Fødeplass

Crmenssta

Flørter med forumet
Hei! Jeg var hos legen (svangerskapskontroll) på mandag og når jeg spurte hvem skulle søke for fødeplass så sa hun at det var automatisk? Altså jeg for eks er fra Bergen så jeg skulle automatisk få plass på KK.

stemmer dette? Ble litt forvirret og var ikke min fast lege men vikariat.

Hei! Jeg var hos legen (svangerskapskontroll) på mandag og når jeg spurte hvem skulle søke for fødeplass så sa hun at det var automatisk? Altså jeg for eks er fra Bergen så jeg skulle automatisk få plass på KK.

stemmer dette? Ble litt forvirret og var ikke min fast lege men vikariat.

jeg måtte fylle ut skjema på helsenorge tror det var 9 eller 11 sider med spørsmål. Stod i papirene om oul. Måtte krysse for voss eller bergen.

Høres rart ut, er jo fritt sykehusvalg. Her sender jordmor inn søknad på fødeplass på det sykehuset jeg vil føde på

Det stemmer nok ikke. Her jeg kommer fra kan jeg velge mellom flere steder. Jordmor spurte om det første gang jeg traff henne. Og det var hun som søkte. Jeg har ikke gjort noe annet enn å svare hvor jeg vil føde.

Det var jo mange ting som ikke stemte etter besøket, veldig kjedelig om andre førstegangs mødre hadde bare hørt på ho der. Takk for hjelpen!

Var slik jeg følte det til hun som er vikar for legen min også :hungover::bored: ble jo bare mer forvirret etterpå en før.

Men nei det skjer ikke automatisk!
Her jeg bor har iallefall jeg to valg (er jo fritt sykehusvalg men de er nermest)

Men der jeg har sakt jeg ønsker å føde hele tiden står nå at far kun kan bli med på fødsel og 2 timer besøk vær dag.... (Vet ikke om de 2 timene gjelder far eller bare generelt besøk da)

Mens den andre plassen står det besøkstid 09-21 så nå har jeg blitt veldig usikker! Så må ringe å høre om faktisk er slik enda :nailbiting::dummy1::greyalien:

:anyone

Hvis det ikke finnes annet fødetilbud enn på kk i Bergen får man plass der. Men mange sykehus ønsker at man fyller ut skjema på hjemmesiden deres om forventet fødselstidspunkt.

Hva skjer hvis en ikke søker fødeplass og bare dukker opp?

Selvsagt ikke noe jeg har planlagt, men er nysgjerrig.

Hva skjer hvis en ikke søker fødeplass og bare dukker opp?

Selvsagt ikke noe jeg har planlagt, men er nysgjerrig.

Det går helt fint! Har aldri søkt fødeplass her jeg bor, født to barn og fått super oppfølging i fødsel. Bare ringt inn når riene er i gang.

Back
Topp