Fødetråd Mars 23

Så hadde ikke gutten tid til å vente lenger, og kom til verden 07.16 på morgen i dag. Han tok oss litt på senga åtte dager før termin, men likevel så veldig velkommen 3505g og 50cm
Sååå koselig! Høres ut som han var klar ☺️☺️
 
Så hadde ikke gutten tid til å vente lenger, og kom til verden 07.16 på morgen i dag. Han tok oss litt på senga åtte dager før termin, men likevel så veldig velkommen 3505g og 50cm
Gratulerer <3
 
Havnet plutselig i marsgruppen jeg. Hadde termin 25.02, men lillesøster ventet helt til 01.03 før hun kom:dummy1: riene startet natt til 01.03, ble lagt inn kl 12, og hun kom 16:49, så vil si det var en ok rask fødsel. Uten noe smertelindring, så det var ganske heftig, men veldig fornøyd med hele opplevelsen:Heartred 4180gram og 54 cm, så var godt hun ikke ble der inne enda lengre:hilarious:
 
Havnet plutselig i marsgruppen jeg. Hadde termin 25.02, men lillesøster ventet helt til 01.03 før hun kom:dummy1: riene startet natt til 01.03, ble lagt inn kl 12, og hun kom 16:49, så vil si det var en ok rask fødsel. Uten noe smertelindring, så det var ganske heftig, men veldig fornøyd med hele opplevelsen:Heartred 4180gram og 54 cm, så var godt hun ikke ble der inne enda lengre:hilarious:
Gratulerer så mye :love7
 
Min lille gutt var fryktelig utålmodig og bestemte seg for å komme 1. mars, uke 37+1 (termin 24.03). Første barn, så var i sjokk over at alt gikk så fort! Våknet av at vannet gikk, ingen rier - 5,5 time senere var han ute etter en naturlig fødsel med én Paracet som smertelindring. Heftig og fascinerende opplevelse! Lillemann var 2640g og 48cm, litt kald men ellers i storform. :Heartblue :cat:
 
Leonora ble født sist lørdag, 04.03.23 kl 00:22, 4 dager før termin, etter en igangsetting på 2,5 døgn. Selve fødselen var heftig, men det var selve igangsettinga som var utmattende og slitsom pga. kraftige rier i flere døgn. Ble en hard start på barselstilværelsen, men det går litt bedre for hver dag <3
 
Jeg sniker meg stille inn her jeg. Hadde termin 21 april. Men 13 mars fant fastlegen et skyhøyt blodtrykk, proteiner i urinen og masse vann i kroppen. Det ene førte til det andre, to intensivavdelinger, ambulanse og politieskorte med blålys og en lang natt etterpå så ble det ei lita keiserinne på oss. Saga Marie ble født kl 13, hun var 2210g og 45 cm lang. Vi får kanskje dra hjem allerede i morgen, og alt er ganske rosa i bobla vår❤️❤️
 
Gutten vår ble født i går, den 18. mars kl 00:42! :Heartblue Det ble en del timer med modningsrier som heldigvis ble til ordentlige fødselsrier, men aktiv fødsel gikk veldig fort - takk og lov. Pga så rask pressefase ble det revning denne gangen også, bare ikke så dypt som sist.
 
Gutten vår ble født i går, den 18. mars kl 00:42! :Heartblue Det ble en del timer med modningsrier som heldigvis ble til ordentlige fødselsrier, men aktiv fødsel gikk veldig fort - takk og lov. Pga så rask pressefase ble det revning denne gangen også, bare ikke så dypt som sist.
Gratulerer ♡ hva anses som rask pressefase? Jeg trykket i 11 min med min forrige, tror jeg fikk rift grad 1(2 sting)
 
Gratulerer ♡ hva anses som rask pressefase? Jeg trykket i 11 min med min forrige, tror jeg fikk rift grad 1(2 sting)
Tusen takk! :Heartred
For førstegangsfødende er rundt om en time vanlig, mens for flergangsfødende 10-15 minutter. :) Det er nok mange unntak!

Vet ikke hva jordmoren mente med raskt, for jeg synes 10-15 minutter høres veldig raskt ut, jeg. Vi skal snakke om fødselen i morgen før vi reiser så er spent å lese hva de har skrevet ned.
 
Back
Topp