Fødeplass og råd fra dere som har født

TheaThea

Flørter med forumet
Septemberlykke 2016
Er førstegangsfødende, og nå har jeg fått fødeplass på Ous- Ullevål (ikke ABC) og lurer på om det er andre som har erfaring med å føde her? Jeg hadde ingen formening om hvor jeg ville ville annet enn at jeg virkelig ønsker at kjæresten får sove der sammen med meg. Så ble det søknad til Ullevål.
Og ellers, er det noen råd/ tips om ting man bør ha med på sykehuset utenom det vanlige, ting man bør forberede seg på fra dere som har født? Vet det er litt tidlig å tenke på men...

Er førstegangsfødende, og nå har jeg fått fødeplass på Ous- Ullevål (ikke ABC) og lurer på om det er andre som har erfaring med å føde her? Jeg hadde ingen formening om hvor jeg ville ville annet enn at jeg virkelig ønsker at kjæresten får sove der sammen med meg. Så ble det søknad til Ullevål.
Og ellers, er det noen råd/ tips om ting man bør ha med på sykehuset utenom det vanlige, ting man bør forberede seg på fra dere som har født? Vet det er litt tidlig å tenke på men...
Jeg har født på Ullevål og skal føde der igjen denne gangen. Vi hadde en super opplevelse, men hadde hørt at det var bedre på Ahus. Jeg tror det har mye å si hvilke jordmødre man møter på. Ellers vil jeg si at det var fint å få omvisning på føden et par uker før fødsel, og det var godt for oss å ha med fødebrev.

Vi trivdes bedre på barselhotellet, men fikk familierom på føden pga datteren vår fikk gulsott. Det var mindre styr på hotellet, og tv (godt for far) det er fort at pappaen føler seg litt utenfor når man ammer og slikt.

Ellers husker jeg ikke helt om det var noe utenom det vanlige vi hadde med. Jo (mykt dopapir!) det svidde sinnsykt etter fødsel, og da var det ikke digg å tørke seg nedentil med hardt dopapir. Ellers hadde vi med snacks og drikke. Ble en laaang fødsel. Det hjalp at også pappaen hadde pakket det han trengte slik at han ikke trengte å dra fra meg for å hente det ene og det andre.

Jeg er kjempefornøyd med Ullevål. Ta med sokker da. Syns det trekker litt her :p

Null erfaring med Ullevål, hører til på Vestlandet..

Men ting som eg faktisk fekk bruk for under/etter fødsel:
- vannflaske
- mjukt dopapir
- snacks
- ladar
- hårstrikk
- lipsyl
- svart joggebukse
- crocs/slippers til dusjen

Får veldig liten fødebag neste gang ;)

Og jeg måtte bo på barsel i fem dager så måtte få påfyll av både klær til meg selv og baby, så neste gang pakker jeg som om jeg skal flytte inn :)

Lurt av pappaen å ha på seg skjorte, så kan han ha babien på brystet uten å vrenge helt av seg:)

Sportsgel var forøvrig helt genialt når kreftene dabbet av og jeg ikke orket å spise noe:)

Jeg hentet også noen prøver på up and go bleier for voksne på apoteket. Det var utrolig digg å ha da blødninger stod på som verdt. Sykehusbleiene flyttet på seg i nettingtrusa så det ble lekkasjer. Up and go sitter som bare det. Anbefales!

Back
Topp