Fødeplass

Realisten

Elsker forumet
Jeg var hos jordmor like etter jeg fant ut at jeg var gravid, og var derfor ikke helt forberedt på å svare på hvor jeg vil føde. Hun sa at jeg ikke trengte å ta stilling til det enda. Jeg har nå funnet ut hvor jeg vil, men burde jeg ringe lege eller jordmor og be de søke? Er redd for at jeg brått er for sent ute og må dit jeg ikke vil hvis legen søker først når jeg kommer dit i ca uke 11 :inpain: For jeg regner med at det er førstemann til mølla?

Jeg var hos jordmor like etter jeg fant ut at jeg var gravid, og var derfor ikke helt forberedt på å svare på hvor jeg vil føde. Hun sa at jeg ikke trengte å ta stilling til det enda. Jeg har nå funnet ut hvor jeg vil, men burde jeg ringe lege eller jordmor og be de søke? Er redd for at jeg brått er for sent ute og må dit jeg ikke vil hvis legen søker først når jeg kommer dit i ca uke 11 :inpain: For jeg regner med at det er førstemann til mølla?

Det er helt sikkert forskjellig praksis, på sykehuset her jeg bor skal en liksom søke før uke 22 mener jeg det var, men det er verdt å merke seg at det ikke nødvendigvis blir slik. Er du for eksempel ikke hjemme når du føder blir det jo nærmeste sykehus, og det er ikke noe problem å komme inn der selvom du ikke har søkt plass. Jeg jobber på barsel, og vi får ofte kvinner fra andre sykehus hvis det er fullt for eksempel. Tror de færreste opererer med å «holde av» plass, men nå skal ikke jeg snakke for hele landet [emoji5] men tror nok ikke det haster enda [emoji5]

Veit ikke ang jordmor men legen min skulle sende inn en søknad til fødeplass i går når jeg var der. Så jeg ville bare ringt legen og sagt at du har bestemt deg:) Når de sender inn søknad om fødeplass så søker de jo også om ultralyd så jeg ville ikke ventet..

Rikshospitalet er førstemann til mølla hvert fall. Eller var det hvert fall før vet jeg. Har venner som har ønsket seg dit og vært for sent ut ved uke 10. :eek:

Hittil har jeg bare vært hos jordmor og ikke lege, men kan jo ringe og be de legge inn at jeg er gravid og hvor jeg vil ha fødeplass. Better safe then sorry haha. Og naturligvis har man jo aldri noen garanti, plutselig er man et annet sted eller føder før/etter termin. :happy:
Og siden jeg skal til legen for blodprøver og urinprøve uke 11, så er det greit at de får lagt inn at jeg er gravid på forhånd så jeg slipper å snakke så mye om det i resepsjonen når jeg kommer dit så andre kan høre det:pompus:

Rikshospitalet er førstemann til mølla hvert fall. Eller var det hvert fall før vet jeg. Har venner som har ønsket seg dit og vært for sent ut ved uke 10. :eek:
Shit! Men jeg skal nok ikke på et så populært sted som det er rundt Oslo. Men da får jeg kanskje ringe legen siden jeg uansett er hjemme pga mageproblemer idag haha.

Shit! Men jeg skal nok ikke på et så populært sted som det er rundt Oslo. Men da får jeg kanskje ringe legen siden jeg uansett er hjemme pga mageproblemer idag haha.

Tror Riksen er den "verste" i landet på akkurat det. :rolleyes: Stort sett er det jo greit å søke til "vanlig" tid. :)

Ja, de er vel kjent som de beste der, så klart folk vil dit. Det går seg nok til uansett for min del :happy:

Ja, også har de få "vanlige" plasser også, for de holder av en del fødeplasser til spesielle tilfeller. :)

Back
Topp