Fødested/legebesøk/Vann fødsel? *lang*

bumpien

Glad i forumet
Og først av alt må jeg jo bare si at jeg tror aldri jeg har blitt bedre motatt av en lege jeg! Vi har jo flyttet fra en kommune til en annen i mellom graviditetene. Så jeg valgte bare fastlege på lykke og fromme. Jeg hadde tydelig flaks med valget. Jeg er vant til 5 minutter konsultasjoner så jeg ba om å bli hentet ca et kvarter etter at jeg hadde timen og trodde jeg hadde god tid! [8D] Hun hadde meg der i 1 TIME! Ære være bo på landet hvor legene har bedre tid [;)] Fikk dobbelt, kanskje trippelt av all den informasjonen jeg kunne trengt forrige gang når jeg var førstegangs.

Men... Vi snakket litt om forrige fødsel som ble ganske heftig (/traumatisk) mot slutten, og videre snakket vi litt om hvor og hvordan jeg ønsket å føde denne gangen. Med tanke på fritt sykehusvalg osv. Det mest praktiske for oss her helt klart å føde på Gjøvik til tross for at jeg hadde bannet på å aldri føde der igjen, men... har sittet å lest nå og mer eller mindre kommet frem til at jeg ønsker meg vannfødsel. Det eneste stedet jeg har mulighet til det er på Elverum sykehus, hvor jeg har sikkert 1000 skrekkhistorier fra.

Er det noen her som har født (i vann) på Elverum. Eller... i det hele tatt bare født i vann? Erfaringer mottas med takk!

Har hørt rykter om at man ikke får føde i vann om man ikke hadde en "perfekt" fødsel med førstemann?

så bra at du følte deg godt tatt vare på hos legen, det er viktig!!
hvet ingenting om det sykehuset, men anskje andre som hvet :)
håper uansett du får en flott fødsels opplevelse denne gangen[:)]

Jeg hadde lyst å føde i vann sist, men fikk ikke lov pga hjertelyden til snuppa var for lav. Jeg aaaner ikke om jeg får lov denne gangen. Så bra at du fikk en god lege da[:D]

dytter litt i håp om at noen har erfarigner

Dytter for deg[:)] Spør inne på generelt hvis ikke[;)]

Jeg fødte i vann sist og kan absolutt annbefale det! jeg vil ha det denne gang og..
De slukket lyset på badet og tente stearinlys rundt badekaret. kjempe koselig! [:)]
MEN, pass på at vannet ikke er for varmt, det gjorde at snuppen fikk litt høy puls, så jeg måtte opp og måle litt for sikkerhets skyld.. etter å fyllt på med litt kaldt vann, så var et himmelsk  ligge oppi der, sovnet nesten mellom hver ri.. og jeg følte ikke jeg blottet meg for alt..

håper neste fødsel går mye bedre enn sist! og at du får føde i vann! [;)]

Back
Topp