Fødepartner - hvem ønsker dere?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Kontrollfriken slår til igjen, jeg tenker veldig mye på fødsel om dagen.

Jeg har snakket litt med sambo om dette, han skal så klart får være med på fødestuen. Jeg har så innmari sykehusskrekk og lurer litt på om jeg vil ha med en til? Det kan fort bli mange timer og jeg føler jeg kan trenger en doula-figur som har vært igjennom dette før og kan betrygge meg.

Lurer litt på dere jeg da, både dere som har født før og andre ferskinger som meg.
Og ikke minst - hva ønsker dere av en fødepartner?

For å være helt ærlig, så kunne jeg tenkt meg å være alene uten noen fødepartner :) Føler alt fødepartneren gjør er gærnt når en har det så vondt, og jeg blir bare irritert- samtidig som at jeg tenker på at partneren sikkert kjeder seg etter time etter time, blir et uromoment.

Nå vet jeg ikke hvordan min nåværende mann blir, men kan tenke meg det er i samme gate, om ikke verre :p

For å være helt ærlig, så kunne jeg tenkt meg å være alene uten noen fødepartner :) Føler alt fødepartneren gjør er gærnt når en har det så vondt, og jeg blir bare irritert- samtidig som at jeg tenker på at partneren sikkert kjeder seg etter time etter time, blir et uromoment.

Nå vet jeg ikke hvordan min nåværende mann blir, men kan tenke meg det er i samme gate, om ikke verre :p
Vært litt inne på samme tanken, jeg aner ikke hvordan sambo reagerer. Hva hvis han ikke gjør nytte for seg? Da hadde det vært godt å ha en til man kan støtte seg på.

Hadde sikkert vært like greit å være alene men ikke søren om jeg skal bli igjen med folk i hvite klær og instrumenter on my own! :p

Jeg skal kun ha min mann med. Tror ikke jeg hadde taklet å hat en doula hengende over meg. Blir lett aggressiv eller hissig når jeg har store smerter og tror en doula hadde bare gjort det verre for min del :P tror nok jeg og ma'en kommer til å snakke sammen og legge en plan om hvordan vi kommer til å se for oss eller ønsker at det skal vær. Heldigvis så kjenner han meg så godt at jeg tror han kommer til å vite hva jeg ønsker og trenger :) pluss trenger ikke altfor mange som kan stirre opp i skrittet mitt :P

Uten tvil min kjære, tror det er han som vil fungere best som min støttespiller. Føler ikke behov for å ha flere med.

blir nok kjæresten, han er en av de få menneskene som får meg til å roe ned. :)

Det må absolutt bli min mann! Han var fantastisk å ha med sist, og jeg kan ikke tenke meg noen andre der. Jeg liker egentlig å ha folk rundt meg når jeg har vondt, så det måtte i såfall vært noen jeg kjenner veldig godt! :)

Mannen skal selvfølgelig være med. Sist var mamma med også. Kunne tenke meg å ha både mamma og pappa med. Kunne også hatt med søskene mine også jeg. Jeg takler ikke sykehuspersonalet.

Jeg skal kun ha med min bedre halvdel. Kunne tenkt å hatt med meg mamma, men hun stresser nok mer en meg og bf tilsammen, så jeg tror egentlig for min egen del at det skal bare være vi som har laget henne som skal være tilstede :)

Er mer enn nok med min kjære inni fødestua samt jordmor. Hsn er en god støtte og vet hva jeg trenger og ikke trenger. Kjenner meg godt. Hadde blitt for mye for meg å tenke på at enda en person skulle vært der med meg. Men smak og behag:-)

Vil ha med bare samboer :) tenkte mye før på at jeg ville hatt med mamma, men nå så tror jeg det holder i massevis med en person som skal passe på at alt er i orden og fortelle meg at det går bra, så det får bli med samboern :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mannen skal være med, ja, vi er sammen om dette, så det hadde ikke vært aktuelt å ikke ha han der.. Kommer sikkert til å skjelle ham ut etter noter, for han er ingen tankeleser, og må ha veldig klare instrukser. Aner jo ikke hva jeg føler for før jeg er der, så det kan jo bli spennende ;) Men litt må han lide han også

Gubben er god som gull hadde daua uten han sist...eneste som klare å holde maska og pushe meg når d trengs❤️

For min del er det nok med en person. Merker jeg blir stresset bare av tanken på flere enn mannen, skal se på at jeg ligger å har vondt.. Og for å være ærlig, er det bare den som føder som kan gjøre noe:-p Så lenge man har med seg selv, er vel mye gjort:-p

Dette er noe mellom meg og min kjære <3 trur han hadde blitt utrolig lei seg hvis han ikke hadde fått lov å være med! Jeg og han har laget ungen og jeg trur og mener alt vi opplever sammen det sterker oss videre! Gleder meg til å ha et mirakel som en fødsel sammen :)

Samboer skal selvfølgelig være med :) Han er en kjempegod støttespiller, er veldig rolig og aldri stressa. Min motsetning rett og slett ;) Han gleder seg, og gruer seg også litt på mine vegne.

Tenkte først jeg kunne hatt med mor også, for hun er så stille, men beklageligvis blir jeg bare irritert av henne om jeg tilbringer flere timer med henne...

Hvis jeg må bli der en stund, og samboer ikke får vært der fra starten, hadde jeg satt pris på om min gode venn kunne vært med og støtta meg. Han er utrolig hjelpsom og beroligende. Men spørs om jordmor ville tillatt en mannlig venn som ikke er barnefar...

Det blir nok bare mannen min som første gangen..Jeg tenker att jo mindre mennesker og forholde seg til jo bedre:)

Skal ha samboer og mamman min med :) Mamman min har vært med på begge de 2 andre og er en fantastisk støtte å ha dær inne :)

Back
Topp