Fødeplass

Vesla12

Flørter med forumet
Hei!
Jobber selv på Rikshospitalet og vet det er nødvendig å søke tidlig for å få fødeplass. Men er det noen som vet hvor tidlig? Når tenker dere søke? Og hvor?

Føler det liksom er litt i tidligste laget å søke alt nå. Er kun 4+5 i dag. Men å vente til tidlig UL i uke 7 og 9 blir kanskje for sent? Noen som vet?
 
Sist var jeg i uke 6 når jeg søkte om plass på riksen, det var legen selv som oppfordret til å gjøre det - han sa også at siden jeg søkte så tidlig fikk jeg nok plass på førstevalget :)
 
Søkte ganske tidlig selv sist. Kanskje uke 8-9. Hadde Ullevål på første og Rikshospitalet på andre. Blir nok Ullevål denne gangen og :)
 
Tror ikke det er noe problem her.. Men følger litt med i tråden i tilfelle!
 
Jeg har egentlig ikke peiling, håper å få svar på det når det er tid for lege/jordmor time :)
 
Jeg uroer meg ikke over det da jeg vet jeg blir sendt til drammen og ikke kongsberg :)
Pga min første fødsel endte med hastekeisersnitt og ble dramatisk så får jeg heldigvis lov å føde der igjen :)
 
Oi søke så tidlig?
Sist søkte jeg vel ikke før ehm midt i svangerskapet :p
 
Det er forskjell på hvor man bor, spurte legen her om jeg trengte å tenke på det når jeg ble gravid - men det skulle jeg iiiikke stresse med ;)
 
Tror ikke det er noe stress å få plass her jeg bor. Så deg tenker jeg ikke på før jeg kommer til jm :)
 
Søkte i uke15 visst. Nå skal jeg søke i uke 8. Skal føde på ahus og vet juli er heftig der. Men jeg nekter å føde andre steder :p
 
Jeg trenger ikke søke om fødeplass, men må sende søknad om ks (selv om det er en formalitet). Det er bare ett sykehus her, med mindre man reiser til Voss, så ikke noe poeng å søke om plass :)
 
Back
Topp