Fødetråd :)

Pixxi

mamma på heltid <3
Tenkte det kunne være greit å ha en fødetråd nå som det nærmer seg :D noen har jo allerede født :)

Min fødsel:

Navn på barnet:

Kjønn:

Termin:

Dato født:

Uke+dag:

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:

Smertelindring:

Annet du ønsker å fortelle:

Bilde:
--

Min fødsel:

Kjønn: Gutt

Termin: 3.april

Dato født: 19.desember

Uke+dag: 25+3

Fødested: Haukeland

Vekt: 858 gram

Lengde: 32 cm

Hodeomkrets: 25 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt seteleie

Smertelindring: Epidural for å prøve å utsette fødselen lengst mulig.

Bilde:
IMG_8587.jpeg

Min fødsel:

Kjønn: Jente

Termin: 18. April

Dato født: 20. Januar

Uke+dag: 27+6

Klokkeslett: 12.27

Fødested: Haukeland

Vekt: 678 gram

Lengde: 34 cm

Hodeomkrets: 24 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt, igangsatt fødsel

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle: Kom stille til verden. Vår lille sommerfugl måtte fly videre❤️

Bilde:20250120_141016.jpg

Min fødsel:

Kjønn: jente

Termin: 05.04.2025

Dato født: 15.03.2025

Uke+dag: 37+3

Klokkeslett: 02:29

Fødested: Drammen

Vekt: 3355 gram

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 33 cm

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: akupunktur og varme poser

Annet du ønsker å fortelle: Vannet gikk spontant rett etter jeg hadde sovnet kl. 22 fredag kveld. Mannen var ute med venner og drakk noen (alkoholfrie øl), og jeg ringte han litt hysterisk. Vannet hadde gått, riene kom med en gang, jeg er tredjegangsfødende så det kan gå kjapt og jeg var alene hjemme med en på 2 år og en på 4 år (som heldigvis sov). Kl. 23 var vi på sykehuset, og rett før midnatt fikk vi fødestue. Riene tok seg nå veldig opp, men hadde pause imellom. Kl. 01:00 hadde jeg 5-6 cm åpning og kl. 02:00 hadde jeg 9,5 cm. Kort tid etter kom pressriene, og hun kom ut 02:29. En intens, vond, fin og helt etter boka fødsel uten noen store overraskelser utover at hun kom tre uker før termin.

Min fødsel:

Navn på barnet: Helle Amalie

Termin:16.4.25

Dato født: 19.4.25

Uke+dag:40+6

Klokkeslett:08:13

Fødested: Kalnes

Vekt: 4358gr

Lengde: 52

Hodeomkrets:35

Forløsningsmetode: vaginalt

Smertelindring: lystgass

Annet du ønsker å fortelle: kom inn på føden kl 02:00 med 4cm åpning å rier fra helvette :p supte i meg lystgass kontinuerlig da jeg ikke fikk pause imellom riene. Rundt 4 tiden tok di vannet å riene ble mer intense- barnelegen kom å tok ultralyd for å se hvor baby lå å så da at hun lå som en stjernekikkert å skjevt- da hode endelig var ute sa hun bom fast med skulder å høyre arm var bak på rygg så gynekologen måtte inn med sin arm å rikke fram armen å få løs skulderen. Etter mye om å men kom lille ut meget så slapp så di tok henne med ut men kom like fort tilbake med tommel opp :D aldr vært så sliten før :p heldigvis gikk alt bra .

Bilde:

Vedlegg

• IMG_5121.jpeg
    IMG_5121.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 72
Min fødsel:

Navn på barnet: Helle Amalie

Termin:16.4.25

Dato født: 19.4.25

Uke+dag:40+6

Klokkeslett:08:13

Fødested: Kalnes

Vekt: 4358gr

Lengde: 52

Hodeomkrets:35

Forløsningsmetode: vaginalt

Smertelindring: lystgass

Annet du ønsker å fortelle: kom inn på føden kl 02:00 med 4cm åpning å rier fra helvette :p supte i meg lystgass kontinuerlig da jeg ikke fikk pause imellom riene. Rundt 4 tiden tok di vannet å riene ble mer intense- barnelegen kom å tok ultralyd for å se hvor baby lå å så da at hun lå som en stjernekikkert å skjevt- da hode endelig var ute sa hun bom fast med skulder å høyre arm var bak på rygg så gynekologen måtte inn med sin arm å rikke fram armen å få løs skulderen. Etter mye om å men kom lille ut meget så slapp så di tok henne med ut men kom like fort tilbake med tommel opp :D aldr vært så sliten før :p heldigvis gikk alt bra .

Bilde:
Så nydelig! Og hun er 8 minutter eldre enn min frøken :D

Back
Topp