Fødeplass

T

Thenewmomy

Guest
Hei

Fastlegen min har søkt fødeplass for meg hos Ullevål. Søknaden ble sendt 25.07.14. Så jeg har ventet hele tiden på et brev fra dem men så bestemte mannen min å ringe til Ullevål. Ullevål sier at de har ikke mottat noe og har aldri hørt om meg. Så jeg ble litt skuffet og er ganske sent ute. Jeg søker der fordi jeg er veldig avhengig av mannen min på natta pga jeg er helt døv så jeg kan ikke høre når babyen gråter. Ullevål er jo den eneste de tilbyr rom for mor og far. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg klage på fastlegen min? Jeg spurte ikke direkte til fastlegen min om hun hadde søkt men jeg spurte de andre leger samme senter som fastlegen min jobber og resepsjonen og de sa ja, fastlegen din har sendt papiret til Ullevål ang fødeplass. Jeg får ikke kontakte med fastlegen min fordi hun er så mye opptatt og er ganske ofte borte. Jeg har sagt det samme med jordmor men jeg får ingen hjelp. Hva kan jeg gjøre? Jeg har mistet plassen hos Ullevål pga alt dette
 
Hei på deg!

Dette høres ut som en skikkelig stressende faktor for deg, og det kan jeg godt forstå!

Du skriver ikke noe om hvor tett du er på termin, men uansett er det viktig at dette faller på plass så du kan senke skuldrene og finne roen før fødselen. Det med fødeplass er noe som stresser veldig mange kvinner......
Jeg tenker at dette må det gå an og få en ordning på. Du er i en helt spesiell situasjon med et hørehandikap som helt sikkert tas hensyn til.

Bestem dere for at dette skal dere ikke gi dere på før dere har en løsning som dere er fornøyde med! Hvis ikke du får tak i legen din, så bestill en time snarest og ta mannen din med. Fortell hvordan dere tenker og hvor frustrerte dere er over uvissheten. Fastleger har mulighet til å kontakte fødesteder og be om tilrettelegging - og det har jordmødre også. Så det går faktisk også an å ta det opp med jordmor igjen. Poenget er at dere rett og slett er nødt til å stå på for å få klarhet. Dessverre er det av og til slik, at papirer kan forsvinne eller ikke komme rett frem og da blir det litt mer jobb å få det som man ønsker seg.
Jeg vet ikke om du kan klage på fastlegen din. Hun har sikkert dokumentert om søknaden er sendt..... Men ta en prat med lege eller jordmor igjen og stå på, så har ting en tendens til å løse seg :)

Masse lykke til videre da!
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp