Fødested

Trultersen

Blir kjent med forumet
Hei! Fått beskjed fra lege om å tenke på fødested i Oslo/Bærum. Jeg har jo ingen anelse om hvor jeg skal føde, eller hvor man bør føde. Har fedme og derfor risikosvangerskap. Uke 6+3.

Noen tips eller råd? ❤️

Hei! Fått beskjed fra lege om å tenke på fødested i Oslo/Bærum. Jeg har jo ingen anelse om hvor jeg skal føde, eller hvor man bør føde. Har fedme og derfor risikosvangerskap. Uke 6+3.

Noen tips eller råd? ❤️

Rikshospitalet er veldig bra :) har født der 3 ganger. Samtidig har de altså god kompetanse på Bærum også, og der har de kun familierom - ergo partner vil få være med deg på barsel helt sikkert. På Rikshospitalet har de få familierom og sparer disse til dem som får flerlinger eller har hatt keisersnitt. Videre har Rikshospitalet nyfødtintensivavdeling mens Bærum ikke har dette, og barnet vil da bli flyttet til Drammen sykehus om det har vært noen utfordringer.
Rikshospitalet har noe som heter AdiPol, og om jeg ikke har tolket feil, er dette ekstra kompetanse og oppfølgingsprogram for gravide kvinner med overvekt. Har veldig god oppfølging med oppfølging på poliklinikken ved Riksen av andre årsaker, det er samme legene/jordmødrene som følger opp der selv om man har forskjellig grunner til å trenger ekstra oppfølging :)

Jeg fødte på Ullevål sist, og var veldig fornøyd der. Deilig å være på barselhotell etter fødsel, der er man for seg selv, men med jordmødre tilgjengelig som alltid passer på. Og mye bedre mat enn sånn vanlig sykehusmat! :) Jeg tror man blir godt ivaretatt uansett hvor man er, og så er det vel litt forskjell på fasilitetene.

Back
Topp