Fødeplass?

*lmk88*

Glad i forumet
Når sendte dere søknad om fødeplass og når fikk dere beskjed?
Veit ikke om legen min har bestilt til meg engang.. Kan det være fordi det bare er ett sykehus jeg kan føde på her nede?

Her hvor jeg bor er det også bare ett sykehus.
Eneste jeg har mottatt er ett spørreskjema fra føden som jeg må fylle ut å levere på føden eller sende til dem.Står at det var for å lette deres arbeid med å fylle ut skjema etter fødselen.
Dette fikk jeg tilsendt samtidig som jeg fikk innkallelse til ordinær ul.
Så slik jeg forsto det så sier det seg selv at det er der jeg skal føde siden det er det eneste sykehuset i denne byen.

legen min sendte den vel i uke 13 og fikk svar fra ullevål uke 15 at dem ikke har plass til meg :(
ïgår fikk jeg brev fra bærum med fødeplass og time til ull.

Ikke sendt enda. Pga. flytting har alt blitt forsinket, men jeg skal til legen den 27. juli (de hadde ikke ledig før), og da blir vel hun å bestille fødeplass til meg.

Jeg var hos legen da jeg var 11+noe. Da regner jeg med at han sendte papirene til sykehuset, uka etter kom brev fra sykehuset om at jeg har fått fødeplass og UL. :-)

Jeg var hos legen og han sendte brev 7. juli og fikk svar fra sykehuset 11.!! så det gikk fort og greit :)

lnie skrev:
Jeg var hos legen da jeg var 11+noe. Da regner jeg med at han sendte papirene til sykehuset, uka etter kom brev fra sykehuset om at jeg har fått fødeplass og UL. :-)

Hvor skal du føde Inie?...På Ahus eller?? :)

flower3 skrev:

lnie skrev:

Jaa:-) Skal du og?

Jeg var på kontroll 8+4. Da sendte han hvertall henvisning om ul. Brevet om ordinær ul har jeg fått... Kanskje høre med de på mandag om de faktisk har sendt inn om fødeplass :S

det er ikkje alle plasser en må søke om fødeplass.. hvor er du fra?

Østfold.. Eneste sykehuset jeg kan føde på er Fredrikstad.

Kan bare føde ett sted, så har ikke søkt og legen har ikke nevnt noe verken denne eller sist gang. Regner med det går automatisk når vi blir henvist til UL.

ja blir Ahus her og! 

lnie skrev:

flower3 skrev:

lnie skrev:

Jaa:-) Skal du og?

*lmk88* skrev:
Østfold.. Eneste sykehuset jeg kan føde på er Fredrikstad.

da rekner eg med du ikkje skal søke. her går det automatisk når en blir henvist til UL. eg skal føde på haukeland.

Det som irriterer meg ang denne fastlegen min er at jeg ikke fikk spørsmål om hvilket sykehus jeg ville føde på. Her er det omtrent like langt til Elverum og A-Hus. '

Nærmeste er jo selvsagt kongsvinger, men jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd etter sist fødsel så jeg ønsker å bli sendt til elverum, dersom jeg skal bli satt i gang og ha en planlagt fødsel.

Det er sendt søknad til Kongsvinger, og jeg fikk plass der. Vel og bra hvis jeg MÅ vente til fødselen starter av seg selv, for da er det godt å bare ha 15 min i bil før man er fremme :) Men jeg håper jeg slipper å starte av meg selv denne gangen...

Back
Topp