Fødetegn?

C-40544216

Flørter med forumet
Er 35+0 i dag, og de siste dagene har jeg plutselig blitt veldig kvalm, hatt løsere mage og gutten i magen har vært ekstremt aktiv. I tillegg har jeg merket økt hyppighet av svake «murringer» som jeg ikke har hatt tidligere.

Et raskt Google-søk viser til tegn på at fødsel nærmer seg, men det må man jo selvsagt ta med en klype salt.

Lurer derfor på om det finnes andre som har erfaring med lignende utvikling så tidlig?

Er 35+0 i dag, og de siste dagene har jeg plutselig blitt veldig kvalm, hatt løsere mage og gutten i magen har vært ekstremt aktiv. I tillegg har jeg merket økt hyppighet av svake «murringer» som jeg ikke har hatt tidligere.

Et raskt Google-søk viser til tegn på at fødsel nærmer seg, men det må man jo selvsagt ta med en klype salt.

Lurer derfor på om det finnes andre som har erfaring med lignende utvikling så tidlig?
Googler man hver av tingene, så ser man også at disse tingene er normalt og ikke nødvendigvis noe med at fødsel nærmer seg. Lest om mange som har det slik og har hatt det i mange mange uker, uten at det er noe tegn til at fødsel nærmer seg. Er selv 36+5 og Vært løs i magen en stund og jenta har vært svært aktiv, men er også mindre plass og dermed kjenner jeg det utrolig godt når hun holder på. Har også enormt nedpress og stikkinger i underlivet til tider, som også er helt normalt, løper på do konstant som en tulling

Googler man hver av tingene, så ser man også at disse tingene er normalt og ikke nødvendigvis noe med at fødsel nærmer seg. Lest om mange som har det slik og har hatt det i mange mange uker, uten at det er noe tegn til at fødsel nærmer seg. Er selv 36+5 og Vært løs i magen en stund og jenta har vært svært aktiv, men er også mindre plass og dermed kjenner jeg det utrolig godt når hun holder på. Har også enormt nedpress og stikkinger i underlivet til tider, som også er helt normalt, løper på do konstant som en tulling
La oss håpe han holder seg inne noen uker til!

Jeg har hatt det helt likt siste uka. Er 35+6 i dag. Sist svangerskap fødte jeg 37+1, så er nok ikke umulig at det faktisk er noe på gang her ihvertfall.

Tja, kan bety alt og ingenting dessverre. Jeg hadde det de siste tre ukene sist :( For min del var det bedre å forberede seg på at det kunne ta litt tid, så jeg ikke ble så utålmodig på slutten.

Klarer liksom ikke å huske hvordan det var første svangerskap, men føler at jeg har mer stikking og nedpress nå. Er 36+0 idag. Dessuten løs mage og hyppig vannlating.

En del av meg føler at jeg ikke kommer til å gå over termin denne gangen, men disse tegnene trenger jo ikke bety noen ting :rolleyes:

Klarer liksom ikke å huske hvordan det var første svangerskap, men føler at jeg har mer stikking og nedpress nå. Er 36+0 idag. Dessuten løs mage og hyppig vannlating.

En del av meg føler at jeg ikke kommer til å gå over termin denne gangen, men disse tegnene trenger jo ikke bety noen ting :rolleyes:
Det er jo godt mulig du har rett i dine antagelser om å føde før tiden, men at du kjenner mer denne gangen er nok tilfelle. Det er vanlig å kjenne mer for hver gang. Mitt første svangerskap kjente jeg lite, de to neste har jeg hatt mer og mer kynnere og nedpress.

Det er jo godt mulig du har rett i dine antagelser om å føde før tiden, men at du kjenner mer denne gangen er nok tilfelle. Det er vanlig å kjenne mer for hver gang. Mitt første svangerskap kjente jeg lite, de to neste har jeg hatt mer og mer kynnere og nedpress.
Ja, man vet kanskje også litt mer hva man skal kjenne etter :happy: veldig spennende ihvertfall! første svangerskap var jeg så sikker på å gå overtid at det var ikke nedtur at termindato kom og gikk. Fødte 6 dager over. Denne gangen ingen anelse :nailbiting:

Skulle ønske jeg husket mer fra mitt første svangerskap (6år siden). Men begynte med maserier på tirsdagen også kom han fredags kveld… (5 dager over termin) var så latterlig sliten og hadde ikke sovet på dagevis.

kan ikke huske å ha kjent noe før tirsdagen.
Nå er jeg 36+1 og har kynnere og press hele tiden. Men for første gang på flere mnd har jeg faktisk sovet godt de siste to nettene, men samtidig vært utrolig trøtt på dagtid…
har et lite håp om at han kommer tidligere, men som det har blitt nevnt så kjenner man gjerne på mer for hver fødsel

Sist (nummer to) merka jeg ingenting før ca tolv timer før babyen kom ut. Starta med svake murringer og bygde seg jevnt og sakte opp. Det sies at nummer tre er en luring, så forventer å kanskje få litt mer murringer og «tegn» lengre i forkant denne gangen. Spent på hvordan det blir. Er både redd for å reise inn på sykehuset uten at det egentlig er i gang, og å ikke skjønne at det er i gang tidsnok :P

Back
Topp