Fødeplan/ønskebrev?

Real

Gift med forumet
Har dere det? Min plan er å ikke ha noen plan. Her tar vi det som det kommer. Er ikke redd og har ikke angst, så tenker at dette skal gå bra. Tror det blir verre hvis man har en plan og ting skjer som avviker fra hvordan man hadde tenkt det. Hva mener du??

Jeg sliter med angst, så har veldig lyst til å skrive et brev til føden, om hvordan jeg ønsker oppholdet på sykehuset skal være, for at det skal være til beste for meg og babyen. 

Eg skreiv fødebrev sist, og opplevde at jm og legar tok det veldig seriøst sjølv om ingeting vart slik som eg håpte. Eg hadde ingen konkret plan da, heller eit brev om mine ønsker og frykter.

Syns dei tok overraskande mykje hensyn både på fødsel og barsel til det eg hadde skrevet, så eg skriver brev denne gangen også, og anbefalar alle eg kjenner til å gjera det også :o))

Jeg skal skrive fødeplan/ønskebrev. Jeg hadde en jævlig opplevelse sist, så vil ha kontrol på det som kan kontroleres! Men er veldig klar over at ting ikke trenger å gå etter planen :P

Holder på og skrive "ønskebrev" til føden ja.. 
Men jeg føler at hun jeg skriver det sammen med, en jordmor som har utdannet seg innenfor psykologi også, ikke tar meg helt på alvor.. 
Jeg ønsker rett og slett ikke gå gjennom en vaginal fødsel igjen. 
Og nei det har ingenting med smertene og gjøre! Jeg hadde ingen form for smertelindring sist, og om jeg ikke hadde hatt en helt sinnsykt redsel for at det skal skje samme komplikasjoner som sist, så hadde jeg gjerne født en gang til uten smertelindring! 
Men jeg ønsker ks, men jordmoren vil ikke høre på meg! Hun mener min frykt er bare tøv :-/

jeg skal skrive "ønskebrev" til føden ja..hadde ikke det sist, men ble tatt veldig godt imot alikevel. Denne gang derimot har jeg litt angst i forhold til fødselen så jordmor anbefalte meg å skrive ønskebrev og jeg skal gå gjennom forrige fødsel med meg..håper det hjelper litt!:)

Æ har født 2 ganga før å planlegg ingenting.....Æ tar d som d kjæm å det som skjer, d skjer

Har ikke skrevet dette tidligere. Og ikke denne gangen heller. Jeg håper bare vi rekker frem til sykehuset i det hel tatt.

Jeg hadde ikke skrevet fødebrev sist, men det skal jeg gjøre denne gangen. Nå vet jeg hvordan det var forrige gang, hva jeg likte og hvordan jeg reagerte. Har jo ingen garanti for at det blir likt denne gangen, selvsagt, men jeg går ut fra det. For min del blir det nok mest om hva jeg ønsker av jordmor og hvordan jeg vil ha det på fødestua, stille og mørkt!

Vi skal på samtale med sykehuset, så får høre hva de sier. En liten plan kommer jeg nok til å ha, for vet hva jeg likte fra forrige fødsel, hva jeg ønsker denne gangen osv. Men hver fødsel er ulik, så tar mest som det kommer.

Kan noen komme med noen eksempler på hva de ville skrevet i et slikt brev? Kanskje det er ting jeg ikke har tenkt på.

Back
Topp