Fødemas!

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Nå er terminen min kommet og det er fremdeles ikke noe tegn til at lillegutt skal melde sin ankomst. Den siste uken har jeg blitt bombardert med Snap, sms, telefoner, Messenger melding og what not med folk som spør om han har kommet enda og om jeg begynner å bli lei. Har mest lyst til å skrike tilbake at jeg begynner å bli fryktelig lei av dette fødemaset, men føler ikke at man kan si noe om det da det sikkert bare er godt ment. Merker spesielt at det er min mor som driver meg til vanvidd med sin daglige "hvordan er formen din" samtale.

Er det flere som kjenner på dette? Eller er det jeg som er alt for sliten og nærtagen til å se dette som hyggelig?

Trur nok vi kjenner på det allesammen :) men er jo klart de er nysgjerrige og ønsker å vite har ei venninne som har termin 8 dager etter meg, å selv om jeg vet at mas og spørsmål er slitsomt når det nærmer seg så må jeg spørre og grave om henne

Nå er terminen min kommet og det er fremdeles ikke noe tegn til at lillegutt skal melde sin ankomst. Den siste uken har jeg blitt bombardert med Snap, sms, telefoner, Messenger melding og what not med folk som spør om han har kommet enda og om jeg begynner å bli lei. Har mest lyst til å skrike tilbake at jeg begynner å bli fryktelig lei av dette fødemaset, men føler ikke at man kan si noe om det da det sikkert bare er godt ment. Merker spesielt at det er min mor som driver meg til vanvidd med sin daglige "hvordan er formen din" samtale.

Er det flere som kjenner på dette? Eller er det jeg som er alt for sliten og nærtagen til å se dette som hyggelig?

Kjenner meg igjen i mas [emoji53] jeg har termin i morgen men ingen tegn til at lillegutten min vil komme heller. Jeg er litt sårbar for tiden og opplever spørsmålene litt som «salt i sår» fordi jeg skulle ønske han kom, eller viste tegn på å modnes [emoji51].

Skal du også føde i Tønsberg? Kanskje vi plutselig treffes på fødeavdelingen uten å vite det da hehe, med de trege guttene [emoji23][emoji6]
Fått time til overtidskontroll 12 februar med ultralyd om gutten min forsetter å vær treg

Kjenner meg igjen i mas [emoji53] jeg har termin i morgen men ingen tegn til at lillegutten min vil komme heller. Jeg er litt sårbar for tiden og opplever spørsmålene litt som «salt i sår» fordi jeg skulle ønske han kom, eller viste tegn på å modnes [emoji51].

Skal du også føde i Tønsberg? Kanskje vi plutselig treffes på fødeavdelingen uten å vite det da hehe, med de trege guttene [emoji23][emoji6]
Fått time til overtidskontroll 12 februar med ultralyd om gutten min forsetter å vær treg

Ja, det er akkurat slik det føles! Skal også føde på Tønsberg. Overtidskontroll blir også 12/3. Så kan se ut som om disse trege guttene våre følger samme sakte veien ut :p

Ja, det er akkurat slik det føles! Skal også føde på Tønsberg. Overtidskontroll blir også 12/3. Så kan se ut som om disse trege guttene våre følger samme sakte veien ut :p

Ja vi har altfor tolmodige gutter som trives litt for godt inni oss virke det som [emoji1405][emoji173]️

Håper han tar til fornuft og kommer snart [emoji51] skal til jormora på første overtidskontroll og håper på good news, at det virker som han modnes eller noe. Om ikke blir det overtidskontroll kl 09 den 12 [emoji23] og da skal jeg trygle om igangsettelse før max overtid [emoji56] Han er allerede ca 4 kg, og jeg er nær å miste motet av all ventingen. Virker som han aldri vil komme [emoji58]

Sniker fra desember.

Jeg fødte på termin men folk maste og kjaste i mange uker før det. ”Du er like hel enda, ja. Hehehe”, ”Er hun ikke født enda, altså”? Joda, jeg bare la henne igjen hjemme og beholdt magen. Altså.. Jeg kokte nesten over til slutt. Jeg var sliten og lei på egenhånd, det hjalp ikke med mas. Jeg vet at de ikke mente det vondt men det ble litt mye. Føler med deg!

Ja vi har altfor tolmodige gutter som trives litt for godt inni oss virke det som [emoji1405][emoji173]️

Håper han tar til fornuft og kommer snart [emoji51] skal til jormora på første overtidskontroll og håper på good news, at det virker som han modnes eller noe. Om ikke blir det overtidskontroll kl 09 den 12 [emoji23] og da skal jeg trygle om igangsettelse før max overtid [emoji56] Han er allerede ca 4 kg, og jeg er nær å miste motet av all ventingen. Virker som han aldri vil komme [emoji58]

Du får ha masse lykke til! Håper han ikke har tenkt til å la vente på seg så mye lengre! Så kanskje vi treffes på sykehuset uten at vi vet det :happy:;)

Sniker fra desember.

Jeg fødte på termin men folk maste og kjaste i mange uker før det. ”Du er like hel enda, ja. Hehehe”, ”Er hun ikke født enda, altså”? Joda, jeg bare la henne igjen hjemme og beholdt magen. Altså.. Jeg kokte nesten over til slutt. Jeg var sliten og lei på egenhånd, det hjalp ikke med mas. Jeg vet at de ikke mente det vondt men det ble litt mye. Føler med deg!

Takk for det <3 ja, det blir litt for mye av det gode noen ganger! Man går jo hjemme og bare venter :p men det er begrenset hvor mye lengre han kan være inni der, så holder sikkert ut! Godt å vite det ikke bare er meg som føler det sånn!

Føler med deg, syns det var sånn sist.. Veldig mye mas og var så lei! Nå er det litt mindre, men det som irriterer meg mest er at ingen husker når termin er og spørr om nå har du vel gått over termin.. Har termin på onsdag og gleder meg ikke akkurat hvis jeg må gå over[emoji28]

Har ikke merket så mye til det denne gangen. Men sist gikk jeg 6 dager over med en som kun leet på seg om jeg virkelig trykket hardt på rampen eller foten hans de siste 10 dagene. Og da var det så sårt og vanskelig at jeg sprakk til slutt. Så de våger nok ikke denne gangen.

Image1520231817.927033.jpg har det sånn jeg og. Våkner like skuffet hver morgen og må forklare alle det :(

Føler med deg, syns det var sånn sist.. Veldig mye mas og var så lei! Nå er det litt mindre, men det som irriterer meg mest er at ingen husker når termin er og spørr om nå har du vel gått over termin.. Har termin på onsdag og gleder meg ikke akkurat hvis jeg må gå over[emoji28]

Så kjedelig, da blir det samme spørsmålet hele tiden. Håper du slipper å gå over jeg også!

Vis vedlegget 247196 har det sånn jeg og. Våkner like skuffet hver morgen og må forklare alle det :(

Håper det skjer noe snart for deg! Er litt sårt føler jeg å ikke ha født "til tiden". Men syntes det å få vite dag for overtidskontroll hjalp veldig. Fordi da fikk jeg noe nytt å forholde meg til. Når jeg kan si det til folk så har det blitt litt mindre mas. Føler jeg har fått litt tid til å senke skuldrene!

Det som irriterer meg mest er alle som må presisere viktigheten av å ikke begynne å vente for tidlig.
Er 37+3 og synes ikke det gjør noe om han kommer snart. Vet selvfølgelig at det kan gå lenge enda men synes det er motiverende å være i ventemodus.:)

Men får høre at siden det er gutt denne gang kommer jeg definitivt til å gå overtid eller at han har det best i magen til termin:finger:

Det som irriterer meg mest er alle som må presisere viktigheten av å ikke begynne å vente for tidlig.
Er 37+3 og synes ikke det gjør noe om han kommer snart. Vet selvfølgelig at det kan gå lenge enda men synes det er motiverende å være i ventemodus.:)

Men får høre at siden det er gutt denne gang kommer jeg definitivt til å gå overtid eller at han har det best i magen til termin:finger:

Det er vell sikkert bare en av disse tingene folk mener de kan si til gravide! Hehe. Fint å kunne vente syntes jeg! Men er ikke motiverende å høre at folk tror du kommer til å gå over! Da kan man heller la vær å si noe! Jeg har fått ny motivasjon i time til overtidskontroll på sykehuset til mandag. Da får man en ny dato å se frem til! :)

Her er det fremdeles 13 dager til termin. Men nettopp på grunn av at jeg ikke vil ha det maset der, så har jeg ikke fortalte noen i familien at vi har time til vurdering for igangsetting om 1 uke.

Jeg legges inn for igangsetting 1 uke før termin, og alle kan den datoen, så lite masing her. Selv om noen prøver å minne meg på at ting kan skje før den tid, men det øret vil jeg helst ikke høre på (men har preppet litt for What if likevel)

Sniker fra desember. Jeg gikk 8 dager over tiden, og ble ganske så lei av at "alle" skulle spørre hver dag om noe skjer, hvordan det går osv. Men mamma og svigermor var de som var mest forsiktig med å spørre, da de var redde for å irritere :p

Sniker fra vi som prøver her...

Er det noen som bevisst har valgt å holde termindatoen skjult for de rundt? Rett og slett for å slippe mas? Jeg har vurdert det (hvis det klaffer for oss også etter hvert).

Back
Topp