Fødeplass og ultralyd uke 18

LykkeSpire1

Betatt av forumet
Assistert-jentene
jeg var hos jordmor for ca 3 uker, da skulle hun søke meg inn til fødeplass og time til ultralyd på Ahus, jeg har fremdeles ikke fått noe bekreftelse eller time til dette. Lurer på om jeg skal ringe Ahus for å høre om de har mottatt henvisning, men vet ikke hvor jeg skal ringe..

Noen som har peiling?

Jeg er 12+6 i dag så det haster sånn sett ikke, men samtidig er det ikke så lenge til uke 18 heller.

Det kan hende at du kan se på https://minhelse.helsenorge.no/ for å sjekke status på henvisningen! Jeg selv fikk brev i posten om OUL ca 3 uker etter besøk hos jordmor, men tror ikke det er søkt om fødeplass for min del enda :)

Det kan hende at du kan se på https://minhelse.helsenorge.no/ for å sjekke status på henvisningen! Jeg selv fikk brev i posten om OUL ca 3 uker etter besøk hos jordmor, men tror ikke det er søkt om fødeplass for min del enda :)
Hvis du har fått OUL så er nok det ved fødesykehuset:-) Det pleier å være sånn at man søker om fødeplass og så gis det OUL ved fødesykehuset når fødeplassen innvilges.

jeg var hos jordmor for ca 3 uker, da skulle hun søke meg inn til fødeplass og time til ultralyd på Ahus, jeg har fremdeles ikke fått noe bekreftelse eller time til dette. Lurer på om jeg skal ringe Ahus for å høre om de har mottatt henvisning, men vet ikke hvor jeg skal ringe..

Noen som har peiling?

Jeg er 12+6 i dag så det haster sånn sett ikke, men samtidig er det ikke så lenge til uke 18 heller.
Ahus brukte nøyaktig 3 uker fra de fikk min søknad til de sendte svar forrige gang. Så det tok 3 uker + postgang. De har ikke lov til å bruke mer enn 3 uker. Denne gangen tok det rett over 2 uker for min del. Jeg ville ventet 3 uker og 3-4 dager og så ringt dem. De bruker ikke helsenorge.no.

Jeg ser ingenting om resultat på Helsenorge, men kan se på tilgangsloggen at syv personer fra Oslo Universitetssykehus var inne og så i perioden 24.10 - 30.10. Så syns de kan jobbe seg ferdig med henvisningene :P

Når jeg logget inn på Helsenorge, fant jeg svarbrevet mitt under Pasientjournal, ikke under henvisninger. Har du sett der?

Hvis du har fått OUL så er nok det ved fødesykehuset:) Det pleier å være sånn at man søker om fødeplass og så gis det OUL ved fødesykehuset når fødeplassen innvilges.

Okei, det kan hende! :D Skal høre med jordmor neste gang jeg er der for å være sikker!

Når jeg logget inn på Helsenorge, fant jeg svarbrevet mitt under Pasientjournal, ikke under henvisninger. Har du sett der?
Jeg fant ikke en ting på helsenorge fra Ahus sist. Jeg var der på OUL, ekstraoppfølging for svangerskapsdiabetes og fødsel for et drøyt år siden:) Men nå fant jeg det under pasientjournal. Altså finner fremdeles ikke noe om forrige fødsel, men finner svarbrevet for denne runden...

Tror ikke Østlandet er med der ennå?
Jeg fant svar fra Ahus (OUL og fødeplass) og Rikshospitalet (KUB) der nå under pasientjournal. Fant ikke noe for 2 år siden.

Noen som har peiling?

Kanskje ringe? Legen min sendte henvisning til Ahus 6 november. Jeg fikk brev i posten på mandag om fødeplass og ultralyd 16 des...

Back
Topp