Fødetilbud legges ned...

*Susa*

Flørter med forumet
Ser på tv2 nyhetene, det har nå blitt avgjordt at mange av landets fødetilbud skal legges ned. Hva syntes dere om det?

Syns det er helt på tryne..
Jeg er fra Nordfjordeid så jeg vet hvor det påvirker folket rundt der..
De har penger til og starte rusklinikk til flere millioner som allerede finnes i Førde men holde oppegående så og si det eneste sykehuset som går i + syns jeg er helt på tryne..
I nordfjord har de meget lang reisetid fra kysten og evt til Førde og pga mye dårlig vær der ute, kan ikke alltid luftambulansen fly..!

Så frykter sterkt att flere liv går tapt pga dette..

er norge vi bor i sier jeg
de ska ha mer og mer sentralt siden de mener det er mer forsvarlig en å beholde små steder som har få pasienter
På en måtte kan jeg forstå at enkelte tilbud kansje ikke er det beste og forsvarlig å holde åpent men samtidig så synnes jeg det er skremende i forhold til reiseveien som mange må ha, har også en følese av at dette vil gjøre at flere føder i bilene eller under transport til sykehuse

Glad jeg ikke skal ha flere barn!

Jeg syns det er veldig synd.
Husker forrige sesong av jordmødrene. Det var ei jm der som sa "hadde vi ikke hatt denne lokale fødestua så hadde det barnet aldri overlevd". Akkurat der og da startet mitt engasjement for å bevare lokale fødestuer rundt omkring, og i dag er en sorgens dag.
Jeg lurer igrunn på om de politikerne i hele tatt gjør noe annet enn å leke viktigper og spise marsipankake med romfyll[8|]

Tragisk.. Det bør legges tilrette slik at man kan få føde der man vil.. Det bør også bli flere jordmødre disponible til hjemmefødsler..

Jeg blir rett og slett sint og irritert! Syns det er helt på trynet at de skal sitte og bestemme at vi ikke trenger lokalsykehus. Sånn som når de var helt forferdelig uver og masse ras for ei ukes tid siden i sogn og fjordane blant annet, da var flere veier stengt. Syns de da at det er greit å bare legge ned både her og der når de ser hva som kan skje?

Back
Topp