Fødestilling

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
I hvilken stilling fødte du i? Rygg, side, stående...? Og er det noe du vil gjøre igjen?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg fødte liggende på rygg begge ganger!:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Etter å ha ligget 1,5 time på siden i ambulansen ble det helt naturlig å føde slik også;) det var grusomt å skulle legge seg over på rygg, men tenker jeg vil prøve det, om det blir en neste gang.

Sent from my iPad using BV Forum

Lå på ryggen :)
Var en ukomplisert fødsel, og kunne tenkt meg å gjort det på samme måte evt neste gang.

Lå lenge på siden. Slet med å presse nok. Måtte snu meg til rygg og det var sååå mye bedre.

På rygg begge ganger :) ingen annen stilling var behagelig!;)

På rygg. Men på slutten var det vel bare rompa som rørte sengen :p

På ryggen. Fungerte kjempefint, så kommer nok til å prøve det neste gang også.

På ryggen med første og siste. Stående på knær i senga med mellom-jenta.

Var helt klart best å stå. Ville det denne gangen også, men fikk ikke lov da ungen måtte ut fort. Men han kom på tre press så gikk veldig greit det altså. :-)

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Ble på rygg, ville gjøre det stående på knærne i senga. Men fikk ikke liv siden han holdt på å sette seg fast. Legen ville feste en sugekopp i fall han stoppet opp. Vil prøve på knærne neste gang.

Ble på rygg her og, prøvde meg på knærne men trudde jeg skulle gå ivei da :p La meg fort på ryggen igjen...

Fødte på liggende på ryggen, og kommer helt klart til å gjøre det neste gang også :) Jeg klarte ikke å tenke på noen annen stilling der og da, og var veldig fornøyd med den stillingen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Med første var det halvveis sittende/liggende. Med andre lå jeg på siden. Nå stod jeg på knær i sengen og hang over en saccosekk. Den siste var for meg den absolutt beste stillingen.

Skal ikke ha flere, men skulle jeg født en gang til ville jeg stått på kne!

Nr 1 rygg i seng
Nr 2 på kne i vann
Nr 3 på siden i seng (rakk ikke vannfødsel)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

På rygg pga haste keisersnitt, men om det blir en til (noe jeg tror når ma'en er over sjokket av den tunge graviditeten) så lurer jeg på sittende eller på kne i badekar..

Liggende på rygg begge ganger

Halvsittende i seng begge gangene. Var helt supert første gangen, men var ikke noe godt denne gangen, pga bekkenløsning, men hadde ikke noe valg fordi han kom så fort. 1 times fødsel sier seg selv :)

Back
Topp