Fødestuen...

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Sitter å ser på Fødestuen. Hjelpes meg sier eg bare. Er det virkelig nødvendig å bli så krakilsk??

Tenker at jordmor kanskje burde snakket med henne som skrek sånn og si at hun må fokusere på å puste og ikke å skrike. Smertene blir bare værre av den skrikinga!

He he, da vi bodde på foreldreovernattingen på rikshospitalet hendte det at jeg våknet om natten av roping og skrik, og lurte på hva i all verden som skjedde. Det kunne høres ut som om noen enten hadde det veldig bra i senga eller ble drept. Men etter å ha fått hodet i gang kom jeg jo på at vi ikke lå så langt unna fødeavdelingen, og at lydene selvfølgelig kom fra fødende kvinner. :)

Selv tror jeg at jeg er en ganske stille fødekvinne, det hjelper jo ikke akkurat å rope og gaule. Da har jeg mer effekt av å konsentrere meg om å puste.

Har lurt på det samme. Synes det høres helt forferdelig slitsomt ut å skrike så fælt. Har ikke født før, men når jeg har hatt gallesteinsanfall har jeg heller blitt stille. Man kaster jo bort masse krefter på å gaule :)

hoho, nei for meg er det veldig rart at noen velger å skrike og hyle, jeg blir veldig konsentrert og stille når jeg føder, helt i min egen verden.

Har også født uplanlagt hjemme med barna mine på hver side, og de lurte bare veldig på hva jeg dreiv med og spurte meg "hva gjør du nå mamma?" haha, for en surrealistisk situasjon :P Da måtte jeg jo i tillegg være bevisst på dem og berolige og forklare med korte ord når jeg fikk det til :P
glad jeg ikke begynte å hyle og bære meg da gitt, de hadde jo fått traumer...må le :)

Det er faktisk utrolig mange som roper og skriker under fødsel.. sist lå jeg på naborommet til fødestua, og det kom mange lyder.. og når jeg var innlagt på føden i ålesund våknet jeg av at folk ropte.. ble litt sjokka:p

Jeg er en person som høres før jeg sees, og under pressriene skriker jeg ut stygge ord etterfulgt av unnskyld unnskyld unnskyld;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

hoho, nei for meg er det veldig rart at noen velger å skrike og hyle, jeg blir veldig konsentrert og stille når jeg føder, helt i min egen verden.

Har også født uplanlagt hjemme med barna mine på hver side, og de lurte bare veldig på hva jeg dreiv med og spurte meg "hva gjør du nå mamma?" haha, for en surrealistisk situasjon :P Da måtte jeg jo i tillegg være bevisst på dem og berolige og forklare med korte ord når jeg fikk det til :P
glad jeg ikke begynte å hyle og bære meg da gitt, de hadde jo fått traumer...må le :)
Oj det må jeg si! Det er kanskje sånn at må vi så må vi?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg så rolig med barn ved siden av i en slik situasjon, så beundrer deg for den:)

Jeg hadde nok noen "au, au" avogte. Men tror nok heller jeg gikk inn i en transe å bare gjorde jobben jeg skulle.. Men hu lenger nede i gangen, hu hørte vi høgt og tydelig;)

Back
Topp