Fødestilling

Mummmimamma

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Dere som har født nå, hvilke fødestillinger brukte dere? Gjerne si noe om de ulike fasene, men spesielt utdrivingsfasen. :)

Og er det andre som ikke har født enda, men som har en "plan" for fødestilling?

Jeg fødte på "den vanlige måten" sist gang, tenker jeg tar det som det kommer ved denne gangen også :-)

Under utdrivingsfasen sist lå jeg på siden med beinet opp. Jeg klarte virkelig ikke ligge på rygge pga riene satt så i ryggen. Må ta det som det kommer denne gangen også :)

Må ta det som det kommer. Prøve å være oppe og bevege meg så mye som mulig i åpningsfasen i alle fall. Under pressingen må jeg bare kjenne hva som føles greit, aner ikke hva jeg går til der.

De ulike fasene forsvant :-P var oppe å "gikk/sto" fra første rie frem til jeg måtte presse! Det ble gjort på den "vanlige" måten :-)
-Klarte ikke ligge ;-) før sluttinnspurten!!

Lå på siden sist og ville det denne gangen også, men jm overtalte meg til å ligge på rygg pga da kunne hun bedre kontrollere at jeg ikke revnet så mye. Var egentlig helt greit, hadde jo ganske åpen fødekanal og alt gikk fort

Men hadde ikke orket å ligge så sånn lenge tror jeg, minst vondt på siden følte jeg

Sto og gikk mest mulig under åpningsfasen, i tillegg til litt badekar (med nr 2). Under utdrivningsfasen ble jeg tvunget opp i senga på rygg første gang, føltes helt feil og det tok en evighet å presse henne ut, aldri igjen (med mindre man må av medisinske årsaker). Med nr 2 fikk jeg stå å presse, akkurat slik jeg ville, og svisj var hun ute på to pressrier med null rifter. Håper på vannfødsel denne gang, men godt mulig kroppen vil opp å stå under pressing denne gangen også. :)

Jeg hadde ikke kjangs til å prøve noe annet enn å ligge på ryggen. Riene var helt sinnsykt vonde og kom hele tiden, så den lille pausen jeg hadde var jeg helt lammet og nesten ikke tilstede..

Lå på rygg med begge når de kom ut, men var i bevegwlse under åpningsfasen, samt lå på siden med nr 2. Kunne tenke meg stå på alle fire denne gangen, men pga bekken og rygg blir det nok og ligge på ryggen nå også.

De ulike fasene forsvant :-P var oppe å "gikk/sto" fra første rie frem til jeg måtte presse! Det ble gjort på den "vanlige" måten :-)
-Klarte ikke ligge ;-) før sluttinnspurten!!
Bør legge til at det gikk veldig fort. De tippet jeg hadde rundt 6 cm når jeg sa jeg måtte presse. Derfor måtte jeg legge meg på ryggen og da så de at mini allerede ville ut :-)

Jeg hang over prekestolen gjennom de første pressriene, men jeg var så utslitt, hadde stått i nesten to timer, klarte liksom ikke sitte eller ligge eller noe, så de måtte legge meg på benken med bena opp til slutt. For å få til å presse måtte den ene jordmora holde i endene av av et håndkle og jeg holdt på midten for å dra, meget effektiv måte å hjelpe og ta i på!

Jeg har ønske om å føde i badekar, det er alt jeg har tenkt på. Aner ikke hva jeg går til, må bare ta alt som det kommer ass..

Med forrige sto jeg på huk, denne gangen lå jeg sidelengs.

Hang over prekestol og sto på fire en del i starten av åpningsfasen. Lå på rygg/halveis satt under siste del av åpningsfasen. Prøvde å legge meg til siden da jeg husker det var det beste sist fødsel, men var helt håpløst denne gangen. Pressingen var på rygg mens jeg dro opp under knærne både denne gang og første gang (1
time pressing sist, 3 min denne gangen :D)

Ha ligget på venstre side og født begge gangene. 1 gang fikk jeg 3 smårifter.. 2 gang fikk jeg ikke et eneste skrubbsår :-)

Denne gangen fødte jeg i badekar. På rygg. Jeg var utslitt, så ikke snakk om at jeg hadde kommet meg ut av badekaret. Med første fødte jeg også i klassisk fødestilling i seng. Hadde ingen klar tanke om fødestillinger osv på forhånd. Man kan ikke vite hva som kjennes bra før man står i det tror jeg :)

Jeg lå på siden hele tiden.. Også når pressriene kom, trengte bare 3 press! revnet ingenting! :D

Denne gangen fødte jeg i badekar. På rygg. Jeg var utslitt, så ikke snakk om at jeg hadde kommet meg ut av badekaret. Med første fødte jeg også i klassisk fødestilling i seng. Hadde ingen klar tanke om fødestillinger osv på forhånd. Man kan ikke vite hva som kjennes bra før man står i det tror jeg :)

Var det bra i badekar? Ville du gjort det igjen?

Back
Topp