Fødesteder og sånt?!

Cassy90

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Vårspirene 2021
Jeg vet at dette selvfølgelig er veldig tidlig, men jeg er verre en Magnus Carlsen når det kommer til å tenke steg frem i tid (han på sjakkbrett og jeg i virkelighet, men åkke som). Hvordan funker egentlig det her med fødested? Må en søke om sånt? Når er det vanlig å gjøre det? Om man ikke søker - vil man da automatisk havne til det stedet man «sogner til»?

Synes det er fint at du spør om det, for jeg har ikke peiling på det jeg heller :p

Tror det kun er i Oslo-området man bruker å søke..? Her er det i alle fall ikke snakk om sånt, vi har ett sykehus og that's it ;p

I forrige svangerskap tror jeg at fastlegen søkte da vi fylte ut Helsekort for gravide ved første svangerskapskontroll (rundt uke 8-10).

Se der ja, det fikk jeg ikke med meg i det hele tatt sist gang[emoji85] Men da slipper man altså å tenke på det med mindre man har spesifikke ønsker tolker jeg det som?
Virker sånn ja :)

Jeg måtte bare bestemme meg sist om hvilket sykehus jeg ville føde på, slik at jeg fikk oul ved det samme sykehuset :)
Men det hadde ikke vært noe problem å føde andre plasser allikevel.

Jeg vil være sikker på å få følge av jordmor ved behov, så da har jeg bare et reelt valg. Men om jeg vil kjøre uten jordmor kan jeg velge et annet sykehus :)

Her kan jeg velge mellom 2 sykehus [emoji4] å fastlegen pleier å sende henvisning dit på første oppfølgning av svangerskapet [emoji4]

Back
Topp