Fødestillinger

småtrollene

Elsker forumet
Har dere tenkt noe på det?
Hva hadde dere sist gang?

Jeg fødte begge mine i vanlig stilling i en fødeseng. Tok meg flere timer. Nå leser jeg litt om forskjellige stillinger å kunne gjerne ha tenkt meg til å prøve å sitte på huk eller på krakk. Det står jo at man da får brukt kroppen mest, og tyngdekraften gjør det lettere å presse barnet ut..

Ikke anelse, men jeg lå i fosterstilling sist, og det var helt greit :) Men jeg kunne godt ha født stående.

Fødte alle tre liggende på rygg. Greidde ikke flytte meg til noe annen stilling egentlig.. Kunne tenkt meg å føde i vann, men redd for å bæsje :p

Første barn lå jeg på rygg i senga å brukte en evighet! Med nr 2 fødte jeg stående ved siden av senga og det var sååå mye bedre, trengte nesten ikke presse, alt gikk av seg selv:)

Liggende på rygg er uaktuelt, da motarbeider man fødekraften og det er større sjangs for rifter. Utover det har jeg ingen plan, får ta det som det kommer. Håper mest å få føde i vann.

Har ikke tenkt så mye på det.
Fødte første man på ryggen, sugekopp fødsel.
Yngste fødte jeg på en fødestol eller krakk og det var Fantastisk! Kan tenke meg det igjen.

Har dere tenkt noe på det?
Hva hadde dere sist gang?

Jeg fødte begge mine i vanlig stilling i en fødeseng. Tok meg flere timer. Nå leser jeg litt om forskjellige stillinger å kunne gjerne ha tenkt meg til å prøve å sitte på huk eller på krakk. Det står jo at man da får brukt kroppen mest, og tyngdekraften gjør det lettere å presse barnet ut..
søskenbarnet mitt fødte på huk første gang og tror det funket veldig bra for henne og 0 smertestillende

Jeg lå på siden, og det var fantastisk :) senga jeg lå i hadde ikke sånn fothviler, så sambo måtte holde ene foten min oppe :) barnepleieren nekta :)

Lå på ryggen i fødeseng,har ikke lyst til det igjen og anbefaler det ikke til noen.hadde jeg ikke vært lam fra livet og ned (pga smertestillende)så hadde jeg stått eller sittet på huk,håper jeg kan gjøre det denne gang.håper i det hele tatt jeg kan føde vaginalt Og at alt går bra :)

Jeg vet ikke... Får ta avgjørelsen der og da! Det jeg tror er riktig nå kan være helt feil når jeg har kommet meg inn på fødestua :)

Jeg lå på rygg da jeg fødte vesla

Jeg lå på rygg med begge to, og det gikk veldig fint for min del. Jordmor skulle absolutt ha meg til å stå på alle fire med førstemann, men jeg fikk ikke til å slappe av mellom riene på den måten, så da ble det tilbake på ryggen ;)

Lå på rygg da han fikk så høy puls hver gang jeg reiste meg opp, så neste fødsel håper jeg at jeg kan gå og stå mest mulig:)

Jeg håper jeg kan klare å stå gå mye under neste fødsel! Sist ble jeg lenka til senga pga mye ledninger... håper jeg slipper det denne gang:-)

ÅÅÅÅ jeg får vont i meg, bare av å tenke på det :(

Jg var så nervøs for det sist, det høres jo gruuuusom ut! (Og det er jo det...) mn jg kjente ikke noe til det - i det hele tatt. Det var liksom bare.. vondt, alt, ei lita stund - og så er det over. Mn det oppleves vel ikke likt. Vil prøve å unngå rygg denne gangen uansett. :)

ÅÅÅÅ jeg får vont i meg, bare av å tenke på det :(

Du har så vondt at du ikke kjenner det ;)
Husker at jordmora sa til meg at jeg hadde revnet en god del, jeg trodde hun sa "Nå kommer du til å revne", så jeg husker jeg ropte "neeeei, gjør det vondt?" Så gjenntok hun seg selv, og da tenkte jeg "jaja det gjorde jo ikke så vondt" ;)
Men igjen, alle fødsler er forskjellige :)

Back
Topp