Fødetråd

Leppo

Betatt av forumet
Babyene begynner å komme! ❤️


Min fødsel

Navn på barnet:

Kjønn:

Termin:


Dato født:

Uke+dag:

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:

Smertelindring:

Annet du ønsker å fortelle:

Bilde:
 
Min fødsel

Navn på barnet: Liam

Kjønn: Gutt

Termin: 27.08

Dato født: 28.07

Uke+dag: 36+1

Klokkeslett: 12.10

Fødested: Ahus

Vekt: 3490 gram

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 37 cm

Forløsningsmetode: vaginal fødsel, igangsetting

Smertelindring: lystgass

Annet du ønsker å fortelle: Søndag 26.07 måtte jeg inn til sjekk etter fall i trappa. Ingen blødning annet enn litt spotting, men smerter som et belte over magen. Trolig der trappetrinnet traff. Jeg snublet heldigvis bare i nederste trappetrinnet og tok meg i mot med armene, men magen var lengre ut og traff trappa. Jeg skulle egentlig settes igang 28.07, men når jeg allikevel kom inn på kvelden 26.07 og måtte bli til 27.07 valgte de å sette inn en ballong kl 20.30 søndagen. Da var det litt modent, 2 cm åpning. Jeg fikk rier/sammentrekninger med en gang ballongen var på plass, men de var helt overkommelige. Morgningen etter var den falt ut, fremdeles 2 cm åpning.
Mandagen gikk med på å få 6 modningspiller, men det skjedde ikke stort. Økte til 2,5 cm åpning. Noe mer modent, men ikke avflatet. På kvelden måtte de stoppe å gi meg modningstabletter pga for stor pågang på føden.
tirsdagen kom. Ny sjekk og ingen forandring. Fikk pille nr 7 kl 9.05. Kl 9.30 begynte vannet å gå litt og litt. Riene kom som perler på en snor, men kunne fint puste meg gjennom. Ny sjekk 10.30. 3 cm åpning, kraftige og grusomt vonde rier. Ble flyttet til føden pga historikk med kjapp fødsel. 11.00 blir flyttet, 11.20 var mannen på plass. Jeg føler fort en trang for å presse, finner ingen måte å ligge på. Fortsatt 3 cm åpning. Etter litt tid klarer jeg ikke å holde igjen, kroppen presser av seg selv. Lystgassen ble godt brukt. Ikke skriking, ikke snakking. Øynene igjen, fullt fokus på å puste i maska.
Kl 12.10 er ungen ute. To press på hodet, et på kroppen!


Bilde:
 
Last edited:
Navn på barnet: Nora

Kjønn: jente

Termin: 22. September


Dato født: 22. August

Uke+dag: 36 +0

Klokkeslett: 13.31

Fødested: stord sjukehus

Vekt: 2852g

Lengde: 47

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: vannavgang

Smertelindring: lystgass, epedural som ikke fungerte

Annet du ønsker å fortelle:
Starter med vannavgang kl 5 om mårningen, einger føden og blir innlagt fordi det er så tidlig (36+0). Må ha pencelin å får et rom for å vente på rier. Riene begynner i 09-tiden og blir meir regelmessige i 10- 11 tiden. Ca, 4cm kl 11 og får epedural kl ca 12. Denne styrer de mye med å fungerer ikke på meg. Ønsker ikkje å ta ny.. då eg bedøvelsen heller ikkje virka så godt, ny skjekk 13.00, har då full opning men hode står høgt. Får låv å begynne å trykke, for å få hode ner. 13.31 var lille gull ute:Heartpink

Bilde:
 
Last edited:
Min fødsel

Navn på barnet: Mabel Elida

Kjønn: jente

Termin: 18.sept. 2020


Dato født: 30.august 2020

Uke+dag: 37+5

Klokkeslett: 12:44

Fødested: Narvik

Vekt: 3516

Lengde: 47

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: vaginal fødsel i seteleie

Smertelindring: lystgass og babyolje

Annet du ønsker å fortelle: vannet gikk ca kl 0945, riene kom ca kl 10, kom inn på føden ca kl 1150 oppdaget setefødsel men det var ikke tid for smertelindring eller KS. Jeg fikk litt lystgass og babyolje smurt "der nede" før jeg fikk beskjed om å presse. Så kom hun ut i ei rakettfart. Ingen rift eller skrubbsår.

Nå føler jeg meg helt super. Bare plaget av etterrier, men de er ikke så ille som jeg forventa.

 
Kjønn: Gutt
Dato født: 29. August
Termin: 30. August
Mål: 3730 g og 52 cm lang
Annet du ønsker å fortelle: Hadde time hos jordmor kl. 10.30 den 28. August. Ble sendt derifra til sykehuset med mistanke om svangerskapsforgiftning. Siden jeg bare var 2 dager fra termin valgte de å legge meg inn og skulle sette meg i gang, men før de rakk å sette meg i gang startet det av seg selv :happy:
 
Navn på barnet: Theodor

Kjønn: Gutt

Termin: 2. Sept


Dato født: 28.8

Uke+dag: 39 + 5

Klokkeslett: 14:44

Fødested: Ullevål

Vekt: 3425 g

Lengde: 49

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: Vaginal fødsel

Smertelindring: Ingen

Annet du ønsker å fortelle:

Våknet av vannavgang 01, men hadde kvelden før hatt et par kraftige kynnere jeg lurte på om var rier. Var godt i gang med rier på vannavgangskontroll kl 9-10, men ble sendt hjem. På vei hjem intensiverte det seg, og jeg gikk inn i en boble og hadde vanskelig for å samhandle med partner og ulte meg gjennom riene. Vi var hjemme en time før vi dro ned, og da jeg kom inn ca kl 12 hadde jeg 7 cm. Når jeg fikk føderom minutter etterpå var det 8 cm, og kort etter det satte de på monitor på hode til baby og da var det plutselig 10 cm, og kroppen begynte å presse av seg selv. Så det kan gå veldig fort for oss førstegangsfødende og!
 
Min fødsel

Navn på barnet: Ylva

Kjønn: Pike

Termin: 11.09


Dato født: 28.08

Uke+dag: 38+3

Klokkeslett: 23:23

Fødested: Hemmelig

Vekt: 3930

Lengde: 52

Hodeomkrets: 36

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Epidural

Annet du ønsker å fortelle:

Startet med spontan vannavgang og fødselen holdt på ca 24 timer. Å presse er en av de mest krevende tingene jeg har gjort, men det var helt sinnssykt å få oppleve å føde naturlig da forrige mann ble hasteks. Beintøff, men rå opplevelse!
 
Kjønn: Jente
Navn på barnet: Amilia
Termin: 22.september 2020
Dato og klokkeslett født: 02.september 09:52
Uke+dag: 37+4
Fødested: Stavanger (SUS)
Vekt: 2912g
Lengde: 45cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Smertelindring: Først lystgass så epidural
Fødselsforløp: igangsatt med ballong mandag 31/08 på kvelden pga økende blodtrykk og raskt fallende insulinbehov. Ballongen falt ut seks timer senere. Fikk ikke rier så fikk så en pille i skjeden. Fikk så en pille å svelge hver andre time til totalt seks var inntatt. Fikk litt ubehagelige sammentrekninger som var regelmessige. Tok seg ikke opp og dabbet av da siste pille var tatt på kvelden. La meg motløs og forventet å måtte ta alle pillene dagen etter også uten effekt. Våknet litt etter 02 av rier som raskt økte i intensitet og hyppighet. Kom mellom hvert andre og syvende minutt så var uregelmessige den første timen. Ringte så på jordmor etter en time da de begynte å bli vonde og kom hvert andre til tredje minutt. Hadde fin CTG og babyen taklet riene godt. Hadde bare to cm åpning så jordmor ga meg en varmeflaske, denne ble fort ubrukelig for riene begynte å bli veldig volde. Pustet meg igjennom riene og begynte å lure på hvordan jeg skulle klare å komme meg igjennom dette, jeg fikk beskjed om at jeg kunne få morfin mot smertene hvis ikke det hjalp å dusje i varmt vann. Dusjen hjalp på tre rier, så angret jeg veldig på at jeg var naken i dusjen og måtte ha hjelp tilbake i sengen. Ble så koblet på CTG for å sjekke ståa med hjertelyden før jeg skulle få morfin. Så kom det noen helt ekstreme rier som varte i 1,5 minutt og kom ett minutt etter de var ferdige og jeg ante ikke at sånn smerte kunne eksistere så jeg ringte mannen og ba han komme. Jordmor kom ganske fort tilbake og sa at jeg måtte flyttes ned på fødeavdelingen for å få væske og epidural for babyentålte ikke stormriene så godt. Det tok nesten en time fra disse riene startet til jeg fikk epidural og jeg hang over senga med lystgassen og mannen ved min side. Såbegynte epiduralen å fungere og livet begynte å bli bra igjen. Hadde 4cm åpning og fikk beskjed om å prøve å sove litt i seks-tiden tror jeg. Neste sjekk etter en times tid viste 7-8cm og de tok vannet som var litt misfarget. Rett før 8 hadde jeg 9cm og jeg fikk påfyll på epiduralen fordi jeg begynte å kjenne riene igjen og fikk trang til å presse. Epiduralen fungerte igjen magisk og jeg fikk beskjed om å slappe av og helst sove. Ble vekket 09:30 med beskjed fra legene at de nå ønsket å få henne ut enten med vakuum eller ved pressing hvis det var 10cm. Hadde 10cm, men hun var ikke langt nok nede og babyen likte ikke at jeg verken sto eller satt så jeg måtte ligge delvis på siden. Klokken 09:40 prøvde jeg å presse da jeg hadde en ri jeg såvidt kjente og til jordmorens store entusiasme så kom babyen godt nedover bekkenet, et press til og hun var helt nede. Måtte så vente på neste ri og kjente nå at hodet var ved åpningen og det tok fem minutter før endelig rien kom. Presset alt jeg kunne og hodet kom ut, tok meg en veldig kort pause mens rien var over og spurte om jeg kunne presse uten ri og presset henne så ut da jeg fikk lov og kjente den fantastiske lettelsen da kroppen også kom ut. Et nydelig skrik kom med en gang❤️. Jordmorstudenten sa hun aldri hadde vært med på så kort pressefase når babyen ikke var nede i bekkenet og det tok 12 minutter. Fra epiduralen begynte å fungere til hun var ute hadde jeg null smerter og var helt i sjokk hvordan fødselen gikk. Helt klart en drømmefødsel❤️

Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Last edited:
Min fødsel

Navn på barnet: Tiril Helene

Kjønn: Jente

Termin: 04.09

Dato født: 03.09

Uke+dag: 40+2

Klokkeslett: 01:31

Fødested: Ahus

Vekt: 3985

Lengde: 54

Hodeomkrets: 35

Forløsningsmetode: Vaginal

Smertelindring: Lystgass og epidural

Annet du ønsker å fortelle: Fødsel startet med at slimproppen gikk over flere dobesøk mandag, rier på natt til tirsdag. Disse tok seg gradvis opp i løpet av tirsdagen, men ble aldri regelmessige. Alt fra 7 til 25 minutter i mellom. Ringte allikevel føden kl fire på ettermiddagen, og de ba meg komme inn.
Hadde 3cm åpning ved ankomst, det gikk bare halvannen time til 5cm åpning. Var redd jeg ikke skulle rekke epidural, men rakk det heldigvis. Lystgass hjalp ingenting. Gikk fra 5 til 9 cm åpning over de neste 4 timene.
Var i aktiv fødsel i underkant av 7 timer, så det var en rask fødsel denne gangen.

Bilde:
IMG_20200904_142455_138.jpg
 
Min fødsel

Kjønn:
jente

Termin: 11.09.2020

Dato født: 31.08.2020

Uke+dag: 38+6

Klokkeslett: 20.28

Fødested: Gjøvik

Vekt: 3738 gram

Lengde: 50 cm

Hodeomkrets: 35 cm

Forløsningsmetode: vaginal fødsel

Smertelindring: lystgass de siste 8 minuttene

Annet du ønsker å fortelle:
våknet til vanlig tid på natta for å tisse, kl 02.30. La meg igjen, men fikk ikke sove. Begynte å merke rier, som varte i godt over ett minutt og kom med 2-4 minutters mellomrom. Jeg lå i senga fram til kl 03.35. Da stod jeg opp for å finne frem klær til søsknene, sånn at det skulle ligge klart til svigermor kom. Jeg støvsuget badet og pakket de siste tingene til fødebagen. Riene dabbet av litt da jeg var i aktivitet, men kom tilbake da jeg slappet av. Jeg ringte føden kl 04.08 og sa ifra at vi kom. Hadde 9 rier fra vi dro og til vi ankom føden, en biltur som tar 45 minutter. Fikk tildelt fødestue med en gang vi ankom, kl 05.30. Ble koblet på ctg og alt var bra. Ble undersøkt og hadde bare 2 cm åpning. Riene begynte å ta seg opp igjen sånn som de var hjemme, for så å plutselig dabbe av igjen! Utrolig frustrerende! Sånn var det av og på fram til kl 10. Jeg byttet på å bevege meg og å ligge. Først funket det å slappe av, for så å ikke funke. Så funket det å være i bevegelse, for så å ikke funke! Til slutt tenkte jeg «samme faen hva jeg gjør så blir det ikke fremgang» og så la jeg meg ned igjen, jeg ga faen. Riene var borte. Vi bestemte oss for å dra hjem rundt kl 11.30 fordi det ikke var fremgang + at riene var borte. Fikk noen rier i bilen på vei hjem og fikk to rier da jeg kom hjem mens jeg stod i dusjen. Jeg vasket håret og tok det med ro. Begynte å blø kl 13.30. Gikk å la meg for å sove kl 14. Våknet kl 14.10 av rier. De kom uregelmessig og det var ikke noe fast mønster. Kunne gå alt fra 5 minutter til en halvtime i mellom, varigheten var også opp og ned. Kl 17.30 begynte riene å bli skikkelig vonde. Jeg begynte å spenne meg. Akkurat som jeg gjorde under mine to andre fødsler. Jeg lengtet etter lystgass. Turte ikke å kontakte føden, for jeg tenkte det ikke var noen fremgang med de teite riene jeg hadde: null mønster, varierende lengde. Jeg ville ikke komme tilbake med 2 cm liksom, og rier som dabber av. Jeg stod opp fra senga kl 19.15. Da gikk jeg på do for å tisse, for så å legge meg ned på sofaen. Kl 19.30 hørte jeg et knepp og vannet gikk samtidig som jeg fikk ei helvetes rie! Fra da sa det pang :facepalm: Av erfaring skjønte jeg at det var på tide å komme seg til føden så fort som mulig. Fikk kastet på meg ei ny truse og et stort Tena Lady bind, og klær. Satte meg i bilen og fikk ei ny rie og mer av vannet gikk. Fikk såvidt et par hvilepust før det kom ei ny rie og enda mer av vannet gikk. Jeg ringte føden kl 19.43 og sa at vi kom. De sa jeg skulle ringe opp igjen om jeg trengte ambulanse. Jeg kjente at hun kom godt nedover og jeg bare visste at dette ikke kom til å ende bra om jeg ikke fikk ambulanse. Jeg prøvde å ringe tilbake til føden selv(klokka var nå 19.54), men jeg rakk det ikke før ei ny rie kom. Samboeren måtte ta over tlf og be de sende ambulanse. Jeg hylte og skreik(noe jeg ikke ville, men ikke klarer å styre). Fra nå av og til ungen var ute så skreik jeg under riene non stop. Vi havnet bak en traktor på E6 og det var sperrelinje. Samboeren måtte bare kjøre forbi. Traktoren og bilen foran oss, som nå var bak oss, tuta. Jeg fikk i grunn ingen pauser mellom riene. Jeg syntes synd på meg selv fordi jeg var i dette intense smertehelvete, tenkte jeg aldri skulle dratt fra føden.. dratt fra muligheten til smertelindring. Jeg tenkte jeg var dum som ikke dro inn før. Og var rimelig oppgitt og frustrert over at ambulansen aldri var å se! Fem minutter unna sykehuset ringte ambulansen oss for å høre hvor vi var og for å avtale møtested. Vi møtte dem og i det jeg gikk ut i fra bilen fikk jeg jo såklart ei ny rie før jeg rakk fram til ambulansen. Og enda ei da jeg stod ved døra til ambulansen i en skråning. Måtte holde meg fast i dørhåndtaket. Jordmora prøvde å holde meg fast slik at jeg ikke skulle falle ned skråningen, men jeg ba a om å slutte å holde på meg fordi jeg hadde så inni helvetes vondt. Fikk stablet meg bort til ambulansebåren i blinde da ria ble borte. Ny rie kom med en gang jeg var på vei til å legge meg ned. Fikk aldri pauser. Jeg ble spent fast og vi kjørte avgårde med blålys og sirener(samboeren måtte kjøre selv i vår bil). Jeg spurte jordmor «har dere lystgass i denne bussen her?» :hilarious: Noe de ikke hadde. Jeg kjente at hun kom snart, det var utholdelig. Jeg sa ifra om det og fikk beskjed om å ikke presse. Kjente at hun kom lenger og lenger ned. Kroppen gjorde som den ville. Vi ankom mottakelsen, jordmor ville undersøke meg. Det gikk ikke. De løp med meg opp til føden, og hele veien hadde jeg rier hvor jeg altså da skreik og hyla for full hals. Gjennom alle korridorer... Lurer på hvor mange som så meg sånn i gjennom korridorene og veien opp til føden :hilarious: Vi ankom fødestua kl 20.20, de fikk dratt meg over i ei fødeseng. Jeg fikk min etterlengtede lystgass!!! Takk gud! Jeg dro inn alt jeg hadde, jeg slapp ikke taket på den maska. Samboeren kom like etter oss. Rommet var fullt med ambulansefolk, jordmødre, jordmorstudent og barnepleiere. Kl 20.28 ble hun født. Jeg fikk ett pyntesting. Fra vannet gikk og til hun kom til verden tok det under én time. Rakk å være på fødestua i 8 minutter før hun kom til verden. Jeg er glad for at vi rakk fram. Angret meg for å ikke ha dratt før. Søsteren min maste og sa at jeg måtte komme meg til føden da kl var 18.27. Jeg skulle ha hørt på henne :hilarious: Evig glad for at vi ikke hentet storesøsknene kl 16 som vi planla. Hadde vi måttet vente på barnevakta hadde vi ikke rukket fram. Om ikke ambulansen hadde fått tatt meg imot hadde vi heller ikke rukket fram, da jeg ikke hadde klart å gått inn på sykehuset. Så da hadde det blitt fødsel i bilen eller ute et sted. Fødselen var så klart intens og vond, og i grunn min verste. Men jeg sitter allikevel igjen med en god fødselsopplevelse!
 
Navn på barnet: er en utfordring!

Kjønn: gutt

Termin: 01.10.20

Dato født: 06.09.20

Uke+dag: 36+6

Klokkeslett: 04.28

Fødested: Ahus

Vekt: 3305

Lengde: 50

Hodeomkrets: husker ikke

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: epidural og ekstreme mengder lystgass

Annet du ønsker å fortelle: startet med spontan vannavgang uten forvarsel, deretter kom riene fort. Aktiv fødsel varte 4 timer med 13 minutter pressetid. Noe innvendig rift som måtte syes. I etterkant trengte han lysbehandling for gulsott og jeg slet med vannlating (måtte kateteriseres og fikk UVI). Livmor har heller ikke trukket seg helt sammen ennå etter fødsel.

Bilde:
 
Navn på barnet: johannes

Kjønn: gutt

Termin: 10.10.20

Dato født: 03.10.20

Vekt: 3240

Lengde: 49

Smertelindring: lystgass

Annet du ønsker å fortelle:

Startet med spontan vannavgang, riene hakk i hel godt etablert fra første stund 50 sekunder lange og 5 min imellom. 1 time senere var riene 1.5 minutt imellom, og vi hadde 1 time å kjøre så det gikk ganske raskt for seg. Selve fødselen hadde komplikasjon etter komplikasjon og skulle egentlig ende i keisersnitt men før vi kom så langt så mistet han pulsen og jeg fikk beskjed om å bare presse han ut, var da 9 cm og hadde ikke pressrier. Minutter senere var han ute, jeg ble godt klipt opp for å hjelpe til siden han bare måtte ut NÅ! Hele rommet fylt av leger, gjenopplivingsteam og det hele, 2 minutt etter han kom ut klipte jeg navlestrengen og hadde han på brystet, frisk som en fisk og ingen problemer siden ♥ ble noen ekstra dager på barsel men har fått kjempegod oppfølging av helsepersonell siden, og epikrisen ble gjennomgått før vi fikk dra hjem. Nå har følelsene roet seg og vi kan flire litt av at det var så hektisk, og kritisk idet han kom at ingen av de 10+ personene som var på fødestua så på klokka. Så han er født 23.06, sånn ca da vi bare trakk fra noen minutter etter at ting roet seg
 
Last edited:
  1. Navn på barnet: Bjørn

    Kjønn: Gutt

    Termin: 29.september


    Dato født: 05.oktober

    Uke+dag: 41+2

    Klokkeslett: 16.51

    Fødested: Levanger

    Vekt: 3875 gram

    Lengde: 51 cm

    Hodeomkrets: 35 cm

    Forløsningsmetode: Vaginalt

    Smertelindring: Kald klut og lystgass

    Annet du ønsker å fortelle: Fødselen startet med vannavgang, riene startet en halvtime etterpå. Lillemann var ute 17 timer etter vannavgang.
 
Min fødsel

Navn på barnet: Ulrik

Kjønn: Gutt

Termin: 08.10


Dato født: 23.09

Fødested: KK

Vekt: 3100

Lengde: 51


Forløsningsmetode: Katastrofesnitt



Annet du ønsker å fortelle: Hadde planlagt keisersnitt der epiduralen gikk spinalt og jeg ble bedøvet i hele kroppen og klarte dermed ikke å puste. Ble derfor intubert og lagt i narkose. Gikk glipp av hele fødselen og ble vekket som mamma på oppvåkning. Min lille fikk desverre litt av min narkose og var blå da han kom ut men de greide visst å få liv i både mor og barn. Føler oss heldig tross alt, at alt endte bra selv om alt gikk helt forferdelig galt. Det var ikke helt sånn her det skulle bli, men prøver å se fremover sammen med nye lille skatten vår.
 
Har ikke vært aktiv her inne, men på oktober gruppa. Men fordi lillegutt var så stor og mye fostervann ble jeg igangsatt og jeg fikk en vakker liten septembergutt


Navn: Kai Henrik

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 30.09/ 22.09

Uke i svangerskapet: 39+2

Klokkeslett for fødsel:0750

Fødested:bodø

Vekt:4470

Lengde:54

Smertelindring: en ikke optimalt epidural som virket i 4 timer, lystgass, bedøvelse i vagina og varme kluter

Hvor lang var fødselen: igangsetting over 7 dager, riedrypp fra kl 18 mandag til fødsel tirsdag


Annet: lang igangsetting, ekstremt mye vann, stor morkake, stort barn og svær blødning! Mistet nesten 3 liter blod. Traumatisk og grusom avslutning på en egentlig helt ok fødsel
 
Har ikke vært aktiv her inne, men på oktober gruppa. Men fordi lillegutt var så stor og mye fostervann ble jeg igangsatt og jeg fikk en vakker liten septembergutt


Navn: Kai Henrik

Kjønn: gutt

Termin/fødselsdato: 30.09/ 22.09

Uke i svangerskapet: 39+2

Klokkeslett for fødsel:0750

Fødested:bodø

Vekt:4470

Lengde:54

Smertelindring: en ikke optimalt epidural som virket i 4 timer, lystgass, bedøvelse i vagina og varme kluter

Hvor lang var fødselen: igangsetting over 7 dager, riedrypp fra kl 18 mandag til fødsel tirsdag


Annet: lang igangsetting, ekstremt mye vann, stor morkake, stort barn og svær blødning! Mistet nesten 3 liter blod. Traumatisk og grusom avslutning på en egentlig helt ok fødsel
Oi sann. Godt det endte bra med dere begge❤️ Gratulerer så mye med den store gutten☺️
 
Navn på barnet: ikke bestemt
Kjønn: gutt
Termin: 10.10
Dato født: 28.09
Uke+dag: 38+5
Klokkeslett: 11.00
Fødested: St.Olavs
Vekt: 3920 gr
Lengde: 48 cm
Forløsningsmetode: planlagt keisersnitt
 
Navn på barnet: Emma Aurora

Kjønn: Jente

Termin: 04.10


Dato født: 23.09

Uke+dag: 38+6

Klokkeslett: 13.58

Vekt: 2560

Lengde: 47

Hodeomkrets: 33

Forløsningsmetode: vaginal

Smertelindring: rakk ikke

Annet du ønsker å fortelle: fikk være i badekar, gikk under en halvtime fra jeg kom inn på føden og til hun kom. De kategoriserte det som styrtfødsel
 
Babyene begynner å komme! ❤️


Min fødsel

Navn på barnet:

Kjønn:

Termin:

Dato født:

Uke+dag:

Klokkeslett:

Fødested:

Vekt:

Lengde:

Hodeomkrets:

Forløsningsmetode:

Smertelindring:

Annet du ønsker å fortelle:

Bilde:
Skriver meg inn enda jeg ikke har skrevet her før.

Fikk ei jente i uke 38+6, nesten 1 uke før termin. Vaginal fødsel, ingen smertelindring.
 
Back
Topp