Fødemat

1+1

....
Hva slags energirik mat tok eller tar dere med på sykehuset når fødselen er i gang? Vet de fleste sliter med å få i seg noe særlig spiselig, men greit i tilfelle for å få nok krutt :-) Jeg har foreløpig kjøpt vannflaske, powerrade og turmiks med nøtter og sjokolade som ligger klart i bagen.

Sist hadde jeg ikke med meg noenting, mannen reiste for å kjøpe seg en burger på en bensistasjon og spurte hva jeg ville ha, og da hadde eg vist svart at jeg skulle ha det grønne eple som lå på kjøkkenbenken hjemme, så han måtte hjem og hente det, tok 2 bit av det, så spydde jeg det opp igjen..

Denne gangen har jeg kjøpt en pepsi max til meg selv, cola til mannen, en sjokolade og en pose nøtter, tviler på at noen av dette kommer til å friste, men tar det med i tilfelle.

Jeg har tatt med sjokolade. New Energy. Hadde med det sist også, men orket ikke noe under fødselen, på grunn av kvalmen. Men det gikk ned på høykant når det hele var over :-)
Gleder meg ekstra mye til sjokoladen denne gang, siden jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes og har holdt meg unna godterier i flere måneder nå...
Denne gangen vil jeg også ha med eple. Men pakker ikke det før jeg drar ;-)

Pulverpadder var "my poison" forrige gang + gul gatorade :) Det var ikke veldig mye jeg fikk i meg underveis, men det var godt å få annen smak i munnen innimellom. Det beste var de to skivene med bringerbærsyltetøy jeg fikk etterpå, de smakte himmelsk :)

Også kjøpte mannen min pizza på peppes, som vi spiste til "kvelds" :)

Tror vann blir det viktigste denne gangen, pluss at jeg er svak for "sykehus-saften". Tror rett og slett det bare er vanlig rød husholdningssaft..

Jeg har ikke spist noe under fødslene jeg. Er helt i en annen verden mens det står på +at jeg kaster opp. Saft og jus har jeg fått tilbud om på sykehuset. Får man ikke det lenger? Men etterpå er det digg å ha en sjokolade på lur. Fullstendig energitom etter lange fødsler.

Hadde ikke med noe :p men knasket isbiter da og drakk vann som de hadde på sykehuset :)

Så fint å høre deres erfaringer. Da tror jeg jeg lar være å handle inn mer, men tar kanskje med noe frukt i tillegg :)

Jeg har pakket ned nøtter, en flaske med kullsyrevann, noen bananer og nektariner. Sist gang hadde jeg mandariner og masse annet med meg men ingenting av det ble spist fordi jeg var så sinnsykt kvalm, og alt jeg spiste kom rett opp igjen.

Jeg har pakket ned en pose med cashewnøtter og tenker å opakke ned en sjokolade, ellers så kan man jo få både vann, saft og isbiter på sykehuset men pakker vel med en imsdalflaske eller noe. Vet bare at jeg skal ha rundstykke med bire og spekeskinke etter fødselen:-D det jeg har tenkt mest på:-D

Jeg hadde ikke noe sist gang, men er mulig jeg pakker med litt brus og sjokolade til etterpå. Mens det står på komemr jeg nok ikke til å orke noe anna enn isvann.
Også tenkte jeg å pakke med noe til sambo. Må vel kjøpe inn det nå snart tenker jeg, sånn at det ligger klart i sekken :-)

Hadde med masse sist, kjeks, frukt, brus, snop. Men de 16 timene fødselen varte, hadde jeg null matlyst. Var ikke kvalm eller noe, men var så opptatt med å puste meg igjennom riene, så jeg kan ikke forstå når jeg skulle ha hatt anledning til å spise. Saft prøvde jeg å drikke, da. Men kjekt å ha med seg snacks til dagene etterpå. Og mannen åt masse, hentet seg take-away etc mens jeg lå og kjempet med riene...

Skal ha med pepsi max og en pose med tørket frukt med ananas, mango og noe sånt.
Sist prøvde jeg å spise i matsalen på fødeloftet, men endte opp med å spy ut hele salen to ganger.... ;)
Denne gang blir det en snickers også!!
Mannen får pakke selv! hehe
Han har forresten pakket bagen sin i dag, etter at jeg pakket min i går! Er jo tross alt termindato i dag!

Kan tenke meg jeg holder meg til en god iste/energidrikk/smoothie/frukt.... Bare noe oppfriskende  :)

Har en flaske med blå powerade i kjøleskapet kal med på sykehuset. Mat er vel det siste en tenker på, men kan være greit å spise noe hjemme eller på veien viss det er lenge siden du har spist og fødselen starter. frukt, skive med syltetøy, sjokolade etc.

Tok meg meg næringsdrikker (mokka/kaffe smak) fra apoteket, men fødselen gikk rimelig fort, så rakk egentlig aldri å tenke på å få i meg noe næring..var mest opptatt av å få i meg noe vann å drikke. Men det var greit å ha de næringsdrikkene til etterpå syntes jeg :-)

Back
Topp