Fødetråd

Min fødsel

Navn på barnet: junior, har ikkje fått navn enda

Kjønn: gutt

Termin: 25/11

Dato født: 17/11

Uke+dag: 39+2

Klokkeslett: 07:41

Fødested: i bilen

Vekt: 4028 gr

Lengde: 53 cm

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: vaginal fødsel

Smertelindring: ingen

Annet du ønsker å fortelle
Alt skjedde så fort! Våknet som vanlig i 06 tiden i dag og gikk på do. Så på papiret det var noe slimete blod. Gikk og sa til samboeren at noe ikke stemte rett før 07 gikk vannet! Og jeg skjønte at nå var det bare snakk tid! ( To styrt fødsler har jeg hatt) ringte svigermor og sa hun måtte ta di to andre så hun kom sikkert rette etter vi hadde kjørt. Vi har en liten kjøre tur til sykehuse. Ferjen ventet på oss, men junior hadde ikke tid til og vente så pappa me jordmor i bilen. 45 min etter vannet gikk var han ute og ambulanse arbeider og jordmor kom springe ombord nor di var til kaien. Der satt jeg allerede me han oppå på bryste :)

Wow! Ikkje lett å bu på øy når det er styrfødsler i vente ser eg :woot: men så flott at dokk hadde ein god plan og at ferje ventet og ambulansen på plass på hi sio ❤ er jo litt av ein opplevelse å ta med seg i livet! Gratulera så masse med ein flott gut! :Heartblue
 
Å, gratulerer! For en historie! Hvordan går det med dere nå? ❤️
Tusen takk ❤️ Det går helt fint me oss, pappa er litt skjelven enda men alt i alt veldig bra :joyful:


Wow! Ikkje lett å bu på øy når det er styrfødsler i vente ser eg :woot: men så flott at dokk hadde ein god plan og at ferje ventet og ambulansen på plass på hi sio ❤ er jo litt av ein opplevelse å ta med seg i livet! Gratulera så masse med ein flott gut! :Heartblue
Hehe, eg sa bare me måtte ta med håndkle, det ble lit klyss med den ferja til Stord ja! Etter at AMK hadde fått ferja til og venta så skal den jo kjøre rett til jektvaik. Men det skjedde jo ikkje! Ferja kjørte faktisk til huglo! Så eg hadde rukket ambulanse hadde det ikkje vert for det! Det er har dei fått hørt no kan du sei :joyful: men heldigvis ein kjapp og fin fødsel ❤️
 
Last edited:
Tusen takk ❤️ Detbgpe helt fint me oss, pappa er litt skjelven enda men alt i alt veldig bra :joyful:



Hehe, eg sa bare me måtte ta med håndkle, det ble lit klyss med den ferja til Stord ja! Etter at AMK hadde fått ferja til og venta så skal den jo kjøre rett til jektvaik. Men det skjedde jo ikkje! Ferja kjørte faktisk til huglo! Så eg hadde rukket ambulanse hadde det ikkje vert for det! Det er har dei fått hørt no kan du sei :joyful: men heldigvis ein kjapp og fin fødsel ❤️

Ånei! Men ja, tenker dei har lært leksa si nå, må jo ha vært litt av ein opplevelse for dei også å få ein baby født ombord :woot: du e jaggumeg tøff altså! :gen053 håper barselperioden din blir super fredfylt og god❤
 
E6B8FB23-182F-4A6A-98C2-EBC97B3EC54C.jpeg Min fødsel

Navn på barnet: Mikkel

Kjønn:

Termin: 20/11

Dato født: 28/11

Uke+dag: 41+3

Klokkeslett: 23:22

Fødested: Ahus

Vekt: 3540g

Lengde: 53cm

Hodeomkrets: 37 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt

Smertelindring: Lystgass

Annet du ønsker å fortelle: En fantastisk fødsel som tok sin tid, men som var uten de store komplikasjonene.

Bilde:

 
Back
Topp