Fødepapirer???

*WilliamPrinsen*

Elsker forumet
Noen som er flinke til å formulere seg?
Jeg sendte mail til sykehuset hvor jeg fødte, etter kopi av journalen min. Ville gjerne ha fødepapirene mine.
Men jeg fikk jo noe helt annet. Er jo fra selve fødselen jeg ville ha, ikke kopi av papirene som de sendte til helsestasjonen.
Noen som har noen forslag til hva jeg skal spørre etter i mailen?

[:D][:D][:D][:D]

Be om å få all skriftlig journalføring i forbindelse med svangerskap og fødsel[:)]

Det får du ikke i posten, du må dra på sykehuset med legitimasjon eller be fastlegen din sende etter de. [:)]

ORIGINAL: Labambie

Det får du ikke i posten, du må dra på sykehuset med legitimasjon eller be fastlegen din sende etter de. [:)]
Joda, det får du! Men da må su sende brev i posten med signatur og personnummer[;)] (det har jeg gjort 3 ganger[;)])

ORIGINAL: Fru Lotten

Joda, det får du! Men da må su sende brev i posten med signatur og personnummer[;)] (det har jeg gjort 3 ganger[;)])

Jeg ringte OG sendte mail, og fikk den beskjeden...

Ja da er det sikkert forskjellig fra sted til sted.[:)] Men de har uansett ikke lov til å gi ut noe fra journalen uten signatur eller personlig fremmøte, så mail eller tlf holder ikke (selv om jeg har hørt om de som har fått etter å bare tatt en tlf også...strengt tatt lovbrudd av sykehsuet det da...)

ORIGINAL: Oceania

kopi av journalen...  men var det ikke det du egentlig spurte om? merkelig

Ja det var det jeg tenkte også, for jeg fikk ikke det jeg spurte etter [:@]

Be om partogram, jordmornotater, sykepleienotater og fødejournal - det er sikkert epikrisen du har fått da? Den inneholder jo i grunnmye av samme info, men det er jo artigere å ha alt sammen alikevel ja![:)]

Takk for hjelpen [:D]
fikk sendt avgårde en mail nå. Så får jeg se om jeg får noe svar, eller papirer i posten [8D]

Jeg bare ringte, og de sa det var greit så lenge de sender til den adressa man er folkeregistrert på.
Lå i postkassa dagen etter jeg ringte [:D]

feil, fikk de i posten jeg.

hva slags papir er dette? er det slik som "alle" syns er morro å ha?[:)]
har aldri født før, så er litt "grønn" her.

Dere som sier dere fikk ved å sende mail, fikk dere hele journalen?
For jeg fikk et papir i posten jeg og, men det var bare det "kartet" hvor de har kryssa av åpning og tid... Ingenting mer.

ORIGINAL: werana

hva slags papir er dette? er det slik som "alle" syns er morro å ha?[:)]
har aldri født før, så er litt "grønn" her.
det er alt som blir skrevet ifm fødsel, om framgang, tidspunkter, evt. smertelindring osv osv. Det er mye man glemmer i ettertid, og veldig moro å ha!

Be om fødselsforløpet. Da fikk jeg riktig! [:)]

Takk for hjelpen jenter! [:D]

Fødte på stavanger universitetssykehus og der fikk jeg på jordmorsamtalen dagen etter et dataark som viser fødselen. Der er det notert tidspunk for når medisiner er gitt, åpning, rier og annet de har målt.
Vedlagt var det en lapp med blødning, pressetid, morkakevekt osv.

Back
Topp