Fødetidspunkt

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei!
Jeg fant liksom ikke noe ved å Google, så derfor lurte jeg på om noen har innspill. Fra seg selv, slektninger, venninner eller annet.

Hvis man har gått over termin før, gjør man det igjen?
Hvis man har født før termin, gjør man det igjen?

Min egen erfaring er JA med en som kom 7 dager etter termin, og en som kom 4 dager etter termin. Regner med minstebror også lar vente på seg :rolleyes:

Last edited:
En venninne fikk første 8 dager før termin, andremann måtte settes igang 12 dager etter termin :)

Jeg har 9, 10 og 4 dager etter termin. Men mamma hadde 14 dager før, 16 dager etter og 1 dag etter.

Det sies at hvis man har fått to unger omtrent likt, så er sannsynligheten veldig høy for at tredjemann også kommer til samme tid, men om førstemann kommer sent, så betyr ikke det så mye.

Ny pappa kan fort endre mye.

Jeg har 9, 10 og 4 dager etter termin. Men mamma hadde 14 dager før, 16 dager etter og 1 dag etter.

Det sies at hvis man har fått to unger omtrent likt, så er sannsynligheten veldig høy for at tredjemann også kommer til samme tid, men om førstemann kommer sent, så betyr ikke det så mye.

Ny pappa kan fort endre mye.

Ja det med ny far har jeg hørt! Svigermor gikk langt over med sine første 3 (med samme mann), med ny mann kom babyen i uke 37.

Første kom til termin her, på dagen, mens andre kom 1 uke over
Blir vel et sted i mellom med tredje tenker jeg

Sniker fra juli :) jeg har født 35+0 39+0 og 38+3 :) er gravid med nr4 og selvom sjansen for å føde før er tilstede så setter jeg altid maxtid opp i tankene ;) just in case

Sniker fra juli :) jeg har født 35+0 39+0 og 38+3 :) er gravid med nr4 og selvom sjansen for å føde før er tilstede så setter jeg altid maxtid opp i tankene ;) just in case
Jeg holder nedtelling til overtidsigangsetting 15.mai:-) Men det tidligste jeg har født er 41+0

Jeg tenker også sånn, og regner med jeg går over. Men håper på max ei uke da :confused:
Målet er at han får sin egen bursdag, vi har 2x 10.mai, 20.mai, 21.mai og 23.mai i nærmeste familie ;)

Jeg fikk gutt nr 1 to dager før, gutt nr 2 kom 14dager over, og gutt nr 3 kom 9 dager over..
-Nå er det ny pappa, og jentebaby..
Hjernen min har nok derfor forberedt seg på at jeg slipper å gå over og at hun helst kommer litt før,,,gjerne NÅ :joyful:

Mamma fødte meg på termin, 2 mann 2 uker før, 3 mann 4 uker før og 4 mann 3,5 uke før.

jeg fødte første mann 5 uker før, men det var hsk. Så den teller ikke.
Nå sitter jeg her uke 39+2 og venter spent.
Går vell over denne gangen! Men nå er jeg så lei, så håper at noe skjer di nærmeste dagene. :p

Førstemann 4 dager over, andremann 6 dager før.. termindato idag og fortsatt like gravid som i går... har prøvd å forberede meg på ovetid men magefølelsen har sagt at hun kommer endel før.. så..ja.. litt lei nå :O

Jeg googlet litt datoene gutta mine er født på.. Alle tre er født ved fullmåne, og alle tre er født på en mandag.. Derfor, etter mine beregninger, MÅ jo lille prinsessa mi komme nå på mandag :hilarious:

Back
Topp