Føden i Kristiansand

Natalie

Betatt av forumet
Jeg tilhører egentlig Arendal. Det er der jeg er på kontroll vær 14 dag. Men siden jeg har diabetes type 1 så må jeg til Kristiansand. Jeg er kjemperedd, vil ikke reise til en plass jeg ikke kjenner noen. I arendal kjenner jeg de. Er føden i Kristiansand fin? Er de snille der?

Jeg kunne velge mellom Arendal og Kristiansand da jeg bor "på vippen". Valgte Kristiansand da de jo har alle leger og avdelinger klare hvis noe skulle skje. Jeg var utrolig fornøyd og kjempe positivt overrasket. Jeg har sykehusskrekk men fikk omvisning både på innskrivningssamtale og en gang rett før termin. Følte meg så godt tatt vare på :) Mannen fikk bli hos meg alle fire dagene etterpå selv om det var midt i fødeboomen i juli.

Men anbefaler omvisningen altså!! Så får du sett litt og snakket med de som jobber der. Gleder meg til å føde der igjen :)

Jeg kunne velge mellom Arendal og Kristiansand da jeg bor "på vippen". Valgte Kristiansand da de jo har alle leger og avdelinger klare hvis noe skulle skje. Jeg var utrolig fornøyd og kjempe positivt overrasket. Jeg har sykehusskrekk men fikk omvisning både på innskrivningssamtale og en gang rett før termin. Følte meg så godt tatt vare på :) Mannen fikk bli hos meg alle fire dagene etterpå selv om det var midt i fødeboomen i juli.

Men anbefaler omvisningen altså!! Så får du sett litt og snakket med de som jobber der. Gleder meg til å føde der igjen :)
Takk for svar :) Jeg syns det er trist at jeg må til kristiansand. Sønnen min ble født i Arendal, men det var før nyfødt intensiven ble lagt ned.

Jeg tilhører egentlig Arendal. Det er der jeg er på kontroll vær 14 dag. Men siden jeg har diabetes type 1 så må jeg til Kristiansand. Jeg er kjemperedd, vil ikke reise til en plass jeg ikke kjenner noen. I arendal kjenner jeg de. Er føden i Kristiansand fin? Er de snille der?

Jeg føler med deg! Jeg tilhører og Arendal og har oppfølgning der, men pga tvillinger må jeg føde i Kristiansand. Men jeg har bare hørt positivt om føden og de som jobber der.

Jeg håper virkelig du får en god opplevelse der og ønsker deg masse lykke til :)

Hei, du har fritt sykehusvalg :-) jeg selv har født i Arendal tidligere (2005) og i Skien (2007) har tatt en abort i Kristiansand men det beste sykehuset jeg har vært på er faktisk Skien, der har de alt av utstyr som er nytt, avdelingene er nye, og kjempe koselig mennesker som jobber på føden der :-) jeg kommer til og velge Skien igjen nå som jeg er gravid uten tvil :-) :-)

Jeg har født tre ganger i Kristiansand!:D veldig fine men forskjellige fødsler:) men alltid følt meg trygg og ivaretatt!

I 2007 var jeg IKKE fornøyd, men fødte nå i mars og hadde en helt annen opplevelse. Følte meg godt ivaretatt, mannen fikk være med meg hele tiden på barsel, og jm både på føden og barsel var kjempe hyggelige og behjelpelige. :)

Har født i Kristiansand i 2012 og 2014 og var kjempe fornøyd. Hun ene jordmoren i 2012 var ikke all verdens, men hun var da også bare en vikar. Sist gang fikk pappa til og med lov til å ta imot lillebror! :)

Jeg fikk lov til å føde i Arendal med keisersnitt den 15 august. Men i uke 35+1 så gikk vannet. Da måtte jeg til Kristiansand. Fra jeg satt føttene mine på det sykehuset så har alt vært som en drøm. Alt har vært så perfekt. Kan ikke skjønne hvorfor jeg skulle få det så fint. Når jeg kom så sa jeg at jeg vil prøve å føde vanlig. Det syns de var fint. Men om jeg ikke skulle takle det så hadde de keisersnitt klart. I uke 35+3 28juli, så ble det fødsel. Jeg fikk rie drypp og Epidural i 09tiden. Klem. 2032 kom han :)

Back
Topp