Fødested

Side

Glad i forumet
VIP
Nå har det seg slik at jeg bor i Larvik, midt mellom to sykehus med fødeavdeling, og jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal velge. Nå har jeg bestilt omvisning, og håper det vil gjøre valget mitt enklere.

Har dere noen tips om hva jeg bør spørre om? Hva jeg bør se etter?

Allerede har jeg snakket med noen som sier at for dem er det viktig og koselig å kunne få besøk. Det er jo en viktig faktor for meg også, men kanskje ikke avgjørende?

Barseltiden. Hvor lenge kan vi være der?

Ammehjelp. Er de flinke til å veilede når det kommer til amming? Jeg vil så gjerne fullamme denne gangen. Sist gang gikk det dårlig for han ble lagt så sent til brystet pga komplikasjoner, og jeg var vel ikke sta nok?

Jeg har født en gang før, og har noen erfaringer fra det, men det gjør meg ikke til en ekspert. Jeg likte godt at fødestua var som et hotellrom for å si det på den måten. At vi kunne bo på det samme rommet etter fødsel. Så endte fødselen dramatisk og vi ble frakta til riksen, men likevel. Tanken på å ikke føle at man er på et sykehus liker jeg:)

Hva er deres gode og dårlige erfaringer med sykehus? Og jeg spør igjen, for har spurt her før, noen erfaringer fra Tønsberg eller Skien sykehus? Noen som vil dele litt praktiskinfo m.m. med meg?

Heisann!
Jeg har født på Tønsberg sykehus i 2010. Jeg var veldig fornøyd! Var først på omvisning, og da dagen kom fikk jeg god hjelp og støtte igjennom fødselen min. Desverre var det ikke noen familierom ledige da jeg var der, så havnet på et 3 manns rom. det var bare meg og ei annen jente der, så det gkk veldig fint. Fikk god info hele veien og de var innom ofte for å høre hvordan det sto til o.s.v.
Vi kunne være der i 3 dager som førstegangsfødene, men etter to dager, ville jeg hjem siden alt gikk så veldig fint for meg og den lille.
Denne gangen som er 2 gang, vet jeg ikke hvor lenge jeg får være der. Tar det som det kommer og ønsker ikke planlegge så mye siden jeg ikke vet hvordan det blir.
Det dumme er bare at besøkende må en møte nede i fellesområde. Dette er nye regler etter jeg var der sist.Tror det kun er lov for mann og søsken til barnet å komme på flermannsrom.
Var kanskje ikke til så mye hjelp dette men du fikk det i alle fall. Lykke til videre med valget ditt. Husk å skrive ned alle spørsmålene dine til du skal på omvisning! :)

Hvis det ene sykehuset har feks miljøstue/familierom eller badekar ville jeg valgt det foran et med bare vanlige fødestuer. Ville ikke vektlagt så mye annet, tror jeg. Ikke sånne konkrete ting, iallefall.

Skal selv på Skien sykehus, hørt veldig mye bra om fødeavdelingen. Alle jeg har besøk, har vært strålende fornøyde. ( kaan ha noe med at de akkurat har blitt foreldre i tillegg da ), men alle skryter av behandlingen. :)

Back
Topp