Fødested

håper jeg, bor to timer unna, og håper jeg kan velge selv.... vil føde der jeg fødte sist, men da bodde jeg jo i byen kun 5 min unna.....

Du kan selv velge hvilket sykehus du vil føde på :)

Ja heldigvis kan man det :) Bare gi beskjed i god tid :)
Her opplever jeg at jordmødrene som jobber ved mitt bosted blir snipete når man velger et sykehus fremfor et annet.
Hihi..så skal bli artig å se om de er like ille denne gangen :) Bare litt humor i hverdagen det :)

Man kan velge :)

Jeg er usikker på om jeg skal ta sørlandet sykehus eller flekkeford...

hvorfor vil du ikke føde på ahus? Ble litt nysgjerrig nå. :)

Jeg fødte på Ahus i '09 og det var ingen fin opplevelse for å si d slik :/

Trist å høre du hadde en dårlig opplevelse på Ahus sist! Jeg har ikke født der, men søkte om overflytting til nyfødten etter noen dager på Ullevål. Ahus har gjort store endringer de siste to åra, og tror det er kommer ny fødeavdeling der også. Om du vil føde på Riksen eller Ullevål må du søke om fødeplass snarest! Der blir det fort fullt.

Trist at du har hatt en dårlig opplevelse på Ahus da! Jeg fødte på ahus uken etter de åpnet det nye sykehuset i oktober 2008.. Var egentlig ikke noe problem det, selv om de hadde endel oppstartsproblemer og dårlig plass. Har hørt mye forskjellig om den plassen i ettertid. MEN når man bor såpass nært så føder jeg der en gang til og om alt er som det skal så reiser vi hjem samme dag :duckie Med styrtfødselen jeg hadde sist så tør jeg ikketenke på annet sykehus når vi bor bare 2-3 km fra Ahus..

Denne gangen er Haukeland nærmest, så da er det ikke noe å velge på. :)

Har hørt så innmari mye negativt om Ahus at jeg nesten frykter å bli pasient der. Men har to gode venninner som jobber der som sikkert hadde stukket innom for å si hei :) Vi får se hva jeg velger.. Kan jo hende jeg velger det i siste ende fordi det nettopp er så nære mitt bopæl.

Synd at du har dårlig erfaring med ahus. Jeg fødte på ahus i august 12. Hadde en kjempeflott opplevelse selv om det drøyde ut i 29 timer før vesla kom :) Var utrolig fin fødestue og barselhotellet var fantastisk så skal uten tvil føde der denne gangen også :)
Men har hørt kongsvinger skal være et av landets beste fødestuer bare så det er sagt ;)

Jeg fødte på Ullevål sist - og var heldig og fikk fødestue med badekar. Nå har jeg lyst til å føde på Ahus - nettopp for å være sikret badekar under fødselen, det var så digg! :) Hører de har badekar på alle fødestuer. Og det at det er nytt og fint høres veldig fristende ut, Ullevål føltes litt 70-talls for meg, hehe. Luksusproblem da. "Likte ikke interiøret. Vil føde en annen plass" :P

Jeg både jobber på Ahus og skal føde på Ahus, det har jeg ingen betenkeligheter med. Og er veldig glad for at jeg ikke skal føde i sommer, uansett sykehus. Veldig bra opplegg på barselhotellet, håper vi kommer dit så fort som mulig. Og husk en ting, det vil alltid være de som har noe å utsette på et hvert sykehus :)

Jeg har valgt å føde på i tromsø sykehus, men har hørt at hver 10 person som tar keisersnitt der får infeksjoner.... Så jeg ble egentlig lit skeptisk til det sykehuset...

Back
Topp