Fødsel 1 Vs nr 2

Fjellguri

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Er det slik at nummer 2 ofte er en lettere og raskere fødsel? Fødte en gutt i 2016 der det ble igangsatt en kveld og 3 dager senere kom han med vakuum.. Vil jo gjerne ikke oppleve det denne gangen, men det vet man jo ikke. Jeg ble satt i gang med ballong, 2 modningspiller, tok vannet og drypp på fullt den gang..

Hei!

Man ser at fødsel nr 2 kan gå litt raskere da det er noen som har gått den veien før. Men den oppleves ikke alltid bedre - om det er grunnet forventingen til at den skal gå lettere som gjør at den oppleves like vond det vet jeg ikke. Hvor raskt en fødsel går kommer også ann på hvordan barnets hode ligger innstilt i fødsel kanalen, styrkene på riene osv. Så en kan ikke si at den alltid går lettere da det er flere ting som spiller inn. Veldig ofte går fødsel nr 2 raskere, og for en god del oppleves den bedre.

Blir du nå ikke igangsatt kan det gjør den store forskjellen, en kropp som går i fødsel naturlig er ofte lettere enn når man setter den i gang medisinsk. Ofte så bruker jeg sammenligningen: sier noen at du skal få orgasme og du ikke er innstilt på det selv kan det være vanskelig, men er man i det rette humøret og det kommer naturlig er det en helt annen ting. Slik er også kroppen under fødsel.

:)

Back
Topp