Fødetråd åpen

Jegermeg

Betatt av forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei.
Her kan du dele det du ønsker fra fødsel. Det ligger en fødetråd på skjult som legger opp til å dele litt mer, men opp til hver enkelt hva man vil dele begge steder selvfølgelig.
Fint å ikke legge inn kommentarer her så det blir kun deling.
Gratulerer! :Heartred:Heartblue

Kjønn:
Dato født:
Termin:
Mål:
Annet du ønsker å fortelle:
 
Last edited:
I dag kom vår lillesøster til verden <3

Kjønn: Jente
Dato født: 25 juli
Termin: 1 august
Mål: 3490 kg, 49 cm
Annet du ønsker å fortelle: vannavgang fredag 24 juli 0800 om morgenen. Riene kom med en gang med ca 6-7 minutters mellomrom. Ble innlagt på sykehuset 1800. Intense rier med 2 minutters mellomrom fra da, og aktiv fødsel i 12 timer. Jente vår lå med hendene over/ved siden av hodet under hele fødselen, fikk dermed veldige vansker med pressing. Men etter mye jobb så kom hun 0600 den 25 juli :Heartred
 
Idag kom lillesøster❤️

Kjønn: Jente
Dato født: 27.07.20
Termin: 4.august
Mål: 3100g - 49 cm

Kom inn på sykehuset kl 11 med 4 cm åpning. Hatt regelmessige rier i ett døgn før det. Frøkna lå litt feil til, så riene som kom gjorde fryktelig vondt. Etter mye endringer på forskjellige stillinger kom hun i riktig leie og det gikk radig fort unna. Jeg var veldig sliten på slutten pga lite søvn og mat det siste døgnet, men hentet frem krefter jeg ikke ante jeg hadde. Var i aktiv fødsel i 3,5 time. Hun ble født kl 1432:)
 
Kjønn: Gutt :Heartblue
Dato født: 29.07.2020
Termin: 12.08.2020
Mål: 3020 g - 49 cm
Annet du ønsker å fortelle: Vannet gikk kvelden 27.7. Satt i sofaen og kjente "en boble" nedentil, og løp på toalettet - joggebuksa tok opp det meste. Var på vannavgangskontroll 28.7, men ble sendt hjem. På etttermiddagen tok riene seg opp, og vi dro til sykehuset igjen.
Ble en heftig intens fødsel som startet ettermiddagen den 28.7, og en perfekt liten gutt så dagens lys morgenen 29. juli 2020. En fantastisk opplevelse og vi er så forelsket!
:love7
 
Kjønn: Jente
Dato født: 2.8.
Termin: 5.8.
Mål: 4520g, 54 cm (heldigvis litt mindre enn storesøster)
Annet du ønsker å fortelle:
Endte opp med vaginal fødsel denne gangen. Startet med rier, men brukte litt tid på å skjønne at det var mer enn vanlig spise-magevondt eller kombinasjonen slitne muskler/kynnere, men etter hvert var det ikke noe tvil. Kjedelig at det startet på kvelden, for da var det lite energi å ta av for en hel natts jobbing. Hadde epidural og lystgass under hele den aktive fødselen. Denne gangen gjorde det vondt selv med epidural. Klokken ni i dag tidlig var hun ute.
 
Kjønn: Gutt:Heartblue
Dato født: 28.07.20
Termin: 27.08.20
Mål: 3490 gram, 50 cm, 37 cm HO
Annet du ønsker å fortelle:

Søndag 26.07 måtte jeg inn til sjekk etter fall i trappa. Ingen blødning annet enn litt spotting, men smerter som et belte over magen. Trolig der trappetrinnet traff. Jeg snublet heldigvis bare i nederste trappetrinnet og tok meg i mot med armene, men magen var lengre ut og traff trappa. Jeg skulle egentlig settes igang 28.07, men når jeg allikevel kom inn på kvelden 26.07 og måtte bli til 27.07 valgte de å sette inn en ballong kl 20.30 søndagen. Da var det litt modent, 2 cm åpning. Jeg fikk rier/sammentrekninger med en gang ballongen var på plass, men de var helt overkommelige. Morgningen etter var den falt ut, fremdeles 2 cm åpning.
Mandagen gikk med på å få 6 modningspiller, men det skjedde ikke stort. Økte til 2,5 cm åpning. Noe mer modent, men ikke avflatet. På kvelden måtte de stoppe å gi meg modningstabletter pga for stor pågang på føden.
tirsdagen kom. Ny sjekk og ingen forandring. Fikk pille nr 7 kl 9.05. Kl 9.30 begynte vannet å gå litt og litt. Riene kom som perler på en snor, men kunne fint puste meg gjennom. Ny sjekk 10.30. 3 cm åpning, kraftige og grusomt vonde rier. Ble flyttet til føden pga historikk med kjapp fødsel. 11.00 blir flyttet, 11.20 var mannen på plass. Jeg føler fort en trang for å presse, finner ingen måte å ligge på. Fortsatt 3 cm åpning. Etter litt tid klarer jeg ikke å holde igjen, kroppen presser av seg selv. Lystgassen ble godt brukt. Ikke skriking, ikke snakking. Øynene igjen, fullt fokus på å puste i maska.
Kl 12.10 er ungen ute. To press på hodet, et på kroppen!
 
Kjønn: jente
Termin: 10.08.20
Født: 07.08.20
Mål: 3765, 51 cm

Begynte med uregelmessige modningsrier kl 23.20 5 august. Hadde rier i nesten ett døgn for vi dro opp på KK. Veldig slitsomt å ikke kunne få rekke å sove mellom riene så jeg var allerede ganske sliten da den aktive delen satt i gang. Da vi kom opp på KK kl 22.30 hadde jeg 6 cm åpning og lille tulla kom til verden kl 01.08 7 august. Ingen smertelindring. Fikk tilbud om epidural, men sa de at riene kunne stoppe opp litt og på det tidpunktet var jeg så sliten at jeg ville bare jobbe meg gjennom det raskere enn raskest Alt står bra til.
 
Kjønn: gutt
Dato født: 10.08
Termin: 16.08
Mål: 49 cm lang, 3,2 kg og 34,5 cm rundt hodet
Annet du ønsker å fortelle:

Nok en styrtfødsel. Kom inn på sykehuset med 4 cm kl 06.25, lillebror var ute 07.31 <3
 
Kjønn: Jente
Dato født: 3.8
Termin: 1.8
Mål: 3650 g og 50 cm
Annet du ønsker å fortelle: Tøff fødsel og komplikasjoner i etterkant, men er verdens lykkeligste med en perfekt liten tulle. :Heartpink:Heartpink:Heartpink
 
Kjønn: Jente
Dato født: 10.8
Termin: 26.8
Mål: 3634 g og 51 cm
Annet du ønsker å fortelle: vannet gikk kl

03.45 på natt til 10. August. Ingen rier før kl 8 på morgenen. Inn på UNN til sjekk kl 0900, siden vannet hadde gått. På sjekk der har jeg 3 cm åpning og velger å dra hjem, for å pakke og få mannen hjem. Kl er nå 11.
Kl 12.00 endret riene seg og vi dro tilbake til unn.
Kl 14.30 4 cm åpning og er i aktiv fødsel
Kl 15.50 8 cm åpning
Brukte kunn vann som lindring av smertene, skulle egentlig ha epidural, men så langt kom vi aldri.
Kl 18.15 jordmor skulle hente varmtvannsflaske, mens ho e ute kommer ei ri og der kom hodet ut. Mannen måtte ta i mot hodet mens han rope på jordmor, som kom flygende til unnsetning.
Kl 18.19 10. August
kom lille mor til verden og sjarmere alle med sin mmmhmmm lyd som ho lage mens ho sover.


Stolt mamma, tenk æ klarte d uten epidural som æ hadde tenkt. Æ e stolt av mæ sjøl!

Stolt og rørt pappa som allerede tvinnes rundt lillefingeren.

Vakker Temine skatten, masse hår på hodet og med de vakreste knirkelydene som finnes ♥️
 
Kjønn: Gutt :Heartblue
Dato født:
13.august
Termin:
15.august
Mål:
4390 g, 52 cm og 37 cm
 
Kjønn: Jente
Dato født: 15 August
Termin: 15 August
Mål: 4630kg og 52cm
Annet du ønsker å fortelle:
 
Kjønn: Gutt
Dato født: 17.08
Termin: 22.08
Mål: 3850 g


Skulle inn på siste kontroll, legen strippa meg siden jeg hadde 2-3 cm åpning, ringte føden og hørte om dem hadde kapasitet til en fjerdegangsfødende. Fikk komme kl 15.30.

Der tok de vannet kl 17.05 og kroppen visste hva den skulle gjøre. Miste lillebror kom ut i den store verden 19.58. Lystgass er både gøy og effektivt, og det ble nok en super opplevelse.

Til dere som venter, bare gled dere! Kroppene våres er fantastiske, og premien som venter der fremme er ubeskrivelig! Gratulerer til alle som er ferdig❤️
 
Kjønn: Gutt
Dato født: 17 August
Termin: 24 August
Mål: 3535 g og 51cm
Annet du ønsker å fortelle:
Blei satt igang med å ta vatnet 09:35, fikk bare kynnere og ikkje effektive rier så blei satt på drypp kl. 13:30. Kl 14:15 kom dei effektive riene og kl. 17:21 var lillegutt ute :Heartred
 
Kjønn: Gutt
Dato født: 09.08.20
Termin:28.08.20
Mål:2420g og 49cm
Annet du ønsker å fortelle:
Ble satt igang 08.08 ved at jm tok vannet, etter 12 timer med lite framgang endte det med
hastesnitt pga truende svangerskapsforgiftning.
 
Kjønn:jente
Dato født:12.08.2020
Termin:19.08.2020

Mål og vekt: 3800g, 50cm

Annet:
  • 08.20. Vannavgang. Brukte litt tid på å skjønne om det var vannet eller slimpropp eller hva. Var brunt.
  • 08.36-ringer føden, de ber meg sjekke vannet igjen.
  • 09.06-ringer føden og forteller dem at jepp det er vannet, og riene er på hvert 8 min eller kortere. Maser om at jeg må komme inn pga kjapp tidligere fødsel. Riene går overtilhvert 3 min mens jeg er i tlf. Får beksjed om å komme inn. Og spørsmål om jeg kan tenke meg ABC fordi det er fullt ellers.
  • 09.27: midt på motorveien. Kø. Må ringe 113 for å rekke frem.
  • 09.40: overføres til ambulanse i en Buss lomme på motorveien. Pressriene starter i ambulansen.
  • 09.50: fremme på Ullevål, abc klinikken
  • 10.07: mannen fremme. Hodet r ute.
  • 10.09: siste pressrie. Kroppen ute.
 
Kjønn: Jente
Dato født: 24.08
Termin: 25.08
Mål: 3545 gram og 50 cm
Annet du ønsker å fortelle: Relativt kort og grei fødsel sammenlignet med første. Totalt tok det omtrent 20 timer fra første tegn, hvorav 5 timer aktiv fødsel.
 
Kjønn: Jente
Dato født: 24.08.2020
Termin: 23.08.2020
Mål: 3900g 52 cm
Annet du ønsker å fortelle:

Andregangsfødende. Sterke kynnere og maserier i 24 timer som kom og gikk. Ble vonde og 5min regelmessige så fikk kontroll på Ullevål kl.16.30. Var da 4-5cm åpning og ble innlosjert på fødestue med mannen kl.17. Fikk epidural på 6cm, men trykketrangen forsvant ikke. Mini ville ut og var født med tre trykk kl.19. 2 skrubbsår og 2 sting.
Intens og fantastisk opplevelse!
 
Legger ut her også, pga trenger ikke være skjult, men er det samme som på august skjult gruppe:

Kjønn: Gutt
Navn på barnet: Vet ikke helt enda..;)
Termin: 30.08
Dato og klokkeslett født: 25.08 kl 17:54
Uke+dag: 39+5
Fødested: Ullevål
Vekt: 3715
Lengde: 50cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: Vaginalt

Tok litt tid, men alt bare bra:

De tok vannet i 2-tiden natt til tirsdag 25., «aktiv fødsel» fra kl 7 den morgenen (for meg føltes det like «aktivt» de to foregående døgnene; rier hvert 3.-5. min i to døgn før det - som var sånn at å sove/ligge var bare å glemme, og Oxynormen kastet jeg rett opp igjen); mye bedre å være på Ullevål, se fremgangen, kontinuerlig monitorering av ham, osv).

Litt vakuum på slutten (fikk masse skryt for pressingen, men begynte å haste) pga sto fortsatt høyt oppe i kanalen og så begynte laktat å stige (de tok mange prøver fra hodet hans mens han lå i bekkenet). Han var veldig følsom for hvilken stilling jeg var i, trolig pga navlestrengen (som var litt stram rundt halsen). Monitorering er gull! -Så proffe og flinke her!

Var aldri bekymret (vi fikk også høre at vi var veldig rolige, ikke for at det var dramatisk heller, men alt gikk utrolig kjapt da de bestemte seg for å få ham ut!)

Han har allerede ammet (eller jeg har vel ammet, mens han har diet..), bæsjet, og gulpet - så da er vel alt som det skal :)

Så langt en fredelig og fornøyd liten engel, gråt ikke på kjapp sjekk hos barnelegen engang

Vi har allerede forelsket oss <3
 
Back
Topp