningen min på termin dato(en fredag). Den var da 1 cm..Hun sa også at etter hun hadde "rotet" inni der, så var det store muligheter for at det kom til å skje noe ganske snart...Hun hadde helt rett! Om natten (natt til lør) gikk vannet, og jeg ringte føden, hadde ingen rier, så ble satt i gang søndags morgen..Riene kom omsider og de var jæv.... vonde!!!

I det siste har jeg tenkt at dersom jordmoren ikke hadde sjekket åpningen sist,så kan det godt være jeg hadde gått lenge over tiden..og dersom vannet gikk fordi jordmor sjekket åpning..og siden kroppen min tydeligvis ikke klarte å få rier selv..og da tenker jeg at det er stor sannsynlighet for at det samme gjelder denne gangen også?? at jeg ikke kommer til å få rier? noen som vet?? er det sammenheng her mellom første og andre fødsel??

Håper virkelig ikke jeg går over tiden!! er så redd for at gutten skal bli så stor!!

He he[:D] alt man tenker på og bekymrer seg for...[:)]

Det er jo ingenting som tilsier at kroppen din ikke klarer å "lage" rier, bare forde at du ikke fikk de med en gang etter vannavgang sist.. det er det ikke alle som gjør.

Når du allerede hadde 1cm åpning var du på en måte igang så tror ikke du må gjennom samme prosedyra denne gangen som sist for å "klare å føde" om du skjønner. Hver fødsel er individuell og kan starte på forskjellig måte og utarte seg ulikt.

Om du er redd for å gå over tiden er det greit å snakke med JM om det, Jm kan se litt ut av de målene hun gjør om barnet er gigantisk ol og om det er sjans for det sende deg i ul for å sjekke str på babyen.

Det finnes jo muligheter for å prøve å "igangsette seg selv" eks:
-sex er jo en grei sak
-hvile
- mange utallige kjærringråd
-modningsakkupunktur
-masasje av ryggen/bekkenet
-dra til en homeopat å få fødselsforberedende behandling

Back
Topp