Fødeplass i Oslo

Toru

Flørter med forumet
Må man søke tidlig fødeplass i Oslo? Jeg skal til legen når jeg er i uke 11,er det litt sent å søke? Og hvor er det "best"å føde?

Jeg søkte rundt uke 12 med begge mine. Da ville jeg ha plass på Ullevål, og fikk det. (Det er der det er mest populært å søke seg)
Men denne gangen vil jeg på a-hus, kun fordi de ikke har lystgass på Ullevål lenger. Jeg tror begge er like bra :)

Mellom uke 8-12. Jo tidligere du søker jo større sannsynlighet er det for at du får førstevalget.

Du bør søke i uke 6 for å være sikrer plass i oslo sier legen min. Jeg søkte i uke fem og fikk brev med orinær ul og bekreftelse av fødeplass uken etter. Vanskeligere å få plass på riksen enn ullevål. Kan søke selv også

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Spesialistene er jo på Riksen da- der var jeg første gang og har søkt igjen, men ikke fått svar.. Tror du må være veldig tidlig ute for å få komme dit, me verdt forsøket syns jeg :-)

Jeg fikk også riksen. Fødte der sist og;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Finn skjema på nettet og søk selv. Jeg gjorde det i uke 8. Har fått plass på Ullevål. Vil dit, siden de har barselhotell og jeg helst vil at mannen skal få være der hele tiden.

Back
Topp