Fødeplass A-hus?

Mamma til gutt 3 år

Blir kjent med forumet
Har noen fått fødeplass på A-hus (ikke keisersnitt)? Legen min søkte for 5 uker siden. Hun syntes det var rart jeg ikke har fått svar. Jeg ringte A-hus og fikk beskjed om å vente.

Siden jeg fødte der sist fikk jeg beskjed av legen at vi ikke trengte å søke igjen? Men må vel få en slags bekreftelse på at vi får komme! Husker ikke hvor lang tid det tok sist:/?

Termin? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk brev om fødeplass tre dager etter legen søkte. Var veldig overrasket over hvor fort det gikk. Kanskje greit å ta en telefon for å høre? :)

Fødte der sist, det tok ikke lang tid før jeg fikk svar da i allefall. Skal søke neste uke.

Men kan de gi avslag da? Har ikke søkt ennda tror jeg, men skal på ahus. Gidder ikke kjøre til Kongsvinger i allefall!

Men kan de gi avslag da? Har ikke søkt ennda tror jeg, men skal på ahus. Gidder ikke kjøre til Kongsvinger i allefall!

Ja, man må sette opp 3 ønsker for sykehus i prioritert rekkefølge. Er det fullt så er det fullt. Man kan også bli avvist om det ikke er plass når man kommer og skal føde, og bli sendt til nabvosykehus. Det skjer heldigvis ikke så ofte.

Okay. Men hvor mange plasser har hvert sykehus da? Kjipt å måtte kjøre 35 min for å bli avvist også må kjøre time halvannen for å se om neste har plass :) haha

Man ringer gjerne inn til sykehuset mens man går hjemme med rier. Da får du nok beskjed om det skulle være totalt fullt. Når det gjelder om man blir tildelt plass, sender som regel legen/jordmor søknad etter første kontroll. Etter det kommer det bare an på hvor lang tid de bruker på behandlingen. Forrige gang gikk det kanskje 3 uker eller noe, før jeg fikk svar (det var Ullevål).

Back
Topp