Fødeplass og blodprøvesvar?

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
Jeg var hos legen for to uker siden, og da sa hun at hun skulle sende meg blodprøvesvarene i posten, men hun sa ingenting om fødeplass. I og med at jeg bor i Oslo ville jeg trodd det ville vært normalt å diskutere hvor jeg ønsker fødeplass? For legen er i sentrum men for oss passer ahus best. Jeg har hvertfall ikke hørt noe enda, verken om fødeplass, ul eller blodprøvesvar. Hvor lang tid tok disse tingene for dere? Spes dere som bor i Oslo?

Jeg har aldri fått blodprøveresultatene i posten. Jeg fikk svar på neste time, og hvis det var noe galt hadde de ringt meg.

Fitness skrev:
Jeg har aldri fått blodprøveresultatene i posten. Jeg fikk svar på neste time, og hvis det var noe galt hadde de ringt meg.

Ok, legen min er VELDIG upersonlig og rask i svingene. Første svangerskapskontroll tok 3 min, og hun fylte kun inn termin og navn på skjemaet før hun sendte meg ut for blodprøver. så kommer til å ta resten av kontrollene hos jordmor. Det gjorde jeg sist også. Men har du fått svar på fødeplass da?

Jeg fikk svaret i posten 1-2 uker etterpå, det skulle ligge sammen med svangerskapspapirene.

Hm... nå begynner jeg å lure litt.. trodde legen min sendte søknad om fødeplass samtidig som ordinær ultralyd. Har fått time til ordinær ultralyd, men ikke hørt noe om fødeplassen... 

elisabov skrev:
Hm... nå begynner jeg å lure litt.. trodde legen min sendte søknad om fødeplass samtidig som ordinær ultralyd. Har fått time til ordinær ultralyd, men ikke hørt noe om fødeplassen... 

Etter hva jeg har forstått får du ordinær ul der du har fått fødeplass. Husker ikke hvordan det var sist, men tror jeg bare fikk beskjed om time til ul da:) Men lurer litt på hvor lang tid det har tatt for dere i Oslo før dere har fått innkallelsen til ul.

Hei! Jeg bor også i Oslo. På første legetime (uke 9) tok jeg blodprøver, fikk en del info og han fylte ut helsekortet mitt.

Han sa da at han pleier å sette opp en ny time tre uker senere da man får svar på blodprøver, får utdelt helsekortet og han søker etter fødeplass. Men hvis jeg ville kunne han søke med en gang. Så da søkte vi med en gang så det var gjort. Hadde likevel en ny time i uke 12 da jeg fikk helsekortet og svar på blodprøver.

Jeg ville ringt legekontoret og spurt. Er jo litt rart at de hverken avtalte ny time for deg eller snakket med deg om fødeplass.

Her tok det ca 5 dager før jeg fikk svar på UL time og naturligvis fødested. Blodprøve svar, altså svar hvorvidt jeg er rhesus(?) pos eller neg kom i posten 1,5 uke etterpå kanskje. Det gikk i allefall fort med alt :) Du kunne jo evt purret opp det med UL og fødested da, kan jo ha skjedd en glipp i ett eller annet ledd...

Krokofant skrev:
Jeg fikk svaret i posten 1-2 uker etterpå, det skulle ligge sammen med svangerskapspapirene.

her også, men venter fortsatt på svar om fødeplass. Har søkt ahus

Jeg bor i Oslo, og fikk time til UL og fødeplass ca en uke etter kontroll. Jeg har ikke fått svar på blodprøver, men regner med at de hadde ringt hvis det var noe galt. 

Jeg bor også i Oslo, var på 1.svangerskapskontroll forrige mandag (1 uke siden). Hvis jeg ikke har papirene i løpet av denne uka, ringer jeg legen å etterlyser de. Forrige gang hadde de nemlig glemt å sende inn søknad om fødeplass som resulterte i at jeg ikke fikk plass på Ullevål (fullt) men på Bærum, tok UL på Bærum, men jordmor søkte meg over på A-Hus så jeg fødte der.

Brev om ultralyd er nok det eneste man får. På Ullevål får man hvertfall tildelt fødeplass når ultralyden er gjennomført. Mener å huske at jeg fikk med hjem et brev med bekreftelse på fødeplass, beskjed om hvilken fødeavdeling og en del informasjon om hva man gjør når fødselen setter i gang.

Hestejenta skrev:
Jeg bor også i Oslo, var på 1.svangerskapskontroll forrige mandag (1 uke siden). Hvis jeg ikke har papirene i løpet av denne uka, ringer jeg legen å etterlyser de. Forrige gang hadde de nemlig glemt å sende inn søknad om fødeplass som resulterte i at jeg ikke fikk plass på Ullevål (fullt) men på Bærum, tok UL på Bærum, men jordmor søkte meg over på A-Hus så jeg fødte der.

Jeg sendte de en mail, og fikk beskjed om at "papirene er i posten". Og joda, fikk blodprøvesvarene, men ikke fått noe ang UL enda. Jeg stoler egentlig ikke på legen, så har sendt mail til Ahus også. Hvis jeg ikke hører noe fra de i løpet av uka sender jeg søknad selv. Vil jo gjerne ha UL før jul=)

Back
Topp