Trudde alle sykehus hadde gått bort i fra lystgass jeg.. Pga at jordmødrene fikk bivirkninger av det osv.. Vi skal på ett sånt fødseles forberedende kurs om noen uker, får nok litt mere informasjon da. Men jeg digger tanken på vann i åpningsfasen i hvertfall;;)
Sykehuset i Vestfold har fortsatt lystgass, heldigvis :-) De tar sine egne målinger av nivået på gass i lufta, og hvis det er tilfredsstillende nok, så fortsetter de.
Jeg tar det som det kommer.....forrige gang ville jeg ligge mest mulig i vann, gjerne føde i vann, kanskje stå i dusjen en periode.....var ikke et sekund i vannet på sykehuset, frista ikke i det hele tatt.
Jeg skulle ikke ha epidural, og ikke under noen omstendigheter ha petidin.....men etter to døgn med rier uten å få sove noe som helst, ble det både petidin og epidural på meg (ikke for det, ingen av delene fungerte, så kunne like gjerne vært foruten).
Akupunktur vet jeg at ikke har noen effekt på meg, så det kommer jeg ikke til å spørre etter. Men kommer de med nålene og tilbyr å sette, så skal jeg ikke være vanskelig, altså, kan sikkert prøve litt for sikkerhets skyld.
Pusteøvelser på forhånd, helst sammen med mannen, er et godt tips som jeg skal bruke denne gangen også. Og lystgassen fungerte helt strålende forrige gang, så jeg regner med at den blir flittig brukt denne gangen og :-)