Fødested

Side

Glad i forumet
VIP
Nå har vi vært på omvisning på siste sykehuset som vi skulle vurderer, og går nok for det:) Så da blir Tønsberg mitt sykehusvalg. Så da satser jeg på en god fødselsopplevelse her. Må fortelle at da vi var på omvisning i går var det ei dame som var i fødsel. Hu HYLTE. Gleda meg ikke akkurat no mer til fødselen ved å høre på hu i gangene:p men tenkte når vi kjørte hjem den kvelden at nå ligger jo mest sannsynlig ungen hennes i armene hennes, og det hjalp jo veldig:)

Hva har dere valgt? Har dere hatt noen valgmuligheter?

Kan strengt tatt velge mellom Molde, kristiansund og Ålesund men det blir nok Molde uten at jeg har vært på avdelingene hos de andre- bare fordi det er kortere vei rett og slett. 

Erfaringsmessig er opplevelsen vel så avhengig av tilfeldigheter og jordmødre, kjemi osv så satser på samme sted men en mer positiv opplevelse denne gang:)
Ellers begynner jeg å bli skikkelig babysjuk..<3

Her blir det Skien. Nærmeste etter det er vell Tønsberg? Og det synes jeg blir litt langt ;)

-Exotic- skrev:
Her blir det Skien. Nærmeste etter det er vell Tønsberg? Og det synes jeg blir litt langt ;)

Hvor bor du hen da?

Bor i Porsgrunn, nærmere Bamble.. Så bruker 25min til Sykehuset i skien og litt under 1 time til Sykehuset i Tønsberg. Også var jeg veldig fornøyd med Skien sist :)

Her blir det kk. Ikke så mange andre valg. Tenkte å høre litt om det er mulig med hjemmefødsel.

-Exotic- skrev:
Bor i Porsgrunn, nærmere Bamble.. Så bruker 25min til Sykehuset i skien og litt under 1 time til Sykehuset i Tønsberg. Også var jeg veldig fornøyd med Skien sist :)

Ja da er jo valget for deg lett:) Da hadde ikke jeg vurdert Tønsberg engang:p

Vi skal på Ahus, var kjempe fornøyd med de sist så det er ikke noen tvil på at vi vil det igjen:)

Bor heldigvis fem min ifra skien sykehus.. Kan jo nesten tusle bort med vogna når jeg ska føde... :P

Jeg er så heldig å bo et par hundre meter fra Kristiansund sykehus. Jeg har født både i Molde og i Kristiansund, og har vært kjempefornøyd på begge steder. :) Vil nok tro at opplevelsen og trivselen er høyst tilfeldig, det finnes helt sikkert enkelte pleiere og jordmødre som burde finne seg et annet yrke ved alle sykehus. Jeg har møtt dem på begge steder, men de klarte heldigvis ikke ødelegge opplevelsen for meg, da jeg har hatt verdens beste jordmødre under fødslene. :) Gleder meg til å føde i Kristiansund igjen :) 

Valget har vel stått mellom Tønsberg og Skien,men det kommer ikke på tale å føde i Tønsberg etter det jeg opplevde i fjor. Så jeg skal føde i Skien,flytter hjem til mamma og pappa fra ca nyttår.Da har jeg også kortere veg til sykehuset,pluss at samboer nå får seg jobb i Skien og det blir lettere for han å reise til jobben da.

Her blir det sykehuset i Fredrikstad. Har vel egentlig ingen andre valg :P hihi :P 40 minutter å kjøre dit på sommerstad, så blir vel litt lengre på vinteren da... Håper jeg ikke føder i bilen :P

Jeg skal føde på Stord sjukehus, kan velge mellom Stord og Haukeland.. Fødte storebror på Stord, og var kjempefornøyd!

Side skrev:

-Exotic- skrev:

Ja da er jo valget for deg lett:) Da hadde ikke jeg vurdert Tønsberg engang:p

Hehe ja det er ganske så lett ;) Søstra mi oppi gata vurderte å føde i Drammen da!! Heldigvis ombestemte ho seg føre fødselen:P

Enitsirhc skrev:
Valget har vel stått mellom Tønsberg og Skien,men det kommer ikke på tale å føde i Tønsberg etter det jeg opplevde i fjor. Så jeg skal føde i Skien,flytter hjem til mamma og pappa fra ca nyttår.Da har jeg også kortere veg til sykehuset,pluss at samboer nå får seg jobb i Skien og det blir lettere for han å reise til jobben da.

Jeg synes det var et utrolig koslig sted og føde! Var veldig fornøyd med jordmoren jeg fikk og hadde en alt i alt fin opplevelse der!! :)

tonjeponje91 skrev:
Bor heldigvis fem min ifra skien sykehus.. Kan jo nesten tusle bort med vogna når jeg ska føde... :P

HaHA så kjekt da!! ;) trenger ikke beskymre deg for parkering da hvertfall :P For det er ikke alltid lett der skal jeg si deg!!

Siden lokalsykehuset vårt blir nedlagt nå, fødeavdelingen ble avviklet 1. oktober så har jeg nå valget mellom 1 1/2-2 timer kjøring (volda sjukehus) og 3 timer (førde). Så valget var igrunnen lett. Men kjedelig er det uansett for det gamle sykehuset lå 40 min unna.

Vi kunne valgt Fredrikstad eller Oslo-sykehusene. Valgte Riksen siden vi ble gravide der, og kjenner stedet så godt og føler oss ivaretatt der. 

Back
Topp