Fødetråd

Hønemor.Til.Tre

Gift med forumet
JuniJubel2021
Gresskarfrøene2023
Lagde en på skjult forum, men kjekt å ha en her også :love017

Nå begynner det virkelig å nærme seg oktober! Hadde vært kjekt med en fødetråd. Skriv hva/hvis du vil, men har lagt til noen forslag under :happy:

For å unngå at tråden blir uoversiktlig hvis alle begynner å gratulere hverandre, kan vi bruke reaksjonsknappen isteden! :Heartred

Navn på barnet:
Kjønn:
Fødsel nummer:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokken:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du vil fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: Sindre
Kjønn: Gutt
Fødsel nummer (B1, B2…): B1
Termin: 29. September.
Dato født: 15. September
Uke+dag: 38+3
Fødested: St.olavs hospital, kvinne barn senteret i Trondheim.
Vekt: 3260g
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Planlagt ks
Annet du vil fortelle: Alt gikk som planlagt. Operasjonen gikk fint og står bare bra til med oss alle 3.
 
Navn på barnet: Oliver
Kjønn: Gutt
Fødsel nummer: 1
Termin: 01.10
Dato født: 03.10
Uke+dag: 40+5
Klokken: 14:44
Fødested: Haugesund
Vekt: 3690
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt med sugekopp
Annet du vil fortelle: Jeg som var så redd for å bli sendt hjem igjen med de smertene jeg hadde. Ankom sykehuset med 8cm(!!!) åpning 13:30, gutten var født 14:44!
 
Navn på barnet: Oliver
Kjønn: Gutt
Fødsel nummer: 1
Termin: 01.10
Dato født: 03.10
Uke+dag: 40+5
Klokken: 14:44
Fødested: Haugesund
Vekt: 3690
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt med sugekopp
Annet du vil fortelle: Jeg som var så redd for å bli sendt hjem igjen med de smertene jeg hadde. Ankom sykehuset med 8cm(!!!) åpning 13:30, gutten var født 14:44!
Gratulerer så mye :love7
 
Navn på barnet: Oliver
Kjønn: Gutt
Fødsel nummer: 1
Termin: 01.10
Dato født: 03.10
Uke+dag: 40+5
Klokken: 14:44
Fødested: Haugesund
Vekt: 3690
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt med sugekopp
Annet du vil fortelle: Jeg som var så redd for å bli sendt hjem igjen med de smertene jeg hadde. Ankom sykehuset med 8cm(!!!) åpning 13:30, gutten var født 14:44!
Bra jobba, grattis!
 
Navn på barnet: Tomine
Kjønn: Jente
Fødsel nummer: 3 (vaginal nr. 2)
Termin: 19/10
Dato født: 18/10
Uke+dag: 40+2
Klokken: 16.23
Fødested: Ålesund sykehus
Vekt: 3940gram
Lengde: 53cm
Hodeomkrets: 35cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Riene begynte kl. 6.30! Var med og leverte i barnehagen i 9-tiden. I 10-tiden tok det seg opp. Telte rier, og så ble det bare kortere og kortere tid i mellom, så kl. 11.12 ringte vi føden og fikk beskjed om å komme inn. Ryddet litt og tok en dusj før vi dro innover og var der i 12.30-tiden. Hadde 2cm åpning, men fikk en fødestue og la en plan om at jordmor Sara skulle sjekke åpningen igjen om en time. Men på den timen hadde det tatt seg sånn opp at vi ble enig om å sette epidural og da hun sjekket i 13.30-tiden var det blitt 4cm. Fikk epidural kl. 14! Da roet smertene seg betraktelig (kjente det bare litt i venstre siden) og jeg fikk slappet av og spist litt. Da seinvaktene kom på vakt var det 4-5cm og ble enig om å starte drypp kl. 16! Men i mellomtiden fikk jeg trykketrang og hadde gått fra 4-10cm på en halvtime. Så det var heftig! Men da jeg fikk trykketrang presset jeg på i 3 rier, så var gullet ute. Det ble en JENTE!

En helt sinnsyk og fantastisk opplevelse! Veldig greit å kjenne på at en fødsel kan gå fort for min del også. Dette svangerskapet har gått helt vilt fort! Gleder oss veldig til å bli kjent med bittelillesøster :love017 :Heartred
 
Navn på barnet: Anna Sofie
Kjønn: jente
Fødsel nummer: 2
Termin: 16/10-23
Dato født: 21/10-23
Uke+dag: 41+1
Klokken: 04:56
Fødested: Vestre Viken
Vekt: 3225 g
Lengde: 51 cm
Hodeomkrets: 36 cm
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle: igangsatt med ballong torsdag 19/10, var da umoden og hadde kun 1 cm åpning. Fortsatte med modningstabletter neste dag. Skulle komme inn på sykehuset kl 14:30 og 20:30 for ctg-registrering, og det var da fremdeles lite endringer mtp modenhet. Ved undersøkelsen kl 20:30 var Lillemor i full fart i magen og jeg måtte ligge en drøy time med sparketesten fordi hun var så aktiv og pulsen forsvant stadig vekk og det ble endel avvik på testen. I løpet av denne timen begynte riene å ta seg opp i styrke, og vi ble enige om at jeg ikke skulle reise hjem igjen denne gangen. Jeg var hele tiden ganske sikker på at vi hadde goooood tid siden det tok lang tid med første mann, men dette gikk fryktelig fort og endte med en styrtfødsel. Baby fikk lav puls ca 30 min etter at epidural var satt, og de var klare til å kjøre oss til operasjonsstua, men jordmor klarte å endre leiet hennes så pulsen steg og normaliserte seg igjen. Under pressriene fikk jeg beskjed om at metningen hennes hadde sunket og hun måtte ut så fort som mulig, heldigvis gikk det bare drøye 10 min og 6 pressrier til hun var ute, uten vakuum/tang eller klipp. Hadde ikke like god effekt av epiduralen denne gangen, det var så vidt jeg rakk å få den. Forrige fødsel hadde jeg stormrier og hadde super effekt av epiduralen, denne gangen kunne jeg klart meg uten tror jeg, da riene kom én og én og jeg fikk fine pauser mellom. En kjempefin fødsel, og det var helt magisk å endelig få møte lillesøster, og se hvor god storebror er med henne :Heartred
 
Navn på barnet: Saron Andre
Kjønn: gutt
Fødsel nummer: 3
Termin: 08.11.2023
Dato født: 27.10.2023
Uke+dag: 38 + 5
Klokken: 10:18
Fødested: Volda sjukehus
Vekt: 3130 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du vil fortelle:
Igangsatt fødsel pga stigende blodtrykk, først ballong, så blei vatnet tatt på morgonen og satt på drypp. Kjapp og veldig fin fødsel uten smertelindring <3
 
Back
Topp