Fødeslshistorien vår :)

Fullrulle87

Blir kjent med forumet
Selv synes jeg det er så koselig å lese andres fødselshistorier, så deler likeså godt vår, jeg.

Dagen i forveien kjente jeg et par - tre kraftige kynnere med mer tak i enn jeg har kjent tidligere. Samme natten kom kynnere med murringer, og 04:09 registrerte jeg første rie. De var uregelmessige, men i gjennomsnitt var det 20 min mellom hver.
I 05:30-tiden orket jeg ikke ligge der lenger. jeg tenkte at det sikkert bare var maserier og siden jeg skulle til jordmora kl. 12 orket jeg ikke å tenke på å ringe føden. Da jeg kom meg opp og gikk på do, gikk slimproppen. Slik begynte det sist fødsel, så da ringte jeg til sykehuset (som ligger to timer hjemmefra) bare for å forhøre meg.. De mente vi bare skulle ordne med barnevakt for ungene og komme oss avgårde.
Kl. 9:20 ankom vi sykehuset. Jeg lå til ctg-sanning og jordmora gjorde seg klar til en sjekk nedentil for å se an åpning, da vannet plutselig gikk kl.9:45. Da fikk hun ikke lov til å sjekke meg før det var 3 min mellom riene, så vi gikk inn på et barselrom for å vente.
Kl. 11:30 var det klart for å sjekkes, og jeg hadde 6 cm åpning! Jeg var i ekstase. Var livredd for å kun ha en cm eller noe sånt. Riene tok seg plutselig veldig opp, og vi gikk over til ei fødestue.
Jeg spurte om å få bade, og jordmor tappet vann i karet. Plutselig ble det hele mer intenst, og jeg klarte ikke tanken på å gå de få meterne bort til badekaret. Jeg ble bare sittende på en yogaball og vugge. Mannen passet på at jeg hadde varme risputer på mage og rygg, og var en fantastisk støttespiller underveis, med oppmuntrende ord, godt humør og ikke minst massasje. :)
12:15 fikk jeg presetrang og ble sjekket igjen. -9 cm. Noen minutter etter var det nesten 10 cm, så da skulle jeg bare presse på det jeg kunne. 12:44 var lillemor ute.

i ettertid er jeg glad jeg oppdaget den slimproppen, for det kunne fort blitt en tung biltur dersom jeg hadde ventet flere timer hjemme. :)

Spennende å høre. Synes det er gøy å høres andre gistorier. For det er så mange forskjellige

Høres jo ut som en fin fødsel :)

Moro å lese! Og skjønner godt at du er glad du oppdaget slimproppen:-)

Takk for at du deler historien din! :-)

Gratulerer så masse :D hørtes ut som en veldig fin fødselsopplevelse!

Back
Topp