Klokkeslett: 14:44
Vekt: 2970g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 34cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Smertelindring: Ingen
Annet du ønsker å fortelle:
Vannet gikk 39+0, var sikker på at det kom til å starte raskt som sist fødsel så vi dro til sykehuset. Men riene lot vente på seg, og etter mange timer med trasking i gangene dro vi skuffet hjem igjen. Litt maserier i løpet av natten men ingenting som utviklet seg ordentlig.
Ny kontroll neste morgen (39+1), CTG viste litt smårier her og der, men kjentes mest som kynnere for meg. Dro hjem igjen med plan om igangsetting neste morgen, 48t etter vannavgang - skikkelig skuffa, hadde IKKE lyst på det!
Prøvde å kose oss hjemme, jeg strikket mens mannen leste høyt for meg, og vi gikk på kafé for å spise god lunsj. Etter lunsj så jeg at jeg hadde tegningsblødning, og BÆM så var riene i gang for fullt, 29 timer etter vannavgang. Måtte vagge hjem så fort som mulig (og snike på trikken i ett stopp) og bare hive oss i bilen. Var på sykehuset 30 min etter riene startet, da hadde jeg 7-8cm åpning, og 45 min etter ankomst fikk vi møte den lille jenta vår!
Det var skikkelig intenst, riene var sterke og tette og plutselig fikk jeg trykketrang, men hadde en så fin jordmor som gjorde det til en flott opplevelse som gikk så smooth! Mistet kontroll på pusten i et lite øyeblikk i starten og da hjalp jordmor meg med å finne tilbake, og alt etter det gikk strålende. Pustet meg gjennom alt og kunne kjenne hvordan det gjorde alt mye mer overkommelig. Rått!