Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Sirene
Jeg fødte min yngste på Rikshospitalet, og har gode minner derfra. Pga blodet mitt så hadde jeg måttet ligge på barsel på Ullevål og ikke på hotellet, så det frista ikke å føde der. Vurderte ABC for fødsel nr 1 gikk veldig bra, men de ønsker seg jo helst helt friske (jeg er ikke kronisk syk, så kunne sikker ha kommet på ABC), og det tok jeg ikke sjansen på. Da måtte jeg uansett vært på vanlig barsel etter de 48-timene, kanskje tidligere pga blodoverføring.
På barsel på Rikshospitalet delte jeg rom med 1 dame, og det gikk greit. Jeg opplevde ikke ammepress, men derimot forståelse for at jeg ikke fikk melk med en gang og de ordna MME til babyen. De tok henne også til observasjon hos seg da de så at jeg hadde behov for å sove litt sammenhengende. Greit tilbud for oss som er alene på barsel. Men det er vel åpent for at andre personen kan være hos deg i stedet for barnefaren på ABC-barsel og hotellet på Ullevål, eller?
Eksen min var med på fødselen, så hadde ikke behov for særlig støtte fra personalet, men om du planlegger å føde alene så anbefaler jeg deg å ta kontakt med føden litt før terminen for å spørre om du kan ha en student eller to som støtte for deg. Ellers kan det hende at en barnepleier er hos deg hele tida.
Jeg sendte forresten mail til Oslo Universitetssykehus 22. nov og fikk innvilga fødeplass den 23. nov!:) Man må være kjempetidlig ute her i Oslo, nytter egentlig ikke å vente til etter at man har vært hos lege eller jordmor.