Min fødsel! ❤
Navn: Lillesøster S
Vekt: 3634 g (Tenk den størrelsen hun hadde vært til termin, hjelp!!)

Lengde: 51 cm
Barn nr. 2 (medmor til nr. 1)
Termin: 7. mars
Dato født: fredag 4. februar (36+0) kl 05.00
Forløsningsmetode: Vakumforløsning med klipp
Smertelindring: Ja, TAKK! Epidural og pudendal
Annet: Vannet gikk spontant natt til onsdag (over to døgn før fødsel). Ble lagt inn, og fikk antibiotika pga infeksjonsfare. Det var ikke snakk om å bli satt i gang fordi det var før uke 37, kun hvis det oppstod infeksjon. Riene startet spontant litt utpå onsdagen, ble vonde, men det skjedde ikke noe. Fikk medisiner å sove på. På formiddagen torsdag var det 3-4 cm åpning, hurra! Riene tok seg litt sakte opp, så ble satt på drypp. Hadde også noen tegn til infeksjon.
God stemning på fødestuen. Fikk begynne på trykke litt før kl. 04 (fredag). Etter en del trykking, kom det opp varsler på EKG'en, at babyen kunne risikere å få for lite oksygen), så det ble bestemt å hente henne litt raskere ut med vakumkopp. Det var lite dramatikk rundt det, men akkurat da legen satte seg ned med sakene sine, ble jeg litt redd. Gjemte ansiktet under en kald klut helt til hun var ute fra da av.

Ukomplisert forløsning derfra, 3-4 rier med litt hjelp av koppen, så var hun ute. En helt syk opplevelse! Kunne gjerne klart meg uten et klipp, men det gror fint, og jeg er bare lettet og glad for at alt gikk fint!