Fødetråd...

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Hei kjære venner! Jeg har ikke vært så veldig aktiv her på en stund pga et heftig svangerskap med hyperemesis og diverse komplikasjoner. Kan ikke se at det er opprettet noen fødetråd for gruppen vår, og det skulle jeg ønske at ikke ble nødvendig på lenge ennå, men verden er brutal.

Min lille Odd Johann ble født allerede 28.02.21. Nesten 4 mnd før terminen som var 24.06.21. Han ble altså født i uke 23+6. 640g. 31cm. 22cm rundt hodet. Helt perfekt, bare så altfor liten. Nå ligger hann på nyfødtintensiv og kjemper sitt livs kamp. Vi har fått opplyst at det er 50-50 sjanse for å få han levende med oss hjem. Lille er bare drøyt 11 dager, og vi har allerede hatt fem livstruende komplikasjoner, hvorav den ene endte i hasteoperasjon og utlagt tarm. Det er en svingende reise mellom liv og død jeg ikke unner min verste fiende... Ennå er det mange uker til vi forhåpentligvis kan puste ut og begynne og håpe på hjemreise i slutten av juni.

Jeg fikk holde ham et par sekunder etter fødselen, deretter ikke sett han «live» før etter fem dager pga komplikasjoner hos meg. Fortsatt kan vi ikke holde han pga respirator og tusen ledninger som gjør han nesten usynlig inni den store kuvøsen. Men jeg kan legge hånden min over han, prate til han og overføre all min mammakjærlighet. Kunne brukt hele dagen på å stirre på den lille skatten.

Kan forresten opplyse at pappaen fikk være med på absolutt hele fødselen. (KK Bergen). Barsel fikk han kun besøke inntil en time daglig i visitt-tiden, men det rammet ikke oss, da begge foreldre har fri tilgang til nyfødtintensiv.

Håper dere alle får ruge en del uker til ennå...

Vedlegg

• 31465E4F-6340-4E66-9295-BC7475CF6463.jpeg
    31465E4F-6340-4E66-9295-BC7475CF6463.jpeg
    40,2 KB · Visninger: 586
  • 4789FE3A-D773-4D22-AD82-841D3950CECC.jpeg
    4789FE3A-D773-4D22-AD82-841D3950CECC.jpeg
    47,5 KB · Visninger: 569
  • 4EDC7C0B-C1F0-434B-AAA8-6E750C29B5A5.jpeg
    4EDC7C0B-C1F0-434B-AAA8-6E750C29B5A5.jpeg
    49 KB · Visninger: 569
Hei kjære venner! Jeg har ikke vært så veldig aktiv her på en stund pga et heftig svangerskap med hyperemesis og diverse komplikasjoner. Kan ikke se at det er opprettet noen fødetråd for gruppen vår, og det skulle jeg ønske at ikke ble nødvendig på lenge ennå, men verden er brutal.

Min lille Odd Johann ble født allerede 28.02.21. Nesten 4 mnd før terminen som var 24.06.21. Han ble altså født i uke 23+6. 640g. 31cm. 22cm rundt hodet. Helt perfekt, bare så altfor liten. Nå ligger hann på nyfødtintensiv og kjemper sitt livs kamp. Vi har fått opplyst at det er 50-50 sjanse for å få han levende med oss hjem. Lille er bare drøyt 11 dager, og vi har allerede hatt fem livstruende komplikasjoner, hvorav den ene endte i hasteoperasjon og utlagt tarm. Det er en svingende reise mellom liv og død jeg ikke unner min verste fiende... Ennå er det mange uker til vi forhåpentligvis kan puste ut og begynne og håpe på hjemreise i slutten av juni.

Jeg fikk holde ham et par sekunder etter fødselen, deretter ikke sett han «live» før etter fem dager pga komplikasjoner hos meg. Fortsatt kan vi ikke holde han pga respirator og tusen ledninger som gjør han nesten usynlig inni den store kuvøsen. Men jeg kan legge hånden min over han, prate til han og overføre all min mammakjærlighet. Kunne brukt hele dagen på å stirre på den lille skatten.

Kan forresten opplyse at pappaen fikk være med på absolutt hele fødselen. (KK Bergen). Barsel fikk han kun besøke inntil en time daglig i visitt-tiden, men det rammet ikke oss, da begge foreldre har fri tilgang til nyfødtintensiv.

Håper dere alle får ruge en del uker til ennå...
Velkommen til verden lille Odd Johann ❤️ Sender masse styrkeklemmer til dere ❤️

Gratulerer med en liten gutt :Heartred Krysser alt for at dere kommer hjem med han :Heartblue

Fine, lille, skjønne, tapre, tøffe gutt :Heartblue
Jeg sender alle styrkeklemmer i verden og krysser alt jeg har for at dette skal gå bra! Stor klem til den tøffe, gode mammaen! :Heartpink gratulerer med lillegutt!

Sniker: gratulerer med en fighter! Hadde virkelig unnet deg å gå lenger denne gangen

Gratulerer så mye med lille nydelige Odd Johann! Håper han er en like god fighter som storebroen sin. Hadde virkelig håpt dere skulle få gått lengre denne gangen! Sender dere alle styrke klemmer og tanker i den tøffe tiden dere har forann dere nå! :Heartred

Gode klemmer til dere ❤️ Gratulerer med en nydelig liten gutt ❤️

Å, kjære vene, så nydelig, men liten :Heartblue masse lykke til videre! Bare at han har klart seg de dagene her, sier jo at han er en skikkelig seig tøffing! :Heartblue

Gratulerer så mye med lille Odd Johann ❤ Husker deg og Rolf veldig godt fra 2018, og jeg krysser alt jeg har for at lillebror er like sterk som storebroren sin ❤

Gratulerer så mye med lillebror Han er en fighter! Husk å ta vare på deg selv i denne tiden. Styrkeklemmer!

Gratulerer så masse med en nydelig liten gutt ❤️ Masse lykke til! Krysser alt jeg har og sender dere mange klemmer ❤️

Gratulerer så mye med en nydelig liten gutt :Heartblue Sender mange gode tanker og styrkeklemmer! Han og dere er sterke!

Så leit å høre :( Sier som de andre, jeg håper han er like tøff som sin lille storebror som jeg fulgte i 2018. Tenker på dere og krysser fingrene for lille OJ :Heartblue

Back
Topp